Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3."— Előadás másolata:

1 Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3. Fogyasztó orientált 4. Társadalmi orientált  A marketingmix a vállalati marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott kombinációja.

2 Marketing-mix elemei  A marketing-mix a váll-i marketingeszközök piaci helyzetekben alkalmazott kombinációja.  Legelterjedtebb a „4P” csoportosítás: -Termékpolitika /product/ -Árpolitika /price/ -Értékesítéspolitika /place-distribution/ -Reklám és kommunikációs eszk. /promotion/

3 Marketingkoncepció A vállalat működésének integrációja a minél nagyobb nyereség eléréséért. 1. Vevőorientáció 2. Integrált, koordinált marketing 3. Hosszú távú nyereség

4 A piac Fogalma, jellemzői,funkciói

5 A piac fogalma Mikroökonomiai meghatározás: Kereslet, kínálat, ár, jövedelem Kereslet, kínálat, ár, jövedelemMarketingszempontból: A piaci szereplőket /eladók, vevők/ és a köztük fennálló kapcsolatot jelenti A csak szűk értelmezés= Rövidlátó marketing= kudarc / pl. gyorspostai szolgáltatás, telefon/

6 Piac feltételei 1. Két fél /eladó-vevő/ 2. Kommunikáció képesség 3. Döntésképesség 4. A másik elfogadása /kívánatosság/ 5. Értékhordozó a másik számára

7 Piacértelmezés  Szűkebb értelemben: Az adásvétel színtere  Tágabban: Közvetítő szerep a piacon  Részpiacok: áru, tőke, pénz, munkaerőpiac

8 A piac méretei  Három fő mutatószám Piacpotenciál volumen részesedés

9 Piacpotenciál  Egy adott termékből elvileg lehetséges eladások összessége / összes jövedelemmel szembeállítható kínálat. Korlátos: pl. színes tv, mobil,lehet nagyobb mint 100 %, másból kevesebb/ / összes jövedelemmel szembeállítható kínálat. Korlátos: pl. színes tv, mobil,lehet nagyobb mint 100 %, másból kevesebb/

10 Piacvolumen  A megvalósuló eladások összessége / sörfogyasztás, autóeladások, stb./

11 Piacrészesedés  A piacon elért vállalati /saját/ részarány a piacrészesedés. /pl. az összes üzemanyag forgalomból az egyes szereplők által elért arány/ /pl. az összes üzemanyag forgalomból az egyes szereplők által elért arány/ A piaci szereplők egymáshoz viszonyított versenyhelyzetét piaci szerkezetnek nevezzük.

12 Jellegzetes piaci csoportok  Terméktípusok szerint /fogy. cikkek, szolgáltatás, termelőeszközök/  Vevő személye szerint /fogyasztói, viszonteladói, termelői, állami/

13 Jellegzetes piaci szerkezetek  Tiszta verseny /sok termelő, sok vevő, szabad a piacra jutás, szabad inf áramlás/  Monopolisztikus /egy, vagy kevés cég, némi megegyezés/  Oligopolium /néhány vállalat versenye, egymástól függnek,, megegyeznek/  Tiszta monopólium /teljes versenykorlátozás/

14 Piac fő elemei  Kereslet /szükséglet, igény, kereslet/  Kínálat / adott termék, és szolgáltatásmennyiség adott időpontban, feltételek mellett eladható/megvehető/  Ár /az áru pénzben kifejezett értéke/  Jövedelem /vásárlásra fordítható pénzösszeg/

15 A piac változásának hatása a marketing tevékenységre  Kondratyev cikluselmélete. /40-60 év/ / /OTTÓ motor séma/ 1. Bevezetés – erős reklám,kevés versenytárs, fokozatos növekedés 2. Növekedés, konjuktúra – új csatornák, nő a választék, nő a konkurencia 3. Érettség – lassul a fejlődés, telítődés, cégcsődök, több szolgáltatás 4. Hanyatlás, recesszió - visszaesés


Letölteni ppt "Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3."

Hasonló előadás


Google Hirdetések