Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az országos mérések megújult rendszere

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az országos mérések megújult rendszere"— Előadás másolata:

1 Az országos mérések megújult rendszere
Pongrácz László Oktatási Hivatal Közoktatási Főosztály főosztályvezető

2 Közoktatás-értékelési programok
PIRLS (szövegértés (5)) TIMSS (matematika, természettudomány (4)) PISA (szövegértés, matematika, természettudomány (3)) Diagnosztikus célú készség és képességmérések Országos kompetenciamérések 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. Kompetencia alapú középfokú központi írásbeli vizsgák (anyanyelv, matematika) Kétszintű érettségi vizsgarendszer A programok nyilvános anyagai megtalálhatók a honlapon

3 Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai
Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb tényezők ismert hatását kiküszöbölve) Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Iskolai háttérkérdőív Tanulói háttérkérdőív Korábbi eredmények Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények Az eredmények belső összetétele, (osztályonkénti, tanulónkénti eredmények) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Létszám és rétegadatok (SNI, BTM, HHH, település, stb)

4 Barangolás a kompetenciamérés eredményei között

5 Evidence based …

6 Hozzáadott pedagógiai értékek…

7 Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása
A tanulók fejlődése, az iskola fejlesztő hatása a korábbi eredményekhez képest Az iskola „saját” fejlesztő hatása a komplex modell alapján

8 A családi háttér és a teljesítmény kapcsolata, szociokulturális háttérkompenzáló hatás
+ -

9 Országos trendek… Az erős szociokulturális függés már a 6. évfolyamon adott, és utána gyakorlatilag nem változik.

10 A tanulók fejlődése

11 Országos szinten 6-ról 8-ra

12 Országos szinten, átlagban
8-ról 10-re

13 Országos szinten, trendben
6-ról 8-ra

14 Országos szinten, trendben
8-ról 10-re

15 Falu-város?

16 Ki a jobb??? A városi diákok teljesítménye jobb, mint a községi diákoké! A városokban jobbak az iskolák, mint a községekben!

17 Ki a jobb??? Mit bizonyít? Azt, hogy a városi tanulók átlageredménye jobb, mint a községi tanulóké!

18 Ki a jobb??? Az átlagteljesítmények közötti különbségek csak az egyes településtípusok közötti szociokulturális összetételbeli különbségeket tükrözi. Evidence?

19 Ez a teljesítményt jelenti?
8. évfolyam, matematika

20 Ez a teljesítményt jelenti?
Az átlagok széles intervallumokat takarnak! A diákok teljesítménye gyakorlatilag független a település típusától

21 És emlékeztetőül ismét a fejlődésről…
6-ról 8-ra

22 Tegyük fel a kérdéseket!
Van mit kutatni!


Letölteni ppt "Az országos mérések megújult rendszere"

Hasonló előadás


Google Hirdetések