Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS 2008. augusztus 25-28. A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS 2008. augusztus 25-28. A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné."— Előadás másolata:

1 VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS 2008. augusztus 25-28. A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné

2 „ Az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire a tanárok, akik alkotják.” „Az iskolarendszer minősége a tanárok teljesítményétől függ.” McKinsay 2007 OECD (2005) A tanárok számítanak

3 Az iskolákkal és a tanárokkal szemben támasztott követelmények egyre összetettebbek. A tanulás végtelenül komplex folyamat. A tömegoktatástól a személyre szabott, kompetenciafejlesztő oktatás felé haladunk. A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné

4 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné A pedagógus szakma rendkívül tudás-intenzív szakmává vált. A pedagógus professzió „partnerségen alapuló szakma”.

5 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné A pedagógus kollektíva az együttműködések széles hálózatát jelenti:  együttműködés a megfelelő tanulási környezet kialakítására  együttműködés a tanulásszervezésben és a tanítási tartalmak meghatározásában a kollégákkal és a tanulókkal (svéd és finn iskolapéldák)  újfajta tanulásszervezési módok: projekt, kooperatív tanulás, differenciálás, önálló tanulási utak megszervezése, mestermunka, erdei iskola, epochális rendszer stb.,

6 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné  állandó (minőségfejlesztési teamek, értékelési team, egy osztályban tanítók csoportja, stb.) és egy-egy feladatra szerveződő teamek működése  együttműködés a segítő szakmákkal: fejlesztő pedagógusok, a szociális gondoskodás kollégái, a mentálhigiénés ellátás munkatársai; külső és belső munkatársak,  együttműködés a szülői házzal és az iskola társadalmi környezetével (pl. az iskolai infrastruktúra és tanári szaktudás felhasználása a felnőttképzésre).

7 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné Gyerek Szülő Tanító Tanárok Fejlesztő tanár (gyógypedagógus) Logopédus Pszichológus Szakértői Bizottság Nevelési Tanácsadó Gyerekjóléti Szolgálat Családsegítő Utazótanár a szegregált intézményből (hallássérültek, látássérültek autisták) BGGYFK Gyógypedagógiai Tanárképző Kar Kerületi Speciális Ált. Isk. mint szakmai szolgáltató

8 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné A folyamatos változás menedzselésére csak az intelligens, tanulószervezetként működő iskolák képesek

9 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné Az intelligens iskola:  az ott dolgozó pedagógusok között folyamatos és magas színvonalú kommunikáció zajlik a saját munkájuk eredményeiről, a munka során keletkező problémákról, a problémák lehetséges megoldásairól

10 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné Mitől lesz egy tantestület kollektíva? Mitől lesz egy iskola alma mater?

11 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné  Intézményi és egyéni kompetencia térkép  Egyéni karriertervek  Közös jövőkép, küldetés  Értékrend és viselkedési sztenderdek  Minőségfogalom  Közösen megalkotott pedagógiai program

12 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné Példák az elmúlt 10-15 év oktatási fejlesztéseiből  Önfejlesztő iskolák: pedagógiai programok megalkotása, helyi tantervek kidolgozása  Comenius minőségbiztosítási program  Integrációs bázis iskolák  Szakiskolai fejlesztési program  TIOK  HEFOP pályázatok, konzorciumi együttműködések  Socrates programok: nemzetközi teamek

13 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné És mégse…… Ellenhatások: az oktatáspolitika kanyarjai finanszírozási bizonytalanság túlburjánzó adminisztráció nincs idő a belső folyamatokra

14 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné Mit tegyünk, hogy  a változási folyamatok széleskörűen, az osztálytermi szintig hassanak  a reformkampány helyett folyamatos szakmai fejlesztés legyen

15 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné

16 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné

17 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné

18 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné

19 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS 2008. augusztus 25-28. A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné."

Hasonló előadás


Google Hirdetések