Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT 2009. március 26. © Baráth László.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT 2009. március 26. © Baráth László."— Előadás másolata:

1 ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT 2009. március 26. © Baráth László

2 „Az államnak semmi nem lehet fontosabb, mint az iskola gondja. Ez kétségbevonhatatlan axióma, melyet ép ésszel senki nem tagadhat; egyetlen közösség, nemzet, társadalom számára sem lehet elképzelni fontosabb dolgot, mint a nevelés és az oktatás ügyét.” (Dr. Baranyi Károly)

3  Erősségek  Gyengeségek  Kitörési pontok? © Baráth László

4  Erősségek  Jász ember szabadság szeretete  Még nyomokban fellehető jász identitása  Erős polgári és mezőgazdasági gyökerei  Autópálya, repülőtér és a főváros közelsége  Adottságok a gyógy és wellness turizmus területén  Az elmúlt évtizedek alatt megerősödött ipari kultúra  Nagy múltú iskolái (zárda, gimnázium, tanítóképző), tehát az örökölt tudásbázis © Baráth László

5  Gyengeségek  A térség várhatóan erős függősége a globális klímaváltozástól  Az országra is jellemző morális válság  A város gyenge vezetettsége  Az elmúlt évek lehetőségeinek elmulasztása  A koncepciótlanság  A fentiekből következik, hogy Jászberény a kisvárosok versenyében egyre inkább lemarad. © Baráth László

6  Kitörési pontok – elsősorban  Ipar  Mezőgazdaság  Turizmus  Kultúra  Civil szféra, társadalmi kontroll  Oktatás © Baráth László

7  Japán  Dél-Korea  Írország  Finnország  Magyarország (Eötvös József, Gróf Klebelsberg Kunó) © Baráth László

8 Önkormányzati általános és középiskolák Alapítványi és magán oktatás Egyházi iskola SZIE ABK © Baráth László

9 Jól működő érdekképviselet és a szakmai műhelyek hiánya Az iskolarendszerbe bekerülő pénz jelentős része nem konkrétan az oktatásra vagy oktatókra, hanem a korszerűtlen, lepusztult ingatlan fenntartásra, adminisztrációra megy el. Ebből következik: A tanári hivatás össztársadalmi alulértékelése. © Baráth László

10 Gondolkodjunk lokálisan, éljünk patriótaként! Legyen maga Jászberény város a Tudás központja ! © Baráth László

11 Lesz központi óvodánk, miért ne gondolkodhatnánk városi szinten központi iskolába. Van tervünk (Huszárlaktanya közel 50 Mft-ért) A terv magas színvonalú, európai. A válaszfalak átpakolásával, a 6 ha-os parkjával Magyarország egyik legmagasabb szintű oktatási és kulturális központja lehet, általános iskolától a doktoranduszig. © Baráth László

12  Szülő félelmei: egy gigantikus intézmény elnyeli gyermekét  Szakmai paradigmaváltás nehézségei  Stb. © Baráth László

13  Egymást segítő komplex pedagógiai programok (iskolai programok egymásra épülése és párhuzamos együttműködése)  A programok folytonossága és differenciáltsága lehetőséget nyújt a készségek kompetenciák széleskörű fejlesztésére  Intézmények programok közötti átjárhatóság biztosítása  Szorosabb napi kapcsolat iskolatípusok között sikeresebb pályaválasztás  Kötelező tanulmányok gazdagabb fakultatív programokkal bővülnek  Szabadidős és kulturális tevékenységek gazdag választéka  Előnyök az üzemeltetés és az adminisztráció terén  Stb. © Baráth László

14 Ha elfogadjuk, hogy a tudás hatalom, akkor azt is elhihetjük, hogy az oktatás kitörési pont. © Baráth László

15 KÖSZÖNÖM FIGYELMÉT! Baráth László


Letölteni ppt "ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT 2009. március 26. © Baráth László."

Hasonló előadás


Google Hirdetések