Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közösség-gazdaság A Mária Rádió fenomén, mint gazdasági modell „A válság – lehetőség” konferencia Szabó Tamás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közösség-gazdaság A Mária Rádió fenomén, mint gazdasági modell „A válság – lehetőség” konferencia Szabó Tamás."— Előadás másolata:

1 Közösség-gazdaság A Mária Rádió fenomén, mint gazdasági modell „A válság – lehetőség” konferencia Szabó Tamás

2 Új paradigma: a közösség gazdaság A Mária Rádió gazdasági fenoménja mint Közösség Gazdaság (KG) modell gyökeresen eltér a profitvezérelt tőkés versenygazdasági vállalat, a Tőkés Piacgazdasági Vállalat (TPV) modelljétől

3 Összehasonlítási tényezők 1.  Tulajdonlás  Tevékenység iránya  Eszmei cél  Anyagi cél  Célcsoport  Döntési vezérelv  Tőkemegtérülési követelmény  Munkatársak

4 Összehasonlítási tényezők 2.  Tőke, alapvető források  Beruházási források  Működési források  Bevételek  Organizációs elv  Vezetői, munkatársi érdek, motiváció  Globális motívum

5 Különbségek 1. TPV -KG Tulajdonlás Magán és/vagy intézményes Közösségi/egyesület Tevékenység iránya Anyagi keresletre Lelki igényekre Eszmei cél, idea Haszonszerzés Evangelizáció Anyagi cél Profit, cégérték növekmény Működés

6 Különbségek 2. TPV - KG Célcsoport Szegmentált, piaci Egyetemes Döntési vezérelv Megtérülés Misszió Tőkemegtérülési követelmény Piaci meghatározottság Nincs Munkatársak Alkalmazott Önkéntes szolgálat, részvétel

7 Különbségek 3. TPV -KG Tőke, alapvető források Befektetés Adomány Beruházási források Profit és/vagy tőke és/vagy hitel Adomány, szponzori forrás Működési források Bevételek Adomány a fogyasztótól Bevételek Árbevétel Adomány/támogatás - szolidaritás

8 Különbségek 4. TPV -KG Organizációs elv Hierarchikus és vagy mátrix Szubszidiaritás Vezetői, munkatársi érdek, motiváció Bér, profitérdekeltség Eszmei: a szolgálat öröme Globális motívum, terjeszkedés Ráfordítás/hozam elv Igehirdetés, misszió

9 Elvi alapok az Egyház tanításával A KG modell megfelel az Egyház társadalmi/gazdasági tanítása elveinek

10 Az egyház gazdasági alapelvei - A javak egyetemessége - A közjó elsődlegessége - Szubszidiaritás - Szolidaritás - Részvétel - A tulajdon eszköz jellege - Igazságosság, méltányosság

11 A társadalmi tanítás érvényesülése a MR modellben 1. - A javak egyetemessége Bárki hozzáférhet - A közjó elsődlegessége Igehirdetés - Szubszidiaritás Önkéntes vállalás adottságok szerint - Szolidaritás Önkéntes teherviselés

12 A társadalmi tanítás érvényesülése a MR modellben 2. - Részvétel Önkéntes szolgálat - A tulajdon eszköz jellege Közösségi tulajdon, non profit rendszer - Igazságosság, méltányosság Szolgálat és teherviselés a meglévő adottságok szerint

13  Mert ki az közületek, aki tornyot akar építeni, nem ül le előbb, kiszámítani a költségeket, vajon van-e miből befejezni? Nehogy miután az alapot lerakta, és nem tudja befejezni, mindenki, aki látja, csúfolni kezdi őt… (Lukács 14. 28,29.) Mottó 1. Tervezni mindenütt kell

14 Mottó 2. A növekedés nem a miénk Uram, ne legyen szükségünk csodákra, hanem higgyünk és cselekedjünk, de legyen annyi hitünk, hogy az csodákat műveljen.

15 Köszönet Köszönöm szépen, hogy meghallgattak. Dicsértessék a Jézus Krisztus.


Letölteni ppt "Közösség-gazdaság A Mária Rádió fenomén, mint gazdasági modell „A válság – lehetőség” konferencia Szabó Tamás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések