Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A közösségfejlesztés módjai, lehetőségei Készítette: Horváth István Attiláné R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskolája,Kincsesbánya 2010.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A közösségfejlesztés módjai, lehetőségei Készítette: Horváth István Attiláné R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskolája,Kincsesbánya 2010."— Előadás másolata:

1 A közösségfejlesztés módjai, lehetőségei Készítette: Horváth István Attiláné R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskolája,Kincsesbánya 2010

2 Tanulók létszámának alakulása az R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskolában Októberi statisztika létszáma: Év közbeni változás: Év végi létszám: 2007/2008. tanév: 1761177 Bejáró tanulók száma: 72173 Bejáró tanulók aránya: 40,9% 41 % 2008/2009. tanév: 1652167 Bejáró tanulók száma: 73174 Bejáró tanulók aránya: 44 % 44,3 % 2009/2010. tanév: 1566162 Bejáró tanulók száma: 65469 Bejáró tanulók aránya: 41,6 % 42, 6 %

3 A diákközpontú iskola megvalósításának feladatai 1. Egységes szociometriai felmérés készítése Kiemelt kérdések: Kiemelt kérdések: I. Osztálykirándulásra mentek, a busz hátsó ülésén odafelé a fiúk ülnek, visszafelé a lányok. Hatan férnek el. Kikkel ülnél szívesen? I. Osztálykirándulásra mentek, a busz hátsó ülésén odafelé a fiúk ülnek, visszafelé a lányok. Hatan férnek el. Kikkel ülnél szívesen? II. Ha ebben az évben kétnapos osztálykirándulásra mennétek, s egy II. Ha ebben az évben kétnapos osztálykirándulásra mennétek, s egy szobában négyen szállhatnátok meg, kikkel lennél szívesen egy szobában négyen szállhatnátok meg, kikkel lennél szívesen egy hálószobában? hálószobában? III. Születésnapod alkalmából külföldi utat szerveznek neked szüleid a III. Születésnapod alkalmából külföldi utat szerveznek neked szüleid a horvát tengerpartra. 4-6 barátodat is meghívhatod, az ő utazásukat horvát tengerpartra. 4-6 barátodat is meghívhatod, az ő utazásukat is szüleid fizetik, mert nyertetek a lottón. Kiket hívnál meg a tíznapos is szüleid fizetik, mert nyertetek a lottón. Kiket hívnál meg a tíznapos születésnapi nyaralásra? születésnapi nyaralásra?

4 A mérés eredményei: 2007/2008-as tanév: Peremhelyzetű Bejáró% Peremközeli Bejáró % 1.o. 0 0% 1 0% 2. o. 2 100% 3 33% 3. o. 3 66% 1 100% 4. o. 4 100% 2 50% 5. o. 0 0% 2 100% 6.o. 1 100% 0 0% 7.o. 5 100% 3 33% 8. o. 2 0% 2 50% Össz.17 fő 82% 14 50% 2008/2009-es tanév: Peremhelyzetű Bejáró% Peremközeli Bejáró % 1.o. 2 0% 1 100% 2. o. 0 0% 0 0% 3. o. 0 0% 3 66% 4. o. 1 100% 1 0% 5. o. 2 100% 2 50% 6.o. 1 100% 2 100% 7.o. 1 100% 2 50% 8. o. 2 100% 2 100% Össz.9 fő 77% 13 69%

5 A diákközpontú iskola megvalósításának feladatai 2. Az osztályfőnöki elemzések, a fejlesztési célok és feladatok megfogalmazása,majd a közösségfejlesztő munka elindítása. 3. A nevelő-oktató munka korszerűsítése: - a kooperatív technikára épülő tanórák számának növelése - drámajátékok, projektfeladatok beépítése az osztályfőnöki órák menetébe 4. A 2008/2009-es tanévtől már 3. évfolyamtól az osztályfőnöki órák számát heti 1 órára növeltük

6 A diákközpontú iskola megvalósításának feladatai 5. A családlátogatások számának növelése 6. A szülő és pedagógus harmonikus viszonyának megvalósítása. - iskolabusz biztosítása - bérletvásárlás - bérletvásárlás - bejárók számára kedvező időpontok kialakítása - bejárók számára kedvező időpontok kialakítása - Pedagógus Etikai kódex elkészítése, elfogadása - Pedagógus Etikai kódex elkészítése, elfogadása 7. A tantestület pszichológiai továbbképzésének megszervezése

7 A diákközpontú iskola megvalósításának feladatai 8. Növeltük az osztályprogramok számát - Tananyaghoz kapcsolódó tevékenységek Term. ism., hon-és népism., pályaválasztás - Helytörténeti kirándulások Isztimér, F. csurgó, Iszkaszentgyörgy, Szfvár - Egyéb közösségépítő tevékenységek Őszi túra, papírgyűjtés, Nyugdíjas klubbal közös programok mozi-, színház-, kiállítás-látogatások - Kulturális tevékenységek, ünnepi műsorok, megemlékezések szervezése szervezése minden hagyományos rendezvényünknek van állandó felelőse

8 A diákközpontú iskola megvalósításának feladatai 8.Növeltük az osztályprogramok számát - Pályázati lehetőségek kiaknázása „Füstmentes osztályok”, „ Almaprogram” rajzpályázat, „Üzenet Afganisztánba” filmpályázat, „ Ciki a cigi” pályázat - Klubdélutánok: a közös játék, tánc élménye - A Diákönkormányzat „Csááásuli” rendezvényei kéthetente - Osztálykirándulások tudatos szervezése: az együttlét öröme - Szabadidő, szünetek lehetőségei: a játék, mint fegyelmező, közösségformáló eszköz - A peremhelyzetű gyermekek feladattal, megbízatással való megkínálása

9 A diákközpontú iskola megvalósításának feladatai 9.További feladataink a tanulólétszám szinten tartása érdekében - Az óvoda és az iskola jó kapcsolatának további bővítése - Iskolába hívogató rendezvények szervezése - Az iskolai élet bemutatása: nyílt tanítási nap, a kommunikációs lehetőségek aktívabb felhasználása - Összevont szülői értekezlet tartása - A szülők rendszeres tájékoztatása az aktuális eseményekről eseményekről

10 Tapasztalataink Az elmúlt 3 évben csak 1 tanuló iratkozott át másik intézménybe, elsősorban családi ok miatt A bejáró diákok szülei a fiatalabb gyermeket is iskolánkba íratják be. A gyerekek szívesen vesznek részt a rendezvényeken A volt diákjaink gyakran visszajárnak, szerepet vállalnak a műsorainkon Tanulóink létszáma nem csökkent drasztikus mértékben

11 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "A közösségfejlesztés módjai, lehetőségei Készítette: Horváth István Attiláné R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskolája,Kincsesbánya 2010."

Hasonló előadás


Google Hirdetések