Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
E – Logisztika 1. szeminárium
Az E-kereskedelem logisztikája és az E-logisztika Nagy Júlia Gabriella Rácz Tamás Delta csapat
2
Mi az E-kereskedelem? E-commerce (e-kereskedelem) az üzleti tranzakcióknak minden olyan formája, melyek során a felek inkább elektronikus, mint fizikai úton, vagy közvetlenül érintkeznek. Ennek lebonyolítása különböző eszközök fel-használásával történhet. A forgalom jelentős része Interneten keresztül bonyolódik le, illetve, mobiltelefonnal kombinálva lehetséges a tranz-akciók jóváhagyása (SMS). A jövőben a mobiltelefonok e-kereskedelem betöltött szerepe is egyre jelentősebb szerepet fog játszani.
3
Altípusok - B2B: „Business-to-business”, vállalatok közötti kereskedelem - B2C: „Business-to-costumer”, kereskedő és vásárló közötti kereskedelem - C2C: „Costumer-to-costumer”, magánszemélyek egymás közötti kereskedelme. (Pl.: vatera oldal) A klasszikus vásárlást a B2C típus jelképezi. Az e-kereskedelem logisztikájának legnagyobb kihívása a B2C kereskedelem által keltett igények kielégítése, hiszen a kis mennyiségekben rendszertelen időközönként leadott rendelések teljesítéséhez gazdaságtalan szállítási megoldások állnak rendelkezésre.
4
Mi az E-kereskedelem logisztikája?
Az elektronikus kereskedelem során fellépő logisztikai, főként szállítási és raktározási funkciók biztosítása, a speciális anyagáramlás megteremtése a vevő és az elosztó- központok között. Ez az esetek többségében kis mennyiségű, gyakori és rendszertelen szállítást jelent.
5
Mi az E-Logisztika? E-logisztika minden olyan valós logisztikai tevékenységhez kapcsolódó információ-áramlás, amely a logisztikai vállalkozások, azok szerveződései (logisztikai központok, ipari parkok), a logisztikai szolgáltatásokat igénybe vevő vállalkozások között zajlik.
6
Anyagi folyamatok iránya Információáramlás fő iránya
Az e-technológia kihatásai a logisztikai folyamat szerkezetére Anyagi folyamatok iránya Információáramlás fő iránya B. (Beszállítók) T. (Termelő) N. (Nagyker, nagyfogyasztók) K. (Kiskereskedők, kisfo- gyasztók) V. („Vevők” végfogyasztók) H. (Hulladék újra hasznosítók) Sz. Szállítás R. Raktározá s Kihatás után Fizikai áru, anyag Tulajdonjog Promóció Terméket kísérő információk VIRTUÁLIS TERMÉK (információ) B. (Beszállítók) T. (Termelő) N. (Nagyker, nagyfogyasztók) V. („Vevők” végfogyasztók) H. (Hulladék újra hasznosítók) Sz. Szállítás R. Raktározás @. Kiberközvetí tők Logisztikai funkciókat aktivizáló információk - Elektronikus megrendelés - Elektronikus igényfelmérés - Elektronikusan aggregált kereslet - Azonnali visszacsatolási információ
7
E-logisztika – Gyémánt modell
A logisztika központi szerepe lehetővé teszi a fizikai és az informatikai összhang megteremtését. Az alábbi modellben a szállító (értékesítő) és vevő a különböző kapcsolatokban felcserélhető, illetve behelyettesíthető az értéklánc egyes szereplőivel (kiskereskedő, nagykereskedő, nagyfogyasztó, végfogyasztó). A pénzintézet informatikai szolgáltatása mellett, igen fontos szerepe van a hitelesítőnek, akik lehetővé teszik az elektronikus üzletkötés résztvevőinek jogvédett szerződéses kapcsolatának kialakítását.
8
Irodalom http://www.peetsoft.hu/publikaciok/B2C_cikk.pdf
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.