Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Udvardi Péter.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Udvardi Péter."— Előadás másolata:

1 A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Udvardi Péter

2 DDOP-5.1.2/B BEVEZETÉS A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

3 Pályázati szakasz Rendszerkoncepció cél a szolgáltatási színvonal kimutatható fejlesztése Rendszerkoncepció elektronikus jegy- és bérletrendszer Rendszerkoncepció utas-tájékoztatás Rendszerkoncepció automatikus forgalomirányítás Rendszerterv tervezési módszertanok problémája Rendszerterv interoperábilis, moduláris felépítés BEVEZETÉS A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

4 Megállóhelyi dinamikus utas-tájékoztatás
24 db kétoldalas, LCD kijelzős az indítóállások információit tartalmazó tábla audiovizuális utas-tájékoztatás központi vezérlőegység, átbeszélő és hangosítási rendszer fejlesztése, új hangos utas- tájékoztatás, 1-1 induló és érkező központi vizuáltábla a váróteremben, egyéb digitális és statikus eszközök: piktogramok, feliratok, tájékoztató monitorok (az utas áramlatok tudatos vezetése az autóbusz-állomás területén) AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEI A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

5 Megállóhelyi dinamikus utas-tájékoztatás
a dinamikus, valós időadatokon alapuló járati információk egységes, egyelőre cégszintű alkalmazása nem csak az utasoknak jelent könnyebbséget a valós ̶ az operatív beavatkozás és a jármű tényleges helyzetét is magában foglaló ̶ információ, de segítségével könnyebben tájékozódnak a gépkocsivezetők és az operatív forgalomirányítók is. Pécs Autóbusz-állomás infokommunikációs akadálymentesítése AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEI A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

6 Megállóhelyi dinamikus utas-tájékoztatás
AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEI A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

7 Fedélzeti dinamikus utas-tájékoztatás
230 db front- és oldalkijelző tábla, 300 db beltéri információs tábla. AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEI A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

8 E-ticketing rendszer 310 db menetjegy- és bérletkiadó, valamit a chipkártyás rendszert üzemeltető eszköz, 310 db kártyakezelő eszköz, 5 db, több egységből álló kártyaperszonalizáló rendszer, 30 000 db előperszonalizált szabványos érintésmentes chipkártya, 8 db mobil ellenőrző készülék, lokális tranzakció kezelő központ: adatbázisszerverek, alrendszer integrációk, a jelenlegi hagyományos jegy-, és bérlet elővételi rendszer fejlesztése 1db feltöltő-, valamint jegy- és bérletkiadó automata Pécs Autóbusz-állomáson AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEI A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

9 E-ticketing rendszer Kockázatok
Végeredmény: ELEKTRA Hungaria közlekedési kártyarendszerre épülő, TRANSMODEL adatbázison alapuló, TRANSEXCHANGE és SIRI szolgáltatásokon megvalósuló rendszer AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEI A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

10 Forgalomirányítás 310 db fedélzeti számítógép (OBU),
1 db, több egységből álló háttérrendszer, 310 db GPS-es helyzet meghatározáson alapuló HSDPA, EDGE, GPRS, 3G, WIFI fedélzeti kommunikációs eszköz, 1 db forgalomirányító rendszer, a fentiek kiszolgálásához szükséges alrendszerek fejlesztése AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEI A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

11 Forgalomirányítás AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEI A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

12 Rendszerintegráció, rendszer architektúra
AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER FEJLESZTÉSE A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

13 Továbbfejlesztések ipari kivitelű LCD TV 42”-os utasinfo egységek: Szigetvár, Siklós, Mohács Autóbusz-állomáson fedélzeti hangos utas-tájékoztatás elektronikus kártya feltöltésére szolgáló internetes felület továbbfejlesztése fedélzeti kamerák felszerelése komplex üzemanyag kontrolling rendszer fejlesztése DDKK ZRt. társaságainak fejlesztései közös platformon történjenek okos megálló projekt AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEI A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

14 A Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. fejlesztése
Továbbfejlesztési lehetőségek A Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. fejlesztése Pécs, Budai vám AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER FEJLESZTÉSE A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

15 Konklúzió az üzemgazdaságosság növelhető,
az utas-tájékoztatás színvonala növelhető, javulhat a menetrendszerűség, az eljutási idő optimalizálható, a rendszer automatizmusaival az emberi tényezőkből adódó hibásan végrehajtott technológiai folyamatok korrigálhatók, számuk csökkenthető, az utas panaszok többsége objektív adatok alapján vizsgálható, a valós adatok alapján történő beavatkozások célravezetőbbek lehetnek, a tervezési és adatszolgáltatási adatok tényeken alapulnak, megvalósul az infokommunikációs akadálymentesítés, az értékesítési folyamatok gyorsulnak, az értékesítési pontok száma nő, ezáltal javul az utas kiszolgálás színvonala ÖSSZEGZÉS A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

16 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Udvardi Péter."

Hasonló előadás


Google Hirdetések