Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKristóf Orosz Megváltozta több, mint 10 éve
1
Üdvözöljük kedves vendégeinket! Nyílt nap 2007. november 24.
2
2 Az iskoláról történeti áttekintés: • 1717 - folyamatos középfokú oktatás • 1894 - mai épület Alpár Ignác tervei alapján (műemlékké nyilvánítás) • 1899 - Móricz Zsigmond érettségizik • 1964 - közgazdasági képzés • 1989 - informatikai képzés (tapasztalat) mérete: tanulói létszám alapján a karcagi kistérség legnagyobb középfokú oktatási intézménye – (a térségben tanulók 23%) megyei szinten is az egyik legnagyobb (mindezt az eredeti struktúra megőrzésével - összevonás nélkül!) magas a vidéki tanulók száma és aránya (59%) (partneri elégedettség, bizalom - a fiatalabb testvérek is hozzánk jönnek) feltételek: képzett és tapasztalt szakemberek, kiváló technikai felszereltség (pályázatok eredményei) stabilitás; a város támogatja és fontosnak tartja a középfokú oktatást
3
3 Képzéseink gimnáziumi (01) NYEK (11, 12) közgazdasági szakmacsoportos szakközépiskolai képzés (02) informatikai szakmacsoportos szakközépiskolai képzés (03) szakképzés
4
4 Célok és eredmények Kisvárosi környezet - tanulóink sokfélék (eltérő érdeklődés és tanulmányi eredmények, szociális háttér) – céljaik is differenciáltak; érettségi vizsgára való sikeres felkészítés felkészítés a felsőoktatásra (62%) vagy szakmaszerzés (38%)
5
5 Érettségi vizsgák eredményei: eredményesség jó (99-100%), tavasszal 7 kitűnő eredmény érdemjegyek átlagai az országos átlagnak megfelelőek, vagy jobbak informatikából és német nyelvből kiemelkedők (+0,3; + 0,4) emelt szintű érettségi vizsgák helyszíne kollégáink közül többen emelt szintű vizsgáztatók
6
6 Továbbtanulási mutatóink: 2002-2006: a 12. évfolyamon tanuló diákok 47,8% - a kerül a felsőoktatásba - vegyes típusú középiskolák első harmadában a jelentkezők 39,3%-a került az első helyen jelölt intézménybe (2007) a szakképzést választó diákjaink több mint harmada (36,8%) iskolánk tanulója maradt
7
7 a mai kor és az Európai Uniós csatlakozás kihívásaira való felkészítés; hangsúlyosan az idegen nyelvek ismerete, informatikai eszköztudás fejlesztése, ismeretek mechanikus átadása helyett a készségek, képességek fejlesztése (matematikai logika, olvasás- szövegértés, problémamegoldás) – az érettségi vizsgák erre épülnek a hagyományos tanár-diák kapcsolat helyett a tanulók együttműködésén alapuló kooperatív technikák alkalmazása
8
8 • Idegen nyelvi képzés feltételek a fenntartó jelentős többlet óraszámot biztosít az idegen nyelvi készségek fejlesztéséhez, a gimnáziumi képzésben 9. évfolyamtól lehetőség van az első idegen nyelvből emelt szintű (heti 6 órás) képzés választására, a „normál” tagozatos gimnazista diákok (heti 4 óra) + szakközépiskolai tanulók a 11. évfolyamtól választhatják az emelt szintű képzést (6 óra), NYEK - speciális lehetőség (1. évben heti 12 óra, utána heti 6 óra) személyi (szakos ellátottság) és tárgyi feltételek (multimédiás terem, nyelvi labor) eredmények 2002-2006; a továbbtanulásra jelentkezők 25,9%-a rendelkezett nyelvvizsgával (vegyes típusú középiskolák között az országos átlagnak megfelelő), javuló tendencia, az utolsó évben – 33,3% német nyelvi érettségi eredmények NYEK; előrehozott érettségi vizsgák, nyelvvizsgák
9
9 Informatika oktatása feltételek ECDL vizsgaközpont működtetése, helyben vizsgáztatás felkészítés tanórai keretek között emelt szinten, illetve szakköri formában, mindenki számára elérhető délutáni moduláris oktatás, személyi (szakos ellátottság) és tárgyi feltételek (szaktermek száma és felszereltsége) eredmények érettségi vizsga eredményessége jó – vegyes típusú középiskolák első harmadában tanév végéig a tanulók 61,5%-a kezdte meg az ECDL vizsgákat (2006 – 43%; 2005 - 32%), 49 tanuló tett teljes 7 modulos FULL vizsgát, 17 tanuló 4 modulos START tanulóink összesen 1330 sikeres modulvizsgát tettek
10
10 • Oktatás modernizálása - Kompetencia alapú oktatás nyertes Phare pályázat – vállalkozói készségek fejlesztése, közgazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazása nyertes HEFOP pályázat - Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központ működtetése; konzorciumvezető intézmény - az érettségi vizsga kimenetéhez igazodó új típusú tananyagok, és módszerek kipróbálása, elterjesztése (kollégáink különböző területeken képzők és mentorok), nyertes HEFOP pályázat – hátrányos helyzetű tanulók integrációját segíti
11
11 Diákvállalkozásaink sikerei közgazdasági képzés – hangsúlyos a gyakorlati képzés – tantervbe épített diákvállalkozások országos versenyek és külföldi megmérettetések (Franciaország – Európai döntő, Dánia, Bécs, Anglia) a héten történt: ifjú közgazdászok versenye 1. hely, Debrecen – legjobb stand díja Országos versenyek döntőinek lebonyolítása Kazinczy szépkiejtési verseny Herman Ottó országos biológia verseny
12
12 Hozzáadott pedagógiai érték mutatónk – /továbbtanulási hozzáadott érték/ elvárt felvételi érték: a tanulók bemeneti eredményei, szociális körülményei (szülők iskolázottsága, hátrányos helyzet) alapján számított felvételi arány (2002-2006)20,2% tényleges felvételi arány (2002-2006): 47,7% továbbtanulási hozzáadott érték: + 27,5 kiváló eredmény!! 176 vegyes típusú középiskola közül az első ötben az ország 920 középiskolája közül az első húszban * Forrás: A középiskolai munka néhány mutatója 2006 - Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2007’
13
13 2007 - Jász-Nagykun-Szolnok megyei Európa Díja kitüntetés
14
14 Felvétel, kollégium, megközelíthetőség felvétel az általános iskolai eredmények alapján (7. oszt. év végi, 8.oszt. félévi), 3-as átlageredmény fölött, érdemes több tagozatot is megjelölni! 140 férőhelyes kollégium, menza a kollégium területén, 2 épület; lányok –Dózsa György úti,fiúk- Széchenyi úti épületben jó busz, vonatközlekedés, az első óra kezdési időpontja; 7.50 (nulladik óra nincs!)
15
15 Móricz Zsigmond Gimnázium, Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium 5310 Kisújszállás, Széchenyi u. 4. Telefon: 06 (59) 520-648 Tel. / fax: 06 (59) 520-571 www.moricz-kujsz.sulinet.hu taszabo@freemail.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.