Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GOP-2011-1.1.1 pályázat Innovatív magyar fejlesztés a "0" emisszió jegyében magyar busz = magyar munkahely 2017.04.03.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GOP-2011-1.1.1 pályázat Innovatív magyar fejlesztés a "0" emisszió jegyében magyar busz = magyar munkahely 2017.04.03."— Előadás másolata:

1 GOP pályázat Innovatív magyar fejlesztés a "0" emisszió jegyében magyar busz = magyar munkahely

2 Az evopro csoport Az egyik legdinamikusabban növekvő, fiatal mérnöki és informatikai fejlesztő cégcsoport Közép-Európában. Szervezet Magyar tulajdon, nemzetközi háttér Dinamikus növekedés Árbevétel (MEUR) Létszám

3 Tagvállalatok és fókusztevékenységek
Létszám Létszám evoline Romania Turkey Hungary evopro Hungary 350 170 evopro Germany 85 450 evopro Romania 85 70 Focus: Ipari automatizálás Focus: ICT megoldások Minősítések és partnerprogramok által igazolt kompetenciák

4 Referenciaterületek Az evopro csoport különböző szektorokban 5 kontinens több mint 30 országában rendelkezik referenciával Kiemelt iparági tapasztalat 5 kontinens, több mint 30 ország Referenciaterület Projektek száma Energetika 20 Telekom, IT 30 Pénzügy 10+ Közlekedés technika / Logisztika 30 Public 12 Folyamatirányítás- gyártás 100+ Egészségügy 12

5 Nemzetközi jelenlét

6 Hibrid buszok a nagyvilágból
Solaris Iveco Citelis Volvo 7700 H MAN LCLE MB Citaro evopro EP 107 Saját tömeg (kg) 6850 5970 6420 6210 5980 5260 Mellső tengelyterhelés (kg) 7500 7000 7250 4500 Hátsó tengelyterhelés 13000 11000 11500 8500 Össztömeg 19000 18000 Hossz (m) 11,95 11,9 12 11,98 10,7 UTAS ( ülő/álló) Befogadás 34/61 36/61 35/60 36/60 26/76 28/71 MOTOR (kW) 162 220 160 178 165 Solaris Hidrogenics Iveco EP Volvo 7700 MAN MB Citaro

7 Vevői elvárások Karosszéria: Magas korrózióálló vázszerkezetek
Újrahasznosítható anyagok felhasználása Vandalizmus elleni védelme Jó vezetőtér kialakítás A fővárosi úthálózatra tipizált járműméretek (8 m-es midi, 12 m-es szóló és 18 m-es csuklós kategóriák) Hajtásrendszer: Belsőégésű motor ECE Euro-VI vagy alternatív hajtások Dinamikus igénybevételt elviselő hajtásrendszerek Utastér: Elektronikus jegyérvényesítő készülék Utastéri légkondicionálás, szellőzés, fűtés Utas áramlást javító követelmények Ergonomikus, nagy befogadóképességű utastér Korszerű külső-belső utas tájékoztató és audió rendszer Akadálymentesség: Alacsonypadlós járművek ( Részben vagy teljesen alacsony padlózatú járművek) Térdeplő funkció ( Teljes járműhosszon jobb oldalra billenés) Ajtórámpa, mozgássérült hely kialakítása Forgalomtechnika: Korszerű forgalomirányítási rendszer (GPS)

8 A jövő karosszériája - kompozit
Alapanyagok megválasztása: Mátrix: feldolgozhatóság + mechanikai tulajdonságok alapján – vinilészter Erősítőanyag: üvegszál (quadraxiális szövet = rétegenként egy, összesen 4 kitüntetett irányba elhelyezett rovingszál) Eredmény: szénacélokkal összehasonlítható szilárdságú anyag, de a tömeg csak 25%. Alkalmazható maganyagok: Habok: PUR, PVC, PET, stb. Egzotikus fák (balzafa, parafa) Spec. Komplex megoldások Mitől váltak ezek a korszerű anyagok hozzáférhetővé? A repülőgépipar, szélerőmű lapát gyártás, tengeri regatta vitorlások generálták a fejlesztés , gyártás volumenét.

9 A tömegcsökkentés bizonyítékai
Konstrukciós férőhelyoptimalizáció üléstámlák kialakítása mellső futómű pozíciója kerekesszék új pozíciója Főegységek motor futóművek gumiabroncs padlózat, belső borítás ülések fém szerkezetei Szendvics szerkezetű kompozit Szívós, rugalmas Üvegszövet:1900 kg/m3 maganyag 900 kg/m3 Acél 7800 kg/m3 } - 800 kg* } kg* } kg* Tehát a 18500kg– os járművek helyett elegendő a13000kg**-os járművek előállítása *1,3m hossz csökkentés esetén, ha 1m acél busz szegmens kg **Az összehasonlítás bázisa egy 100+/-2fő befogadóképességű jelenlegi és evopro EP107 típusú autóbusz.

10 Moduláris Platform Rendszer
MPS = (Modular Platform System) Homlok modul: mellső futómű és vezető ülés több típus is kialakítható Standard kerekesszék helye Ablakos/Ajtós modul: Utazótér Standard kézi rámpa beépíthető A modulokból többféle járműhossz és elrendezés alakítható ki Hátsó modul: hátsó futómű és hajtásrendszer

11 Innovatív belső elrendezés
korszerű térdesign köszönhetően középső elemeknél teljesen sík a padlólemez, ezért a belső elrendezés a megrendelő igényeihez igazítható. Az első futómű az első ajtó elé került, ezáltal kerékdobok nem szűkítik be az utasok áramlást. A járművezető egy vonalba került az első ajtóval így figyelemmel kísérheti az utasokat, igény esetén jegyet is tud adni. Távirányítású mozgássérült rámpa

12 Össz. gördülő tömeg (kg)
MPS buszcsalád Típus Modul szám Utas (fő) Ülő/Álló Össz. gördülő tömeg (kg) Ajtók száma Hossz (m) EP062 4 18/27 7900 1x2 6,2 EP077 5 20/45 9000 2x2 7,7 EP092 6 26/54 10400 9,2 EP107 7 28/71 13000 3x2 10,7 EP170 10 41/106 18000 4x2 17 - korrózió álló vázszerkezet - újrahasznosítható anyagok - optimális vezetőtér ergonómia

13 A formatervek

14 Lehetséges üzemmódok I.
Tisztán diesel üzemmód: kW ICE négyhengeres soros Euro6 és 5 sebességes automata váltó kapcsolatával Plug In Hybrid: Az energiát az akkumulátorok és a ICE együttesen szolgáltatják Az ICE bekapcsolása részben a helyi igényekhez igazítható Elektromos üzemmód (ZEV): Az energiát tisztán az akkumulátorok szolgáltatják Végállomásokon az akkumulátorok töltőre vannak kapcsolva „Unikum” a troli üzemmód : Az energiát a felsővezetékből szolgáltatják , de van meneküléshez, áthidaláshoz ICE, vagy kisebb üzemanyag cella Hagyományos robbanómotorok Hagyományos Hajtásláncok optimalizálása Gáz, biodízel etanol alkalmazások Hibridizáció Városi közlekedés soros hibridjei ZEV Fosszilis Anyagok szűrhetősége akkumulátoros ugrás Üzemanyag cella és akkumulátorok Folyamatos fejlődés Üzemanyag cella

15 iTMS- interactive Traffic Management System
GPS, GSM antenna Központi egység Vezérlő egység Utastájékoztató kijelzők E-jegy Utastájékoztató kijelzők

16 Forgalomterhelés - optimalizálás
A szállítási igények lehető legpontosabb meghatározása. Ma már csak az „ember független” adat kinyerés fogadható el! Megtörténhet a funkcionális szétválasztás: Lakóterület Iparterület Közösségi területek Szállítási kapacitás telepítése a szállítási igényekre Reorganizációs lehetőségek megtartása Fontos, kinyerhető információk: Jármű kilométer, irányonként, fordulatonként viszonylatonként Utas szám, irányonként, megállóként Járatkihasználás definiálása, zsúfolt, kihasználatlan járatok detektálása Átlagos utazási távolság (45 km rádiusz) Utazás érvényesítés kontrollja

17 Mitől versenyképes a termék?
Technológiai előnyök: A modulok kompozit anyagból készülnek, azonos szilárdsági jellemzők mellett a tömege jelentősen kisebb egy hagyományos acélbuszhoz képest Újszerű elrendezésének köszönhetően azonos számú utas férjen bele egy rövidebb kocsi testbe Soros hibrid hajtás a fékezési energia visszanyerésével legalább 30%-kal kevesebb energiát használ fel Teljes életciklusra vetített költségek: Beruházási költsége 10-15%-al magasabb egy hagyományos buszhoz képest Üzemeltetési költségek 30%-kal alacsonyabbak (üzemanyag, szerviz, kopó alkatrészek) EU támogatási források elérhetősége, "0" emissziós járművek üzembe helyezésével

18 Mitől környezetbarát? A hibrid hajtásnak köszönhetően:
Városközpontokban tiszta elektromos üzemmód A korszerű dízel motor teljesíti az EURO6-os emissziós normákat, A villanymotor alacsonyabb zajszintje eredményezi az alacsonyabb környezeti zajterhelés (ld. Trolibusz) A kompozit váznak köszönhetően: jelentősen csökkentett összgördülő tömeg jelentősen csökkentett útterhelés

19


Letölteni ppt "GOP-2011-1.1.1 pályázat Innovatív magyar fejlesztés a "0" emisszió jegyében magyar busz = magyar munkahely 2017.04.03."

Hasonló előadás


Google Hirdetések