Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAndor Pap Megváltozta több, mint 10 éve
1
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott
2
A közvetlenül érintett térség
3
A közvetlenül érintett térség és az új nyomvonal
4
A.Az elkészült előzetes megvalósíthatósági tanulmányra alapozva, a komplex fejlesztési program fő elemeire részletes végrehajtási terv készíttetése oIpari és logisztikai területek létrehozása oA gazdaságot és logisztikát segítő infrastruktúra fejlesztése oElérhetőség javítása oA térség belső infrastruktúrája oA gazdasági és logisztikai tevékenységet segítő közép- és felsőfokú képzés és az átképzés fejlesztése oA térségben működő kis- és közép vállalkozások támogatása oKomplex marketing és gazdaság, valamint közlekedés-diplomáciai program
5
B. A térség területrendezési felkészítése a befektetések fogadására – I. • A közvetlenül érintett 13 település közös – a fejlesztések területrendezési alapját biztosító – térszerkezeti tervének elkészítése a meglévő szerkezeti és szabályozási tervek alapján –Feladata a területi adottságok lehetőségek feltárására, az egységes infrastruktúra rendszer alapjainak meghatározása, a potenciális fejlesztési területek tulajdonviszonyainak tisztázása, ezzel kínálati piac megteremtésére a befektetők részére –Becsült költsége: 10 millió forint
6
B. A térség területrendezési felkészítése a befektetések fogadására – II. oA 13 település meglévő (befejezés alatt álló) nyers digitális alaptérképének tervezési alaptérképpé történő feldolgozása –Ez alapozza meg az európai színvonalnak megfelelő, geodéziai szempontból egyértelmű területi szabályozást –Becsült költsége: 30 millió forint oA 13 település szabályozási terveinek módosítása az új közös térszerkezeti terv alapján digitális rendszerben, interaktív feldolgozásban –Ez lehetővé teszi a korszerű – az ügyfelek számára is elérhető interaktív kommunikációt az egyes területek felhasználhatóságáról, építési feltételeiről. –Becsült költsége: 18 millió forint
7
1. Első ütemben megvalósítandó ipari logisztikai területek kialakítása •Intermodális közforgalmú ipari logisztikai terület kialakítása (Fényeslitke-Komoró térségében) –Becsült költsége: 6 milliárd forint •Nagy raktározási, csomagolási, összeszerelő befektetések, keleti áruk, európai újraelosztó centrumai letelepedésének elősegítése •Intermodális logisztikai kapacitás fejlesztése –2 milliárd forint •Pénzintézeti alapon működő közraktárak létrehozása
8
2. A gazdaságot és logisztikát segítő (távlati hálózatba illeszkedő) infrastruktúra fejlesztése •A 100-as vasúti fővonal Debrecen- Nyíregyháza-Záhony közötti szakaszának emelt sebességre történő fejlesztésének előkészítése –Becsült költsége: 2 milliárd forint •Az M300 (Vásárosnamény-Záhony) gyorsforgalmi út és Tisza híd megkezdett tervezési előkészítésének folytatása –Becsült költsége: 1 milliárd forint •A szükséges vasúti infrastruktúra fejlesztése (100-as fővonalon kívül), elsősorban a térség belső széles és normál nyomtávú hálózatának ütemes felújítása –Becsült költsége: 15 milliárd forint •A térség belső közúti infrastruktúrájának az ipari és logisztikai befektetésekkel összehangolt fejlesztése –Becsült költsége: 4 milliárd forint
9
3. A térségben működő kis- és középvállalkozások támogatása •Intermodális logisztikai kapacitás fejlesztése Becsült költsége: 2 milliárd forint •A betelepülő tőkeerős cégek térségi, beszállítói kapcsolatának elősegítése •A kapcsolódó logisztikai klaszter és informatika fejlesztése •Gazdasági tanácsadó szolgáltató tevékenység fejlesztése Fentiek becsült költsége: 100 millió forint
10
4. Az ipari-logisztikai és gazdasági életet segítő közép- és felsőfokú képzés fejlesztése, a felmérhető gazdasági tevékenységek igényeihez igazodva •Felsőfokú szak és továbbképzés fejlesztése, a nyíregyházi felsőfokú képzés infrastrukturális és szellemi fejlesztése esetleg kisvárdai kihelyezett tagozattal •Középfokú szakképzés fejlesztése a kisvárdai és záhonyi középfokú intézményekre alapozva •Átképzési programok –Becsült költség: 500 millió forint
11
5. Komplex nemzetközi marketing, valamint gazdasági és közlekedés-diplomácia program •A gazdasági és közlekedési diplomácia eszközeivel a Távol-kelet, Oroszország, Ukrajna – Dél- és Délnyugat- Európa közötti áruforgalom lehetséges terelése az EU V. (Trieszt-Ljubljana-Budapest-Záhony/Csap-Kijev) közlekedési korridorra •A fentieket elősegítő marketing program, konferenciák, kiállítások •Kezdeményezés az érintett vasúttársaságok célra orientált, a versenyképesség kölcsönös érdeken alapuló növelése érdekében történő együttműködésére –Becsült költség: 700 millió forint
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.