Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFrigyes Sipos Megváltozta több, mint 10 éve
1
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS 2008. augusztus 25-28. A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné
2
„ Az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire a tanárok, akik alkotják.” „Az iskolarendszer minősége a tanárok teljesítményétől függ.” McKinsay 2007 OECD (2005) A tanárok számítanak
3
Az iskolákkal és a tanárokkal szemben támasztott követelmények egyre összetettebbek. A tanulás végtelenül komplex folyamat. A tömegoktatástól a személyre szabott, kompetenciafejlesztő oktatás felé haladunk. A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné
4
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné A pedagógus szakma rendkívül tudás-intenzív szakmává vált. A pedagógus professzió „partnerségen alapuló szakma”.
5
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné A pedagógus kollektíva az együttműködések széles hálózatát jelenti: együttműködés a megfelelő tanulási környezet kialakítására együttműködés a tanulásszervezésben és a tanítási tartalmak meghatározásában a kollégákkal és a tanulókkal (svéd és finn iskolapéldák) újfajta tanulásszervezési módok: projekt, kooperatív tanulás, differenciálás, önálló tanulási utak megszervezése, mestermunka, erdei iskola, epochális rendszer stb.,
6
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné állandó (minőségfejlesztési teamek, értékelési team, egy osztályban tanítók csoportja, stb.) és egy-egy feladatra szerveződő teamek működése együttműködés a segítő szakmákkal: fejlesztő pedagógusok, a szociális gondoskodás kollégái, a mentálhigiénés ellátás munkatársai; külső és belső munkatársak, együttműködés a szülői házzal és az iskola társadalmi környezetével (pl. az iskolai infrastruktúra és tanári szaktudás felhasználása a felnőttképzésre).
7
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné Gyerek Szülő Tanító Tanárok Fejlesztő tanár (gyógypedagógus) Logopédus Pszichológus Szakértői Bizottság Nevelési Tanácsadó Gyerekjóléti Szolgálat Családsegítő Utazótanár a szegregált intézményből (hallássérültek, látássérültek autisták) BGGYFK Gyógypedagógiai Tanárképző Kar Kerületi Speciális Ált. Isk. mint szakmai szolgáltató
8
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné A folyamatos változás menedzselésére csak az intelligens, tanulószervezetként működő iskolák képesek
9
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné Az intelligens iskola: az ott dolgozó pedagógusok között folyamatos és magas színvonalú kommunikáció zajlik a saját munkájuk eredményeiről, a munka során keletkező problémákról, a problémák lehetséges megoldásairól
10
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné Mitől lesz egy tantestület kollektíva? Mitől lesz egy iskola alma mater?
11
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné Intézményi és egyéni kompetencia térkép Egyéni karriertervek Közös jövőkép, küldetés Értékrend és viselkedési sztenderdek Minőségfogalom Közösen megalkotott pedagógiai program
12
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné Példák az elmúlt 10-15 év oktatási fejlesztéseiből Önfejlesztő iskolák: pedagógiai programok megalkotása, helyi tantervek kidolgozása Comenius minőségbiztosítási program Integrációs bázis iskolák Szakiskolai fejlesztési program TIOK HEFOP pályázatok, konzorciumi együttműködések Socrates programok: nemzetközi teamek
13
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné És mégse…… Ellenhatások: az oktatáspolitika kanyarjai finanszírozási bizonytalanság túlburjánzó adminisztráció nincs idő a belső folyamatokra
14
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné Mit tegyünk, hogy a változási folyamatok széleskörűen, az osztálytermi szintig hassanak a reformkampány helyett folyamatos szakmai fejlesztés legyen
15
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné
16
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné
17
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné
18
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné
19
A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus 2008. augusztus 25-28. dr. Várnai Andrásné Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.