Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
MARKETING
2
Szokásos üzleti terv fejezetei
Bevezető rész (vállalkozás bemutatása, nevek, címek stb.) Összefoglalás (A teljes üzleti terv 5-10 oldalas összefoglalása) Megvalósíthatósági tanulmány A vállalkozás tevékenységének, történetének leírása Marketing terv Termelési (működési) terv Szervezeti terv Pénzügyi terv Vezetési koncepció meghatározása Hitelkérelem (támogatási kérelem),amennyiben hitel(támogatás) a cél Bemutatkozás Kért hitel (támogatás) Hitelképesség bemutatása Fedezet
3
Marketing Kisvállalkozások legfontosabb marketingterületei
Célpiac kiválasztás Marketing módszertan Marketing eszköztár
4
Célpiac kiválasztás Piacszegmentáció:
demográfiai ismérvek (nem, kor, családi állapot, foglalkozás, jövedelem, iskolázottság) földrajzi ismérvek (város, régió, ország, éghajlat) pszichológiai ismérvek (személyiség, márkahűség, motiváció, életstílus) Célpiac kijelölése → jellemzői, igényei → piac megismerése (piackutatás) Célpiaci marketingmix kialakítása
5
Marketing módszertan (piackutatás)
Primer kutatás Szekunder kutatás Belső Külső Megkérdezés Megfigyelés Kísérlet Standard interjú Mélyinterjú Szóbeli Írásbeli Telefonos Internet Egyéni Csoportos
6
Marketing eszköztár Termékpolitika Árpolitika
Értékesítési csatorna politika Marketing kommunikáció
7
Termékpolitika Termék életgörbe
Termék: fizikai, esztétikai, szimbolikus tulajdonságok. Termék mindaz, ami a piacon figyelemfelkeltés vagy értékesítés céljából megjelenik, és szükségletet elégít ki. Termék életgörbe
8
Árpolitika Ár: Árú értéke pénzben kifejezve Alsó korlát: költségek
Felső korlát: piac Speciális árak: behatoló ár lefölöző ár lélektani ár akciós ár A termék piaci pozícionálása az ár és a minőség függvényében
9
Értékesítési-csatorna politika Hogyan jut el a termék a fogyasztóig?
Termelő → nagykereskedelem → kiskereskedelem → fogyasztó Termelő → kiskereskedelem → fogyasztó Termelő → nagykereskedelem → fogyasztó Nagykereskedelem (kiskereskedelem) → termeltetés → fogyasztó Termelő (nagykereskedelem, kiskereskedelem) → ügynök → fogyasztó
10
Marketingkommunikáció
(piacbefolyásolás) Reklám Értékesítésösztönzés (Sales promotion) Public Relations Személyes eladás (Personal Selling)
11
Reklám Reklámeszközök Reklám hatásmechanizmusa:
A (attention) - figyelemfelkeltés I (interest) érdeklődés D (desire) vágy A (action) cselekvés Reklámeszközök Vizuális Auditív Audiovizuális - újsághirdetések rádió TV - szórólapok telefon mozi - DM (reklámlevelek) élőbeszéd internet - kis- és óriásplakát hangosbemondó - kirakat - céges reklámeszközök - tűzfal - csomagolás
12
Értékesítésösztönzés
Vásárlók ösztönzése → újdonságbemutatás (kóstoló, ingyenes termékminta, divatbemutató, kiállítás, vásár) → ajándékok (bónusztermék, szolgáltatás) → nyereményjátékok (tombola,vonalkód, címke gyűjtés, beküldés) → kedvezmények (árengedmény, akció, egyet fizet kettőt kap) → egyéb (termékgarancia) 2. Saját értékesítőszervezet ösztönzés: → képzés → versenyek 3. Közvetítő szervezet ösztönzése: → áru elhelyezést segítő eszközök (pl: hűtővitrin) → kereskedő motiválása (ajándék,ingyenárú) → többletmunka átvállalás (hosstesek)
13
PR (Public Relations) – kapcsolatszervezés
Személyes eladás Kiemelt szerepet kap az ügynök PR (Public Relations) – kapcsolatszervezés Belső Külső ↓ ↓ Saját dolgozók - média - hatóságok - vevők - szállítók - önkormányzat - bankok - lakosság
14
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Kocsis Tibor Z
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.