Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFerenc Király Megváltozta több, mint 10 éve
1
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia
2
A nyitott tanulás alkalmazása
3
A TÁVOKTATÁS A tanár szerepe a tanulás irányításában van rugalmas képzésen és a nyitott tanuláson alapszik B izonyos időszakonként előadás a tananyagból P rogram,- és tevékenységorientált T ananyag az egyéni tanulás lehetőségét biztosítja A visszacsatolást a feladatlap, munkalap biztosítja
4
A felkínált lehetőség Ki tanulhat? – Ki tanulhat? – a belépés korlátozásának a mértéke Miért tanulnak? Miért tanulnak? – önszántukból, vagy külső okok miatt Mit tanulnak? Mit tanulnak? – a hallgató mennyire határozhatja meg céljait, tanulási módszerét, sorrendjét, az alkalmazott eszközöket Hol tanulnak? Hol tanulnak? – a feltételek függvénye Mikor tanulnak? Mikor tanulnak? – a szükségletek függvénye Támogatás Támogatás – a tanuló segítésére elérhető személyek köre Értékelés Értékelés – a tanuló számára elérhető értékelési módszerek köre
5
A nyitott tanulás különböző formái
6
a.) Távtanulási programon alapuló ( Open University) Cél: Diploma szerzése egyetemi, szakmai képzés több mint 50 tárgyi programmal… mint 50 tárgyi programmal… a hallgatók otthon tanulnak speciálisan elkészített tananyagok segítségével segítségével interneten, telefonon, faxon tartják a kapcsolatot a tutorral tartják a kapcsolatot a tutorral önértékelés, tutori értékelés, záróvizsga záróvizsga
7
b.) Rugalmas képzésen alapuló tanulás Cél: az alkalmazottak továbbképzése sokoldalú és alkalmazkodó tanulási lehetőségek tanulási lehetőségek forrásközpontokban tanulnak munkaidőben munkaidőben a hallgatók ki tudják használni az intézményi szolgáltatásokat az intézményi szolgáltatásokat általában a résztvevők teljes körű alkalmazottak körű alkalmazottak gyakorlati értékelés
8
A nyitott tanulás előnyei a képzést akkor lehet megvalósítani, amikor szükség van rá kisebb-nagyobb létszám egyaránt kiszolgálható képzési standard - nemzeti szinten és nemzetközileg is korszerűsítés egyszerűbb a képzés skálája bővíthető mindenki számára elérhető szükségletek, belépési szintek széles skálája kielégíthető
9
A tanulók számára azért előnyös, mert: Önmaguk felelősek a tanulásukért Saját ritmusukban tanulhatnak Elérhetik saját céljaikat Koncentrálhatnak azokra a dolgokra, amiket leginkább meg kell tanulniuk
10
A nyitott tanulás klasszikus eszköze a VIDEO
11
Video Oktatási tananyagok széles skálája Ösztönzik a tanulókat Hallás és látás kombinációja miatt hatásos Realisztikus Alkalmas a mozgás elemzésére Mellette szóló érvek: Ellene szóló érvek: Tanulók passzív szereplők Költséges Mindig korszerűsítésre szorul, ami azonban szorul, ami azonban technikailag nehézkes technikailag nehézkes
12
Mikor alkalmazzuk? Különböző helyszínek tapasztalatainak bemutatására Attitűdök és személyes vélemények közvetítésére Folyamatok és készségek illusztrálására Közeli felvételek alkalmazásakor A szituációk dramatizálására Szimulálásra
13
A digitális táblákról
14
Az eszközök fejlődése
15
Interaktív eszközök Az ACTIVStudio-ban található eszközök palettája lehetővé teszi: • Jegyzetek készítését, • objektumok létrehozását, • speciális effektusok beillesztését és • segítségükkel interaktivitást vihet bemutatójába. Az eszközök az eszköztárból érhetők el, amely testreszabható, hogy egyes eszközök vagy parancsikonok elérhetőek legyenek, amikor egy adott bemutatón dolgozik.
16
A digitális tábla elve
17
A digitális tábla és más korszerű eszközök
18
A digitális tábla használata
19
További információk http://www.sulinet.hu/tart/cikk/Rca/0/29796/1 http://www.interaktivtabla.eoldal.hu/ http://fppti.hu/szakteruletek/konyvtar/modszertan/interaktiv_tabla.pdf http://eduline.hu/hirek/20090121_digitalis_tablak_hasznalata.aspx
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.