Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEtelka Somogyiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Ismétlés A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás. Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3. Fogyasztó orientált 4. Társadalmi orientált A marketingmix a vállalati marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott kombinációja.
2
Marketing-mix elemei A marketing-mix a váll-i marketingeszközök piaci helyzetekben alkalmazott kombinációja. Legelterjedtebb a „4P” csoportosítás: -Termékpolitika /product/ -Árpolitika /price/ -Értékesítéspolitika /place-distribution/ -Reklám és kommunikációs eszk. /promotion/
3
Marketingkoncepció A vállalat működésének integrációja a minél nagyobb nyereség eléréséért. 1. Vevőorientáció 2. Integrált, koordinált marketing 3. Hosszú távú nyereség
4
A piac Fogalma, jellemzői,funkciói
5
A piac fogalma Mikroökonomiai meghatározás: Kereslet, kínálat, ár, jövedelem Kereslet, kínálat, ár, jövedelemMarketingszempontból: A piaci szereplőket /eladók, vevők/ és a köztük fennálló kapcsolatot jelenti A csak szűk értelmezés= Rövidlátó marketing= kudarc / pl. gyorspostai szolgáltatás, telefon/
6
Piac feltételei 1. Két fél /eladó-vevő/ 2. Kommunikáció képesség 3. Döntésképesség 4. A másik elfogadása /kívánatosság/ 5. Értékhordozó a másik számára
7
Piacértelmezés Szűkebb értelemben: Az adásvétel színtere Tágabban: Közvetítő szerep a piacon Részpiacok: áru, tőke, pénz, munkaerőpiac
8
A piac méretei Három fő mutatószám Piacpotenciál volumen részesedés
9
Piacpotenciál Egy adott termékből elvileg lehetséges eladások összessége / összes jövedelemmel szembeállítható kínálat. Korlátos: pl. színes tv, mobil,lehet nagyobb mint 100 %, másból kevesebb/ / összes jövedelemmel szembeállítható kínálat. Korlátos: pl. színes tv, mobil,lehet nagyobb mint 100 %, másból kevesebb/
10
Piacvolumen A megvalósuló eladások összessége / sörfogyasztás, autóeladások, stb./
11
Piacrészesedés A piacon elért vállalati /saját/ részarány a piacrészesedés. /pl. az összes üzemanyag forgalomból az egyes szereplők által elért arány/ /pl. az összes üzemanyag forgalomból az egyes szereplők által elért arány/ A piaci szereplők egymáshoz viszonyított versenyhelyzetét piaci szerkezetnek nevezzük.
12
Jellegzetes piaci csoportok Terméktípusok szerint /fogy. cikkek, szolgáltatás, termelőeszközök/ Vevő személye szerint /fogyasztói, viszonteladói, termelői, állami/
13
Jellegzetes piaci szerkezetek Tiszta verseny /sok termelő, sok vevő, szabad a piacra jutás, szabad inf áramlás/ Monopolisztikus /egy, vagy kevés cég, némi megegyezés/ Oligopolium /néhány vállalat versenye, egymástól függnek,, megegyeznek/ Tiszta monopólium /teljes versenykorlátozás/
14
Piac fő elemei Kereslet /szükséglet, igény, kereslet/ Kínálat / adott termék, és szolgáltatásmennyiség adott időpontban, feltételek mellett eladható/megvehető/ Ár /az áru pénzben kifejezett értéke/ Jövedelem /vásárlásra fordítható pénzösszeg/
15
A piac változásának hatása a marketing tevékenységre Kondratyev cikluselmélete. /40-60 év/ / /OTTÓ motor séma/ 1. Bevezetés – erős reklám,kevés versenytárs, fokozatos növekedés 2. Növekedés, konjuktúra – új csatornák, nő a választék, nő a konkurencia 3. Érettség – lassul a fejlődés, telítődés, cégcsődök, több szolgáltatás 4. Hanyatlás, recesszió - visszaesés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.