Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan bírjuk rá vevőinket, hogy pontosan fizessenek?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan bírjuk rá vevőinket, hogy pontosan fizessenek?"— Előadás másolata:

1 Hogyan bírjuk rá vevőinket, hogy pontosan fizessenek?
Hasznos tippek és praktikák KKV-knak… 1

2 Áttekintő Miről lesz szó ma? Hogyan keletkezik a követelés?
Milyen a magyar követeléskezelés jogi háttere? Hogyan épül fel egy jól működő strukúra? Ki legyen a vevőnk és ki ne? Hogyan lehet lerövidíteni a számláink késedelmes befolyását? Hogyan lehet megakadályozni a leírási veszteségek keletkezését? Betekintő a Direktinfo kft. Számlamenedzsment rendszerébe

3 Európában dobogósok vagyunk
1 Késedelmes napokban 2 Egy főre jutó cégekben 3 Felszámolási arányban 4 Leírási veszteségben 5 Fantomizálásban

4 Követelés és kockázatmenedzsment
A létra melynek minden fokát meg kell mászni 1 Átfogó helyzetértékelés, mit csinálunk jól és mit nem, 2 Alap a vevőválasztás, anélkül nincs tovább 3 Adminsztratív és jogi alap kell a követelések alá 4 Kockázatkezelés kell 5 Követeléskezelés kell

5 Adminisztratív behajtás- számlamenedzsment alaplépései
1 A lejárat napján indul a folyamat 2 Telefon, cél megtudni elégedett-e a vevő, megvan-e a számla 3 Újabb telefon, egyeztetni, ha nem jön meg a pénz 4 Két ígéretig nincs felszólító - vevővédelem 5 Első felszólító emlékeztető, udvarias formula -kérés 6 Második felszólító, kifejezett felszólítás retorzió felvetéssel 7 Következő lépés nagyobb összegnél személyes találkozó 8 Követelésbehajtásra átadás

6 Szubjektív információk
Vevőkockázati alapok Bízz Istenben és tartsd szárazon a puskaport ! Szubjektív információk Objektív információk Megérzések Piaci hírek Megjelenés Tárgyalási stílus Közölt referenciák Életmód Hobbi a cégkivonat ellenőrzésére a mérleg ellenőrzésére a fizetési szokások ellenőrzésére Valós referenciák Ha volt már vevőnk a korábbi fizetési tapasztalatok

7 Szerződéses feltételek az üzleti kapcsolatban
Az átutalás kereskedelmi hitelezés ! Hazai hibák Egyáltalán nem jellemző a szerződések használata Ahol van szerződés ott sincs konzekvensen minden vevőnél használva Nem ellenőrzik a céget, sok esetben nem aláírásra jogosult írja alá a szerződést Nem eléggé elterjedt az ÁSZF és a kereskedelmi szerződés együttes használata Page  7

8 A nagy négyes – a szerződés mellett
Megrendelés Elfogadható en, faxon, lényeg, hogy írásban Telefonon bediktált megrendelés nem elég jogi alap Visszaigazolás Követelményei ugyanazok, mint a megrendelésnek Szállítólevél Kerüljön írott és nyomtatott betűkkel is aláíratásra Csak olyan írja alá, aki áru átvételére a cégnél fel van hatalmazva Számla Lehetőség szerint ajánlva kerüljön feladásra, vagy küldjék el a számlaképet en is

9 Amiről mások sohasem beszélnek
A gyakorlat beszél Legnagyobb veszély sosem az új vevő, nem a meglévő régi Nincs nagyobb veszély, mint a szent tehenek…. A hosszabb fizetési határidő csak elodázása a meglévő gondoknak Az ígéret addig jó, amíg betartják, ha nem tartják be, akkor bizalom nem lehet tovább, az ész vezessen Minden átütemezésről irat kell szülessen Ha nem érjük el a vevőt egy hétig, sosem jelent jót

10 Követeléskezelés felépítése
Az eredmény nagy része a saját kezünkben van ! Fontos, hogy mikor és milyen formában, nem csak a költségek, hanem az eredmény miatt is. Jogi eljárás A mérték is fontos !!! Eredménytelen telefonos és leveles behajtás esetén 30. késedelmes napnál Külsős bevonása A lejárat első napjától a 30. napig- telefon, , levél, személyes felkeresés értékesítés részéről Adminisztratív behajtás

11 Kintlévőségek megelőzésében szereplő tényezők
A sikeres behajtás alapja az ember : a követeléskezelő személyes a megszokottal szemben kulcspozició kellene, hogy legyen A túlzott és ellenőrizetlen készlet felesleges forrásokat köt le , ennek a forrásnak a felszabadítása óhatatlan veszteséggel jár Humán szegmens Készletmenedzselés Profi pénzügyPlaceholder Ármenedzselés A naprakész pontos könyvelés, a megfelelő adminsztráció, a késedelem nélküli jóváírás és kompenzálás fontos alapok. Az árban alapvető fontosságú a fizetési határidő és a vevő tényleges fizetési morálja

12 Kérdéseiket feltehetik a
? Kérdéseiket feltehetik a ? ? címen, vagy a Direktinfo ügyfélszolgálatán : telefonszámon


Letölteni ppt "Hogyan bírjuk rá vevőinket, hogy pontosan fizessenek?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések