Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, 2009. szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, 2009. szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai."— Előadás másolata:

1

2 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, 2009. szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai jelentősége és európai háttere

3 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 MIP I: TEMPO projektek •Célkitűzés: az ITS rendszerek harmonizált alkalmazása a TERN hálózaton, ill. az „információs társadalom” megvalósítása a közúti közlekedés területén. •TEMPO projektek: CENTRICO, VIKING, CORVETTE, STREETWISE, SERTI, ARTS. •A projektek témakörei: o forgalmi menedzsment és forgalom-szabályozás, o utazási információs szolgáltatások, o rendkívüli események/veszély- helyzetek kezelése, o elektronikus útdíjgyűjtés, o forgalomirányító központok, o „horizontális feladatok”.

4 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 CONNECT (Co-ordination and Stimulation of innovative ITS activities in Central and Eastern European Countries) •2004-től 3 évre tervezett 7. euroregionális projekt. •Résztvevő országok: Csehország, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia, Szlovénia, illetve Ausztria, Németország és Olaszország (valamint nemzetközi szervezetként az ERTICO). •Cél: határon átnyúló forgalom minőségének javítása az ITS alkalmazások harmonizált, összehangolt fejlesztésével. Koordinált forgalmi menedzsment és magas színvonalú utazási információk biztosítása a kiemelt európai korridorokon.

5 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Hazai részvétel a CONNECT projektben I. fázis: 2004-2005 Tanulmányok/megvalósíthatósági tanulmányok szerepeltek túlsúllyal - összesen 11 tanulmány készült a GKM, az ÁAK zrt., a MK, az IHM, a MR összefogásával. Kiemelt jelentőségű munkák: • forgalmi monitoring az M7 autópálya szakaszaira, • forgalmi menedzsment rendszer felépítése az M7 autópályára, • forgalomirányító központ migrációjának elkezdése, • rádiós információs rendszerek felépítésének megkezdése, • ún. rendszerfelépítés módszeres kialakításának megkezdése (egyes működő és a jövőben létesítendő rendszereket keretbe foglalandó).

6 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Új partnerek bevonásával (UKIG, FKF zrt.) a megvalósíthatósági tanulmányok mellett a pilot-projektek, megvalósítások kerültek előtérbe – 14 projekt készült el. Kiemelt jelentőségű munkák: •az M7 autópálya forgalomszabályozó- és információs rendszer kiépítése, •az autópálya forgalomirányító központ és a fővárosi forgalomirányító központ együttműködés fejlesztése, •az utazási információs rendszerek fejlesztése, •együttműködés megkezdése osztrák és szlovák partnerekkel a határon átnyúló forgalmi menedzsment területén, •DATEX alapú adatcsere felépítése. Hazai részvétel a CONNECT projektben II. fázis: 2006-2007

7 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 A stratégiai jellegű tanulmányok mellett a pilot-projektek és a megvalósítások kerülnek előtérbe, 15 projekt tervezett. Kiemelt jelentőségű feladatok: •az autópálya-hálózat forgalomszabályozási- és információs rendszerek további kiépítése, •az autópálya forgalomirányító központjának fejlesztése, •az autópálya és a budapesti forgalomirányító központ közötti együttműködés továbbépítése, •a közlekedési/utazási információs rendszerek további kiépítése (RDS-TMC, multimodális információs rendszerek). Hazai részvétel a CONNECT projektben III. fázis: 2007-2008

8 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 A CONNECT projekt pénzügyi adatai •I. fázis: 319.338,- euró ( EU támogatás: 159.669,- euró). otanulmány: 319.338,- euró •II. fázis: 2.962.000,- euró (EU támogatás: 681.000,- euró). otanulmány/pilot-projekt: 962.000,- euró omegvalósítás: 2.000.000,- euró •III. fázis: 3.911.000,- euró (EU támogatás: 755.500,- euró). otanulmány/pilot-projekt: 911.000,- euró omegvalósítás: 3.000.000,- euró EU támogatás: tanulmány 50 %, megvalósítás: 10 %

9 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Mit tanultunk az euró- regionális projektekből? •A MIP I. idején (2001 – 2007) nagyon sok tapasztalat gyűlt össze a forgalmi információs rendszerek, valamint a forgalmi menedzsment területén. •Fő hangsúly a jövőben az EU területén a megvalósításokon és a szolgáltatásokon van. •Lényeges előrelépés szükséges a határon átnyúló üzemeltetésben az úthálózatok üzemeltetői között. •A megvalósított projekteknek költség- hatékonyaknak kell lenniük.

10 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 A Connect projektben való részvétel haszna •The projects choosen for realisation based on real developments /deployment needs on the motorway network, taking into consideration the special requirements. •The elaboration of studies/realisation of projects based on regional co-operation, using cross- border ITS solutions makes possible the operation of interoperable systems/services

11 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 A Connect projektben való részvétel haszna •The EU financial support makes possible the realisation of needed developments / deployments, ensuring a higher „level of service” on the Hungarian motorway network. •The regional / European co-operation contribute to the awareness of ITS systems/services and makes possible to know the European „best practices” for the Hungarian experts.

12 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Az EasyWay projektben való részvétel célja •To continue the work begun in the field of ITS applications on the road network. •The priorities choosen should contribute to an effective, safe environment and user friendly network operation.

13 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 MIP II: EASYWAY •Az európai együttműködés az ITS rendszerek és szolgáltatások területén az EU Bizottság 2007-2013 közötti új költségvetési periódusában is folyta- tódik. Szakmai indok: •„Fehér Könyv” 2006. évi felülvizsgálata alapján az ITS rendszerek a jövőben kiemelt prioritásként szerepelnek. •A jelenleg készülő „ITS Action Plan” célkitűzései azonosak az EASYWAY célkitűzésivel.

14 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 EASYWAY projekt célkitűzései Fokozott együttműködés a harmonizált, határon átnyúló forgalmi menedzsment és az információs szolgáltatások területén az alábbi célokkal: •torlódások csökkentése 25 %-kal a szolgáltatási színvonal emelése érdekében; •közlekedésbiztonság növelése 25 %-kal, hozzájárulva a kitűzött 50 %-os halálos áldozati szám csökkentéséhez; •CO 2 kibocsátás csökkentése 10 %-kal, céldátum: 2020.

15 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 EASYWAY projekt munkaprogramja I. Európai megvalósítások (DA: Deployment Activities): DA 1:Európai dimenziójú közlekedési információs szolgáltatások Valósidejű szolgáltatások Előrejelző szolgáltatások DA 2: Forgalmi menedzsment szolgáltatások Forgalmi menedzsment szolgáltatások határon átnyúló kooperációval Dinamikus forgalmi és hálózati menedzsment Véletlen esemény észlelése és kezelése

16 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 EASYWAY projekt munkaprogramja II. Európai megvalósítások (DA: Deployment Activities): DA 3: Teherszállítás és logisztikai szolgáltatások Információs és teherforgalmi menedzsment szolgáltatások Intermodális áruszállítás DA 4:Hatékony info-kommunikációs technológia infrastruktúra Monitoring infrastruktúra fejlesztése Forgalomirányító központok fejlesztése Információcsere megteremtése

17 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 EASYWAY projekt munkaprogramja Európai tanulmányok: •Európai méretű hálózati forgalmi menedzsment és ko- modalitás. •Közlekedési információk európai léptékű folytonossága és ko-modalitás. •Változtatható jelzéstartalmú közúti jelzőtáblák harmonizációja. •DATEX II rendszerek. •Teherszállítás és logisztika. •Egyéb ITS alkalmazások ( eCall, jármű-infrastruktúra interfészek, Galileo alkalmazások a közlekedésben, közlekedésbiztonság).

18 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Az EasyWay projekt költségvetése •Az EU támogatás mértéke a teljes projektre 7 évre 300 millió euró, a 2007 – 2009 közötti időszakra 100 millió euró. •A CONNECT országokra összesen 14%, azaz összesen 15,4 millió euró támogatás jut 2007 - 2009 között. •Az egyes partner- országokra egyenként - így hazánkra - is az EU támogatás mértéke 2.142.857 euró •A tervezett hazai költségvetés keretszámai: 2008 – 2009 év: össz-költség: 10. 714.286 (EU forrás: 20%)

19 Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Köszönöm figyelmüket! Dr. Lányi Péter lanyi.peter@khem.gov.hu


Letölteni ppt "Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, 2009. szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések