Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ Családsegítő Szolgálatának bemutatása Készítette: Varga TündeHeves, 2010. 12. 08.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ Családsegítő Szolgálatának bemutatása Készítette: Varga TündeHeves, 2010. 12. 08."— Előadás másolata:

1 Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ Családsegítő Szolgálatának bemutatása Készítette: Varga TündeHeves, 2010. 12. 08.

2 Családsegítés definíciója:  Szociális vagy mentálhigiénés problémák, illetve egyéb krízishelyzetbe került és segítségre szoruló személyek, családok számára, a krízis helyzet megelőzése és megszüntetése, valamint az életvezetés megőrzése céljából nyújtott szolgáltatása.

3 Családsegítő szolgálatunk munkatársai Bata Kinga: Pély, Tarnabod, Boconád, Heves Horváth Gyuláné: Heves Lázár Judit: Tiszanána Rigeti Anikó: Erdőtelek, Tenk, Átány, Kömlő Szabari Csilla: Heves Szabó Alíz: Erk, Zaránk, T.örs, T.méra, T.zsadány Varga Tünde: H.vezekény, Heves, T.szentmiklós

4 Családsegítő szolgálatunkhoz forduló személyek száma 2010. I. félév Igénybevevők száma: 1140 fő  Új: 630 fő  Régi: 510 fő Az igénybevevők a Hevesi Kistérség 17 településéről érkeznek.

5 A családsegítő szolgálat főbb feladatai:  Segítség hivatalos ügyek intézéséhez  Segítségnyújtás nyomtatványok kitöltéséhez, kérelmek megírásához  Lelki-mentális segítségnyújtás  Megélhetési, lakhatási problémák megoldása  Adományok igénylése  Jogi- és pszichológiai tanácsadás

6 Szolgáltatást igénybevevők hozott problémái (1) 2010. I. félév  Életviteli: 82 eset  Családi-kapcsolati: 31 eset  Családon belüli bántalmazás: 0 eset  Lelki-mentális: 31 eset  Gyermeknevelési: 103 eset  Anyagi: 211 eset

7 Szolgáltatást igénybevevők hozott problémái (2) 2010. I. félév  Foglalkoztatással kapcsolatos: 260 eset  Egészségkárosodás következménye: 28 eset  Ügyintézéshez segítségkérés: 407 eset  Információkérés: 147 eset  Egyéb: 36 eset Az esetek száma 2010. I. félévében összesen: 1336 eset

8 Családsegítő szolgáltatást igénybevevők száma települések szerint (1) 2010. I. félév  Átány: 98 fő  Boconád: 19 fő  Erdőtelek: 144 fő  Erk: 33 fő  Heves: 175 fő  Hevesvezekény: 7 fő  Kisköre: 142 fő  Kömlő: 72 fő  Pély: 35 fő  Tarnabod: 59 fő

9 Családsegítő szolgáltatást igénybevevők száma települések szerint (2) 2010. I. félév  Tarnaméra: 7 fő  Tarnaörs : 36 fő  Tarnaszentmiklós: 21 fő  Tarnazsadány: 47 fő  Tenk: 11 fő  Tiszanána: 226 fő  Zaránk: 8 fő

10 Az aktív korú, nem foglalkoztatott, rendszeres szociális segélyezettekkel történő együttműködés  A kliens nyilvántartásba vétele  Tájékoztatás az együttműködés menetéről  Beilleszkedési program közös kidolgozása  Folyamatos kapcsolattartás  Évente írásos értékelés  Jegyző tájékoztatása

11 Csoportfoglalkozás szervezése gyermekeknek Foglalkozás időpontja:  Nyári szünidő Cél:  Szabadidő hasznos eltöltése közösségben Résztvevők életkor szerinti összetétele:  2-14 éves korú gyermekek

12 Csoportfoglalkozás szervezése felnőtteknek  Új kihívás a szolgálat számára  Új együttműködési forma a klienssel Célja:  Bezárkózás elkerülése  Kapcsolatok beszűkülésének megelőzése  Közösségben eltöltött idő  Szorosabb bizalmi kapcsolat kialakítása

13 Legfőbb célunk Legjobb tudásunk és képességünk szerint, minél hatékonyabban segítséget nyújtani klienseink problémáinak megoldásához.

14 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ Családsegítő Szolgálatának bemutatása Készítette: Varga TündeHeves, 2010. 12. 08."

Hasonló előadás


Google Hirdetések