Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DPR kommunikáció alapelvei

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DPR kommunikáció alapelvei"— Előadás másolata:

1 DPR kommunikáció alapelvei
dr. Kuráth Gabriella marketingvezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.

2 DPR kommunikáció Tájékoztatási feladat:
eredményes kommunikáció az érintett célközönség csoportok felé, a különböző szereplők fontosságának átgondolása, a hangsúlyok újradefiniálása.

3 Kommunikációs feladatok
Minél szélesebb kör számára nyújt hasznos információt a pályakövetési adatbázis, annál inkább biztosítható, hogy az érintett csoportok előnyként értékeljék, hogy csatlakoznak a rendszerhez.

4 Kommunikációs típusok I.
A kutatásokat (a kérdőív kiküldést) megelőző kommunikáció Hallgatók Végzett hallgatók

5 Kommunikációs típusok II.
Eredményeket bemutató kommunikáció Belső nyilvánosság: az intézményi szereplők meghatározott körének biztosítja az adatok elérését, megismerését. Cél: FEJLESZTÉS Teljes nyilvánosság: minden érdeklődő számára elérhetővé tenni a kommunikációs csatornákon az információkat. Cél: NYILVÁNOSSÁG, MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓS CÉL

6 DPR kommunikáció Kiindulópontok:
Intézményen belüli együttműködés, központ és kar együttműködése Szervezeti kérdések Pénzügyi háttér Tervszerű munka – folyamat (gyakorlat-orientáció)

7 DPR kommunikáció A DPR kommunikáció kialakítása sokrétű feladat.
A cél az összhang, a harmónia, az egymásra épülés elérése, az intézményi célokat, specialitásokat figyelembe vevő kommunikáció. Tervezés - marketingszemléletű gondolkodásmód.

8 A kommunikációs tervet befolyásoló tényezők
A felsőoktatási környezet, az ágazati szervezetek céljai, elvárásai, a munkaerőpiac változásai, az intézményi specifikumok, a DPR eredményei, a célcsoportok sajátosságai, a jellemzők alakulása, az intézményi stratégiák, a menedzsment elvárásai, a pénzügyi háttér, valamint a kommunikációt koordináló szervezetek szakmai háttere.

9 Kommunikációs terv szakaszok
Rövid leírás Vezetői összefoglaló A terv rövid összefoglalója Helyzetértékelés Külső és belső környezet elemzése, piaci előrejelzés Cél A terv céljainak összefoglaló bemutatatása, konkrét kommunikációs célok összefoglaló bemutatása Intézményen belüli együttműködés Többkarú intézmények esetében a központi és kari együttműködés definiálása Célközönség A célközönség meghatározása, főbb jellemzők, információs igények Arculati standardok Intézményi DPR alapstandardok, stílus meghatározása Üzenet A célokkal összhangban a DPR eredmények alapján a konkrét üzenet megfogalmazása Médiamix Főbb kommunikációs csatornák, belső és külső eszközök meghatározása, rövid leírása Feladatterv, időterv, költségterv készítése Részletes feladatleírás, időzítés, költségvetés készítése Hatékonyságmérés A kommunikáció hatékonyság mérésére szolgáló módszerek, mutatók leírása, időzítése Ellenőrzés, visszacsatolás, módosítás Beszámolók készítése az eredményekről, vezetői prezentációk A megvalósítás feltételei Szervezeti (kari és központi együttműködés), szakmai szempontok

10 Kiemelt kommunikációs területek
Célcsoportok Kommunikációs csatornák, eszközök

11 Főbb célcsoportok Közvetlen Közvetett
Intézményi munkatársak (oktatók, adminisztratív munkatársak, stb.) Hallgatói csoportok Munkaerő-piaci szereplők Oktatási ágazat szereplői és háttérszervezetek Egyéb szakmai és érdekképviseleti szervezetek, hatóságok Társintézmények Társadalomkutatók Sajtóképviselők Társadalom, lakosság

12 Kommunikációs eszközök
Az eszközkombináció alkalmazása függ: a kommunikációs céltól, a célközönségtől, a pénzügyi feltételektől, a szervezeti sajátosságoktól, valamint a kapcsolatrendszertől is.

13 Főbb kommunikációs eszközök
Kategória Belső Külső Főbb eszközök Összefoglaló, kutatási tanulmány Belső hírlevél Levelezőlisták, hírek Intranet – tartalommenedzsment Bel- és kültéri reklámeszközök, hirdetések Intézményi újság, televízió, rádió megjelenések Vezetői fórumokon prezentációk, beszámolók Szakmai workshop-ok, szakmai nap, konferencia Tréningek frontoffice kollégáknak Nyomtatott és online tájékoztató füzet, igényes kiadvány Online és nyomtatott hírlevél Online és nyomtatott névre szóló levél Intézményi portál DPR portál Online és offline hirdetések, pr megjelenések Sajtóanyagok, sajtóesemények Hallgatói események További érintett partnerek számára találkozók, események Reklámtárgyak

14 Kiemelt témák, előadások
Sajtókommunikáció lehetőségei (tudományos sajtó, tömegmédiumok) Intézményi DPR honlap Online és nyomtatott kiadványok tervezése, arculat Speciális események dolgozóknak, hallgatóknak, szakmai kör számára Alternatív marketing eszközök alkalmazása elsősorban a hallgatói csoportok felé

15 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! További információ:


Letölteni ppt "DPR kommunikáció alapelvei"

Hasonló előadás


Google Hirdetések