Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kommunikációs politika a szállodaiparban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kommunikációs politika a szállodaiparban"— Előadás másolata:

1 Kommunikációs politika a szállodaiparban

2 Kommunikációs politika
Azokat a befolyásoló eszközöket foglalja magába, amelyek továbbítják az adott üzeneteket a különböző célcsoportokhoz. Fajtái: reklám public relation (PR) eladás ösztönzés személyes eladás

3 Kommunikációs politika
1. Reklám A vendégek tervszerű befolyásolásának legfontosabb eszköze. Bár a reklám egyértelműen a szolgáltatásra irányul, a megcélzott vevőmagatartásnak nem közvetlenül a termék megvásárlásának ill a termék megvételének kell lennie. Siker, ha a a vevőben igényt ébreszt az információ megszerzésére, ill javítja a szálloda imázsát. Reklámcélok: közgazdasági (nyereség, költség, forgalom) cél: kihasználtság növelése, piaci részesedés növelése, forgalom növelése kommunikatív cél: ház ismertségének növelése, új célcsoportok feltárása, meglévő törzsvendégkör stabilizálása, vállalkozás iránti érdeklődés felkeltése A reklámüzenettel való találkozás során a megcélzott potenciális vendég több hatásfázison megy keresztül.

4 Attention – figyelem Interest – érdeklődés Desire – szándék
AIDA séma/szabály Attention – figyelem Interest – érdeklődés Desire – szándék Action – cselekvés

5 Kommunikációs politika
A szállodareklám sajátosságai 1. Termék bemutatása a reklámban Mivel a szállodai szolgáltatások közvetlenül nem szemléltethetőek, ezért kifejező erejűnek kell lennie az adott reklámnak. 2. A célcsoportok meghatározása Sajátosság, hogy a szállóvendégek sok helyről érkeznek, különböző szegmensekből, egyszerre nem lehet mindenkit megszólítani. Így a célcsoport meghatározásnak nagy szerepe van: ez alapján lehet kiválasztani a vendégmagatartást célirányosan befolyásoló reklámeszközöket és reklámhordozókat. Fontos meghatározni, hogy cégreklámról – cégimázs növelése a cél, vagy termékreklámról – szálloda egyes szolgáltatásainak kihangsúlyozása a cél, van szó. Általában a szolgáltatás reklámozásánál a reklám tárgyaként szolgál egy esemény, vagy téma. Ebben az esetben is úgy kell reklámozni, hogy az az egész cég imázsára pozitív hatással legyen. A célcsoport meghatározásánál figyelembe kell venni: időbeli térbeli mennyiségi kritériumokat.

6 Kommunikációs politika
A reklámüzenet Reklámozva publikált információ Tartalmi kialakítás céljai: vendég felkeresse a szállodát a szolgáltatás különös/egyedi előnyeinek hangsúlyozása és indoklása Reklámüzenet fő elemei: alapinformáció (név, helyszín, szállodatípus, árszint, kategória) egyedülálló szolgáltatások

7 Kommunikációs politika
Szlogenek Hotel Kálvária: Ékszerdoboz a városban. Hotel Kapitány: Keleti kényeztetés nyugati színvonalon – Középkori hangulatban Hotel Silver: A négycsillagos álom Erzsébet királyné Park Hotel: Egy hely, ahol a múlt varázsa, a jelen kényelme és a természet szemet gyönyörködtető látványa vár! Natur Med Hotel Carbona: Hévíz. Egészségére. Hotel Európa Fit: A nyugalom és az élmény oázisa. Hunguest Hotels: A szabadság élménye.

8 Kommunikációs politika
Reklámeszközök és reklámhordozók Reklámeszköz pl.: hirdetés, szórólap, prospektus, direct mail, hírlevél, útmutató táblák, óriásplakátok, egyéb szállodai anyagok, TV-, rádióhirdetés, stb.) Reklámhordozó: a reklámeszközöknek a célcsoport felé történő szórását szolgálja (újságok, katalógusok, folyóiratok, levelek, , reklámtáblák, TV, rádió, stb.) Kiválasztásnál a kritériumok: célcsoport reklámelveket aktuálisan a legjobban továbbítani: helytállóság, egyértelműség, eredetiség szöveg, kép, hang költség konkurencia reklámtevékenysége

9 Kommunikációs politika
Kollektív reklám Közösségi reklám: pl.: a szállodákat reklámozza az MT Zrt. Gyűjtőreklám: az egyes résztvevők név szerint megjelennek – értékesítési reklám, nem imázs reklám, pl.: szállodakalauzok, CD-k (Nexus – ingyenes kiadvány)

10 Kommunikációs politika
Egyedi reklám Személy szerint a potenciális vendéghez szól. épületreklám: külső megjelenés legyen imponáló, akkor megy be a vendég szívesen szállodaprospektus terjesztése: szállodában a recepción és a szobákban, Tourinform irodákban, utazási irodákban reklámlevél / hírlevél: címlistára kiküldik az aktualitásokat hetente / havonta hirdetés (újságok, utazási lapok, célcsoport specifikus szaklapok) fajtái: helyi – azokat a szolgáltatásokat hirdetni, amit a helyiek is tudnak használni (étterem és sportolási lehetőségek), de egyben a szálloda ismertsége nő a helyi vállalkozások körében, akik potenciális vendégeket tudnak küldeni a szállodába országos – inkább márka és imázs reklám Érdemes egységes formában hirdetni mindig – cél: az újra felismerés elérése plakátreklám: imázs reklám, leginkább szálloda neve és elérhetősége áll rajta, legjellemzőbb: autópályák mellett rádió- és TV- reklám: túl drága, csak nagyobb szállodaláncoknak éri meg, egyszeri hirdetés nem hirdetés belső reklámeszközök: recepció, hall, lift, szállodai szoba, szállodai folyosó

11

12 Kommunikációs politika
A száj-reklám – Word of mouth – Mundpropaganda A szájról-szájra reklámot azok a személyek végzik, akik már igénybe vették a szállodai szolgáltatást és tapasztalatukat, véleményüket átadják harmadik személynek. Előnye: ingyenes Hatása: hosszan tartó Összefügg a reklamációk kezelésével - a vendégek elégedetlenségének minimálisra való csökkentését kell megkísérelni.

13 Kommunikációs politika
2. Értékesítés ösztönzés – sales promotion Értékesítést fokozó intézkedés. Fajtái: - munkatársak értékesítés ösztönzése: azok a munkatársak, akik a vendéggel közvetlen kapcsolatban vannak A vendéggel való bánásmódnak lehet ösztönző és gátló hatása is. Érdemes folyamatos továbbképzést tartani a dolgozóknak akár havonta is. - értékesítés-ösztönzés értékesítési szervezeteknél: közvetítők és értékesítést segítő cégek (utazási irodák, idegenforgalmi hivatalok, konferencia közvetítők, stb) Feltétel: ezen cégek ellátása prospektusokkal, árakkal, akciókkal, de a legfontosabb a személyes kapcsolattartás (házbejárás, titkárnő-party, partner találkozó, látogatás a szálloda részéről az adott cégnél – differenciáltabban lehet ajánlani a szállodai szolgáltatásokat, promóciós és egyéb ajándékok, figyelmességek – névnapi üdvözlőkártya) Workshopokon, kiállításokon való részvétel is fontos - vendégek értékesítés-ösztönzése: Házban lakó vendégek – étlap elhelyezése jól látható helyen, hétvégi akciók, stb. Törzsvendégek – születésnapi, karácsonyi jókívánságok küldése, aktualitások megküldése Potenciális vendégek – házi ünnepségek, a helyi lakosságra összpontosít (pl.: speciális hetek, nyílt napok, stb.)

14 Kommunikációs politika
3. PR- munka A vállalkozás és a nyilvánosság közötti kapcsolatoknak a pozitív imázs kialakítása céljából történő tervszerű, szisztematikus és gazdaságilag ésszerű alakítását, formálását értjük. PR intézkedésekkel nőhet az ismertségi fok és erősödhet a versenypozíció. A szálloda szolgáltatás lehetőségét a PR munka részéve kell tenni – térítésmentesen ad a szálloda helyiséget, vagy ellátást. Fajtái: Sajtómunka Ismertségi fokot az új eseményekről szóló publikációkkal lehet szinten tartani. Szállodáknál nehéz új, hírértékű anyaggal szolgálni a sajtónak. Lehetőségek: rendezvények, népszerű személyiségek látogatása, ökológiai jelentőségű beruházási tervek Személyes kapcsolatok ápolása A helyi sajtó ismerje a házat, legyen közvetlen kapcsolat. A helyi társadalmi személyiségek is a kapcsolattartás célcsoportjai. Társadalmi nyilvánosság politikája Szponzorálás Személy, csoport, rendezvény pénzzel, tárgyi eszközzel vagy szolgáltatással való támogatása – saját pozitív imázs befolyásolása érdekében (sport, kulturális, társadalmi)

15 Név PR Eladásösztönzés Reklám Személyes eladás Célja, fogalma
Közönség kapcsolatok ápolása, bizalomépítés, jó hírnév. Az értékesítés befolyásolása, akciókkal, kedvezményekkel. A termék, szolgáltatás bemutatása, hírverése. A vendég személyes, szóbeli befolyásolása az értékesítésben. Kihez szól? A szálloda közönségéhez: vendégek, dolgozók, sajtó, közvélemény. Vendégekhez Dolgozókhoz Értékesítési hálózathoz A szálloda tényleges és potenciális vendégeihez. Potenciális vendégekhez. Eszközei 1. jó munkahelyi légkör, " hónap dolgozója", dolgozók informálása, megvendégelése. 2. Jó kapcsolat a vendégekkel, forró drót, VIP vendégek kezelése, vendégpanaszok kezelése. 3. Kapcsolat a sajtóval, szponzorálás, kapcsolat az értékesítési hálózattal. Kiállítások, vásárok, rendezvények, vacsora estek, akciók, árengedmények, ajándékok. Jutalékos bérezés. Utazásszervezők, utazási irodák megvendégelése, jutalmazása A szálloda neve, logója. Prospektusok, szórólapok, plakátok, hirdetések, képeslapok, reklámfilmek Belső feliratok, ajándékok, reklámtárgyak. Szóbeli kommunikáció a vendéggel. A személyes meggyőzés, a termék ajánlása.

16

17


Letölteni ppt "Kommunikációs politika a szállodaiparban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések