Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tájékoztató a 2011. évi népszámlálásról Komárom-Esztergom megye Szemes Mária KSH Veszprémi Igazgatósága.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tájékoztató a 2011. évi népszámlálásról Komárom-Esztergom megye Szemes Mária KSH Veszprémi Igazgatósága."— Előadás másolata:

1 Tájékoztató a 2011. évi népszámlálásról Komárom-Esztergom megye Szemes Mária KSH Veszprémi Igazgatósága

2 A népszámlálás funkciója Az egyetlen olyan teljes körű adatfelvétel, amely a népesség és a lakásállomány jellemzőit illetően  az ismérvek tetszőleges kombinációjára  tetszőleges területi mélységben nyújt információkat. Az eredmények felhasználása:  a társadalmat, gazdaságot érintő döntések megalapozása, hatásvizsgálata,  nemzetközi adatigények kielégítése,  a következő 10 éves időszak mintavételes statisztikáinak alapja.

3 Jogi háttér ENSZvilágprogramja Az ENSZ 2010-es világprogramja: minden ország készítsen részletes népesség- és lakásstatisztikát legalább egyszer a 2005-2014 közötti periódusban ENSZ-EGB-Eurostat ENSZ-EGB-Eurostat európai regionális ajánlás (2006):  lehetséges módszerek, technológiák  ismérvek definíciói, az osztályozások  alapvető és nem alapvető témák EU-szintű EU-szintű: Az Európai Parlament és a Tanács 763/2008/EK rendelete (2008. július 9.) a nép- és lakásszámlálásról Magyar Magyar:  a 2011. évi népszámlálásról szóló, többször módosított 2009. évi CXXXIX. törvény  a 2011. évi népszámlálás végrehajtásával kapcsolatos egyes feladatokról szóló 305/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet

4 Eszmei időpont: 2011. október 1. A végrehajtás időtartama: október 1. – október 31. Pótösszeírás: november 1. – november 8. A végrehajtás módja:  internetes kitöltés: október 1.- október 16. között  papíralapú önkitöltés: október 1.- október 16. között  számlálóbiztosi interjú Az végrehajtás módja

5 Az összeírás köre Személyek  A Magyar Köztársaság területén élő, vagy átmenetileg külföldön tartózkodó, de Magyarországon bejelentett lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező magyar állampolgárok,  A Magyar Köztársaság területén három hónapnál hosszabb ideig tartózkodó  EGT-állampolgárok,  harmadik országbeli állampolgárok,  hontalan személyek. Lakások • lakások, • lakott üdülők, • lakott egyéb lakóegységek. Közösségi éjszakai elhelyezést szolgáló intézmények (intézetek)

6 Az összeírás szervezete Kiemelt intézetek, szervezetek vezetői Népszámlálási főosztály Felülvizsgáló, 219 főTerületfelős, 11 fő Megyei felelős, 1 fő Népszámlálási előadó, ügyintéző Települési népszámlálási felelős Közigazgatási népszámlálási felelős Számlálóbiztos, 1 054 fő

7 •Együttműködés az adatvédelmi biztos hivatalával: folyamat kontrollja. •Együttműködés kisebbségi szervezetekkel, egyházakkal: kérdőív kialakításában, feldolgozásában, válaszadási hajlandóság emelésében. •Együttműködés a Magyar Könyvtárosok Egyesületével és az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel: internetes kitöltés támogatása. •Együttműködés az Országos Rendőr-főkapitánysággal, Megyei Rendőr-főkapiányságokkal: bűnmegelőzés céljából. Az összeírás társadalmasítása

8  KSH: Az előkészítés és végrehajtás szakmai irányítása, segítése és ellenőrzése.  Települési népszámlálási felelős: A népszámlálás végrehajtása a KSH által kiadott útmutatók szerint.  Közigazgatási népszámlálási felelős: A települési népszámlálási felelősök kötelezettségei teljesítésének elősegítése. Kiemelt résztvevők legfőbb feladata Kiemelt résztvevők legfőbb feladata 305/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet

9  Együttműködési megállapodások megkötése /KSH – jegyzőségek, körjegyzőségek/  Népszámlálást támogató informatikai rendszerek kialakítása, tesztelése  Útmutatók, nyomtatványok rendelkezésre bocsátása  Körzetesítés /1903 számlálóbiztosi körzet kialakítása/  A számlálóbiztosok és a felülvizsgálók kiválasztása, oktatása /19 helyszín, 49 alkalom/  Szerződéskötések  Lakosság tájékoztatása Előkészítés

10  Összeírás  „normál” körzetek  közterületen élő hajléktalan személyek  intézetek és az ott élő személyek  Monitoring rendszer működtetése  az adatfelvétel folyamatos nyomonkövetése  közvetlen, gyors kommunikáció a résztvevők között  pénzügyi elszámolások támogatása  Kieső számlálóbiztosok, felülvizsgálók pótlása  Meghiúsulások, megtagadások kezelése  Pótösszeírás megszervezése, végrehajtása Végrehajtás

11 Válaszadás Összesen 128 019 címen

12 Utóvizsgálat:  2011. december 1. – 2011. december 15.  4 település 4 számlálóbiztosi körzetében az összes cím és az ott lakó személyek ismételt felkeresése Laprevízió, kódolás:  2011. december 1. – 2012. március 31.  Papír kérdőívek tartalmi és formai ellenőrzése, kódolása /340 000 db kérdőív/ Minőségellenőrzés

13 Eredmények közzététele  Előzetes adatok: 2012.03., Végleges: 2012.12.  „Hagyományos” formák: táblák, kötetek, szöveges összefoglalók  Adatbázis  anonimizált adatok, interneten szerkeszthető táblák – adatvédelem: technikai megoldásokkal  interaktív tematikus térképek a weboldalon  Elemzések

14 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Tájékoztató a 2011. évi népszámlálásról Komárom-Esztergom megye Szemes Mária KSH Veszprémi Igazgatósága."

Hasonló előadás


Google Hirdetések