Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJázmin Szőkené Megváltozta több, mint 10 éve
1
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka 2002. február 22.
2
A világ turizmusa 2001-ben Nemzetközi érkezések száma csökkent -1,3 % Európában kisebb mértékben -0,7 % Nemzetközi turistaérkezések száma 689 M fő
3
A terrortámadás hatása a világ turizmusára Nemzetközi érkezések alakulása (WTO becslés alapján): - 2001.01-08.+3 % - 2001.09-12.- 11 % A csökkenések fő okai: - terrortámadás - fő turisztikai nagyhatalmak gazdaságának gyengülése
4
A terrortámadás hatása a világ turizmusára R ö v i d t á v o n: nemzetközi turizmus visszaesett, mérséklődött K ö z é p t á v o n: a közelebbi desztinációk jelentősége értékelődött fel Európai turisták inkább a kontinensen belül utaznak Vesztesek:- Amerika (-24%) - Közel-Kelet (-30%) - Dél-Ázsia (-24%)
5
UNWTO jóslat 2002. második felére az üzleti utak újbóli megindulásával és a fogyasztói bizalom visszatérésével a turizmus újra felveszi szokásos növekedési ütemét
6
A turizmus forgalma Magyarországon 2001. •Idegenforgalomból származó bevétel 4,4 Mrd euró+17,9% •Turizmus egyenlege+ 2,9 Mrd euró •Kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma5,9 M vendég 18,1 M vend.éj •Kereskedelmi szálláshelyek bevétele 596 M euró
7
A turizmus forgalma Magyarországon 2001. Legfontosabb küldő piacaink (vendégéjszakák szerint) Németország (40%) Ausztria (7%) Hollandia (5%) Olaszország (5%) USA (4%) Lengyelország (4%)
8
Beutazó forgalom alakulása 2001. Vendégéjszakák szerinti növekedés: Izrael+ 45,7 % Svédország+ 20,2 % Franciaország+ 19,4 % Csehország+ 16,3 % Svájc+ 13 % Dánia+ 11,7 %
9
Beutazó forgalom alakulása 2001. A legnagyobb tengerentúli piacok esetében az izraeliek kivételével visszaesés figyelhető meg a vendégéjszakák tekintetében: Japán- 13,5 % Amerika- 10,2 % Kanada- 0,3 % Ausztrália- 21,1 %
10
Beutazó forgalom alakulása 2001. Külföldi vendégszám a kereskedelmi szálláshelyeken 3,014 M fő +1,3 % Külföldi vendégéjszakák a kereskedelmi szálláshelyeken 10,662 M vendégéj + 1,9% Külföldiek átlagos tartózkodási ideje a kereskedelmi szálláshelyeken 3,1 éj - 0,9%
11
Beutazó forgalom alakulása 2001. A kereskedelmi szálláshelyek külföldi vendégforgalma (%) Vend.éj.Vendég Szálloda (1-5)7180 Panzió67 Turistaszállás11 Ifjúsági szálló21,5 Üdülőház32 Kemping178,5 Összesen100%100%
12
Beutazó forgalom alakulása 2001. Szállodák külföldi vendégforgalma (%) Vend.éj.Vendég *****1012 ****3333 ***4544 **109 *22 Összesen:100%100%
13
2001. szeptember 11. Hatása a magyar beutazó piacra •A tengerentúli vendégforgalom csökkenése •A repülős utak számának csökkenése, busz és vonat javára •Nagyobb arányú lemondások az üzleti turizmus (corporate, incentive, konferencia) terén •Az egészségturizmus változatlanul növekszik •Elsősorban a fővárosi, magas kategóriájú szállodáknál jelentkezett a veszteség •A belföldi turizmus élénkülése
14
Kiskampány Az amerikai terrortámadás hatásainak ellensúlyozására az MT ZRt. kampányt indított a környező országokban Célterületek: Németország Hollandia Franciaország Olaszország Ausztria
15
Kiskampány Kiknek szólt a kampány? •akik az események hatására megváltoztatták uticélukat •akik távoli repülőutak helyett, közeli autós, autóbuszos programot keresnek •akik félnek látogatást tenni az ismert multikulturális városokban (London, Párizs) Eszközök -imázs- és konkrét üzleti hirdetések, - PR cikkek - kisplakát akciók - internetes megjelenések
16
Üdülés Éve 2002. Kiemelt termék Üdülés 3 célcsoport : ifjúság, családok, seniorok Kiemelt régió Észak-Magyarország fókuszban a régió attrakciói Kiemelt célpiac Olaszország Magyar Kultúra Éve
17
Cél: Figyelem felkeltése a hazai üdülési lehetőségekre, az ország sokszínűségére – mind a fő nyaralás, mind a 2-3- utazásra külföldön és belföldön egyaránt Fő célcsoportok: –Ifjúság –Családok –Szeniorok A kikapcsolódásért nem kell messzire utazni! Üdülés Éve 2002.
18
Üdülés éve 2002. Tavaszi belföldi kampány Alapja: az új kiadványok - ifjúsági - családi - szenior konkrét ajánlatokkal Eszközök:- sajtóhirdetés - óriásplakát - internet
19
IFJÚSÁGITURIZMUS IFJÚSÁGI TURIZMUS Miért fontos az ifjúsági turizmus? •A vendégforgalom növekedésében játszott szerepe miatt •A turisztikai szezont meghosszabbítja •Az ifjú turista a jövő utazója • A vendégszeretet formálásának eszköze
20
IFJÚSÁGI TURIZMUS A Magyar Turizmus ZRT. célja •elősegíteni az ifjúsági szálláshelyek kihasználtságának növelését •ösztönözni az idegenforgalmi piacon működő vállalkozásokat kifejezetten fiataloknak szóló ajánlatok, package-ek készítésére •nemzetközi ifjúsági szervezetek érdeklődését felkelteni a magyarországi üdülési lehetőségek iránt •belföldi ifjúsági turizmus fellendítése
21
IFJÚSÁGI TURIZMUS Az Magyar Turizmus Rt. az ifjúsági turizmusért •a turisztikai diplomácián belül hangsúlyt helyezünk az ifjúsági turizmusra •stratégiai együttműködés az ISM-mel, valamint a Magyarországi Ifjúsági Szálláshelyek Szövetségével • termék központú szervezet - termékmenedzserek
22
IFJÚSÁGI TURIZMUS Az Magyar Turizmus ZRt. az ifjúsági turizmusért •a Nemzetközi Ifjúsági Szálláshelyszövetség konferenciájában társ-szervezetekkel közreműködünk (2002. Magyarország) •együttműködünk a Diákszigettel a rendezvény nemzetközi promóciójában
23
IFJÚSÁGI TURIZMUS Eszközeink •ifjúsági szálláskatalógus •fiataloknak szóló ajánlati katalógus (magyar, angol, német, svéd) •megjelenés és aktív részvétel az ifjúsági turizmus vásárain,börzéin •nemzetközi turisztikai vásárok (ITB Nemzetközi Turizmus Kiállítás És Vásár Berlin) idején külön ifjúsági turizmus standdal való megjelenés
24
IFJÚSÁGI TURIZMUS Eszközeink •Internet oldalunkon megjelenítjük az ifjúsági turizmus kínálatát www.hungarytourism.hu •A Tourinform irodákban az ifjúsági turizmushoz kapcsolódó információkat kiemelten mutatjuk be
25
Külképviseleti hálózat
26
Az ifjúsági turizmus legfontosabb küldőpiacai Lengyelország Oroszország Hollandia Belgium Csehország Ausztria Németország
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.