Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Transport Learning Képzés
Vasfüggöny Nyomvonal – Eurovelo kerékpáros túraútvonal a magyar-horvát határ mentén Transport Learning Képzés Pécs, április 15. Pámer Zoltán DDRFÜ Nonprofit Kft.
2
A projekt általános bemutatása
Az egykori vasfüggöny vonalán (Iron Curtain) húzódó nemzetközi kerékpárút-vonal; Kb km; 20 országot érint – 14 EU-tag; Kezdeményező: Michael Cramer MEP; A magyarországi szakasz magában foglalja a volt Jugoszlávia északi határát is; Speciális adottságok: érdekes közelmúltbeli történelem, jó és változatos természeti környezet (“Green Belt”).
3
Eurovelo 13 A hálózat gazdája az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF);
EP-javaslat az Eurovelo TEN-T-be integrálására; Komoly vonzerő: növekvő számú, egyre magasabb igényekkel rendelkező turisták Nyugat-Európában.
4
ICT projekt Az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával, a Southeast Europe transznacionális program keretében valósul meg; Futamidő: október – szeptember; Projektméret: ,05 EUR A projekt céljai: A délkelet-európai térség elérhetőségénekjavítása a kerékpáros közlekedés eszközeivel; A kerékpáros és a közösségi közlekedés kapcsolódási lehetőségeinek megteremtése; Délkelet-Európa régióinak összekapcsolása egy európai léptékű kerékpárturisztikai útvonallal; A fenntartható közlekedés ideájának támogatása; Tapasztalatcsere.
5
ICT projekt Partnerek: Ausztria (1), Bulgária (3), Görögország (2), Magyarország (4), Románia (1), Szlovákia (1), Szlovénia (1), Horvátország (1), Macedónia (1), Szerbia (1). Munkacsomagok: Menedzsment; Projektkommunikáció; Elemzés és tervezés; Fenntartható közlekedési megoldások; Promóció és külső kommunikáció; Szervezetfejlesztés, a projekt eredményeinek értékelése.
6
ICT projekt A DDRFÜ szakmai (kerékpár-turisztikai – infrastrukturális) feladatai a projektben: Közreműködés a projekt horizontális szakmai tevékenységeiben: metodológia, módszertan, nemzetközi fenntarthatósággal kapcsolatos kézikönyv, értékelési rendszer kidolgozása, Kerékpárturisztikai jó gyakorlatok gyűjtése a régióban; A potenciális ICT nyomvonal felmérése, javaslattétel a végleges nyomvonalra; Megvalósíthatósági tanulmány egy konkrét szakaszra (terv: Barcs—Drávatamási); Megvalósíthatósági tanumány kombinált közlekedési megoldás(ok) alkalmazására; Kombinált fenntartható közlekedési javaslatok megfogalmazása; Kombinált fenntartható turisztikai megoldások kidolgozása; Részvétel tanulmányutakon.
7
ICT projekt A DDRFÜ projektszintű kommunikációs feladatai:
Magyar nyelvű szórólap készítése; Rendezvényszervezés, előadás egyéb rendezvényeken. Turisztikai promóciós tevékenységek: Transznacionális kommunikációs terv készítése a teljes útvonalra Regionális kommunikációs terv; Az Eurovelo 13 webportál elkészítése; A regionális webportál fejlesztése ( 1500 db háromnyelvű térkép nyomtatása; Határon átnyúló promóciós rendezvény.
8
ICT projekt Lehetőségek:
Útvonal kijelölése a magyar-horvát határ térségében, a határtól max. 15 km-re; Ahol az útvonal egybeesik a Drávával, a folyó mindkét oldalán lehet kijelölt Eurovelo útvonal, azonban Barcs felett a magyar oldal nincs kijelölve; Drávaszabolcs alatt a magyar oldal alkalmasabb: a horvát oldalon a kijelölt útvonal a Drávát követi.
9
ICT projekt Követendő célok:
Vonzó, biztonságos és kényelmesen kerékpározható útvonal kijelölése: A közvetlen határtérségben található nagyobb települések bekapcsolása; Meglévő attrakciók bekapcsolása (védett területek, bemutató központok, épített örökség); Megfelelő szolgáltatási színvonal biztosítása; Helyi attrakciók, lokális túraútvonalak (pl. Zöldutak) felfűzése, kitáblázása.
10
ICT projekt Előzmények: Danube Route (Eurovelo 6);
Drava Route (Legrad-Pitomača); Három folyó kerékpáros túraútvonal (HU); Drava Bike Tours (HR); DDOP fejlesztések. Folyamatban lévő projektek (HU-HR IPA CBC): Mohács—Sátorhely kerékpárút (56 sz. főút), Pélmonostor, Belišće belterületi csatlakozás, eszéki Dráva menti szakasz; Pitomacsa —Terezino polje (HR); Szentborbás—Tótújfalu (HU); Terezino polje—Sopje—Noskovci (HR)
11
Eurovelo 6 csatlakozás Csatlako-zás a dunai révnél;
Határ felé vezető szakasz kiépítetlen (56-os főút).
12
Három folyó kerékpáros túraútvonal
Barcs—Mohács: kijelölve, Murakeresztúr—Barcs: megvalósíthatósági tanulmány; Alternatív útvonalak a Dráva-töltésen. Csatlakozó szakaszok: Bóly–Borjád, Kisjakabfalva–Kisbudmér; Harkány—Drávaszabolcs.
13
Három folyó kerékpáros túraútvonal
14
Három folyó kerékpáros túraútvonal
Murakeresztúr—Berzence Megvalósíthatósági tanulmány részletes nyomvonaljavaslattal.
15
Három folyó kerékpáros túraútvonal
Berzence—Barcs Megvalósíthatósági tanulmány részletes nyomvonal-javaslattal. Sok építési elem.
16
Horvát oldal: Drava route
Légrádtól Pitomača-ig 84 km kijelölve; Árvízvédelmi töltésen, alacsony forgalmú közutakon.
17
Horvát oldal: Drava bike tour
18
DDOP 5.1.1 Turisztikai szempontból releváns hivatásforgalmú kerékpárutak
19
DDOP 5.1.1
20
Horvát oldal: Eszék-Baranya
Piros: Danube Route (EV6) Kék: tervezett Dráva menti útvonal (EV13) Zöld: Pannon Béke út – alternatív Danube route
21
Beavatkozási területek – folyamatban lévő projektek
Barcs térsége Folyamatban: Pitomača—Terezino Polje (országhatár); Folyamatban: Tótujfalu—Szentborbás (CBC) Feladat: Barcs—Drávatamási hiány kezelése (ICT).
22
Beavatkozási területek – folyamatban lévő projektek
Mohács térsége Önálló kerékpárút építése az úttal párhuzamosan utak csomópontjától északi irányba: folyamatban (CBC); Udvar – országhatár szakasz: problémás (EV6 elem, az ICT-ben nem kezelhető); Országhatár – Duboševica-i elágazó közötti szakasz (D7-Ž4011 kereszteződés) problémás.
23
Beavatkozási területek – folyamatban lévő projektek
BICBC projekt Három folyó túraútvonal meglévő eleme BICBC projekt keretében fejlesztendő szakasz
24
Számítunk a helyi szereplők együttműködésére
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.