Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMária Dudásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
1 II. Thermal & Wellness Egészségturisztikai és Életmód Kiállítás és Konferencia Az egészségturizmus perspektívái A fürdőfejlesztéseket alakító és befolyásoló tényezők
2
2 Jelenlegi helyzet A természeti katasztrófákon a turizmus viszonylag gyorsan túl tudta tenni magát, anélkül, hogy bármi komolyabb lépést kellett volna tenni a megelőzés és a változás érdekében. A politikai válságok és különösen a gazdasági válság átrendezi a világgazdaságot és a turizmus körülményeit is. Az új prioritások és megváltozott elvek jelentős hatással vannak a turizmus átalakulására is. A hatások enyhítése érdekében fokozott figyelmet kell szánni a változó vendégigényeknek való megfelelésre! www.econoconsult.hu
3
3 Trendek : WTM global trends report Vissza a gyökerekhez-elv markáns érvényesülése Specializáció: a célcsoportok szűkítésének „kényszere” Az utazók előtérbe helyezik a fenntarthatóságot az utazási mód, szálláshely, szolgáltatások kiválasztása során Felhasználó-barát all-inclusive website-ok: a célcsoport szűrőjeként működnek Árazási rugalmasság (éttermek, szállás, repjegyek, stb. területén) Hiteles utazási élmény iránti vágy egyre erősebb Spa-k, fürdők esetében: főként a középosztályt célozzák meg döntési faktorként jelennek meg az úti cél kiválasztásában (spa resorts, és fürdők) Vendégigények: rövid idő alatt a kezelések hatásának maximalizálása helyi hagyományokhoz illeszkedő kínálat iránti igény felerősödése különböző szövetségek minősítései alapján (is) történő választás www.econoconsult.hu
4
4 Trendek : BISA (British International Spa Association) Az egészségtudatosság és a megelőzés egyre nagyobb hangsúlyt kap mind a hétköznapi életben mind az úticélok kiválasztásában A felhasználók jelentős tudásbázissal rendelkeznek az internetnek köszönhetően Több szabadidő, magasabb diszkrecionális jövedelem jellemzi az utazókat Az egészséges élet vágya felerősödik (utazás alatt és a mindennapokban is) A spa-k és a gyógycentrumok ma már nem csupán a tehetősek kiváltsága A spa-kban igénybevehető kúrák az élethosszig tartó wellbeinget szolgálják (beépülnek a mindennapokba) www.econoconsult.hu
5
5 Eltérő terminológiák és jellemző fürdő- szolgáltatások az egyes földrészeken A három fő régió – Európa, Észak-Amerika, Ázsia – eltérő jellemzői: Európa (Therme, Bad, spa, fürdő): víz jelenléte elengedhetetlen Észak-Amerika (day spa): életstílus, test és lélek harmóniája, egészséges termékcsomagok, étkezés, életmód Ázsia: tradícionális kezelések, természetgyógyászati elemek Közös jellemzők: Növekvő igény az érzékelhető, bizonyítékokon alapuló hatású kezelések iránt (egyre fontosabb a tudományos háttér) Az egészségturizmus és egészségügy közeledése Az üdülőhelyek ingatlanpiaci értéke emelkedik a fürdők jelenlétének és dinamikus fejlődésének köszönhetően www.econoconsult.hu
6
6 A jövő fürdőinek vendégigényekre alapozott tervezési alapelvei I. Misztikusság a szolgáltatásokban már nem trend – átláthatóságot kell biztosítani minden téren (kezelések eredménye, ára, stb.)! Más, távoli kultúrák megismerését támogassa a fürdő (pl. Ausztriában a kínai fürdőkultúrára épülő AsiaSpa) Mobil spa-szolgáltatások elterjedése pl. repülőkön, irodában, otthon A spa-élmény hazavitele (a fürdőkben használt masszázsolajok, fürdősók, pakolások, egyéb kellékek megvásárlási lehetősége a fürdőshopban az élmény otthoni felidézése érdekében) A tradicionális vízalapú kezelések újra reneszánszukat élik, ennek megfelelő fejlődésre fel kell készülni Az internetben rejlő lehetőségek fokozottabb kihasználása – 2.0 webtartalmak (blogok, tapasztalatcserék, fórumok) www.econoconsult.hu
7
7 A jövő fürdőinek vendégigényekre alapozott tervezési alapelvei II. Örök favoritok: meleg kezelések, tradicionális kínai medicína, szépészet, és újdonságként a medical-wellness Design egyre nagyobb hangsúlyt kap – fontos az autentikusság (regionális adottságokhoz illeszkedő design, berendezés, kezelések) A fürdőnek és a hozzá kapcsolódó hotel(ek)nek egységes arculatban kell megjelennie Egyéni igényeknek való megfelelés, rugalmasság kényszere Vissza a természethez Fittness és egészséges életmód hangsúlyozása Energiatakarékosság! És ennek megjelentetése a marketingben is! Célcsoportspecifikus, személyre szabott ajánlatok és célzott marketing alapozzák meg a hosszú távú trendeket! www.econoconsult.hu
8
8 Magyarországi helyzet Kiváló adottságok a hazai fürdők fejlődéséhez: Jelentős gyógyvízkészlet, a gyógyturizmusunk és a gyógytényezőkre alapozott rehabilitációban nyújtott szolgáltatásaink jó híre Fejlett, hagyományokkal rendelkező fogászati turizmus (jelentőségét mutatja, hogy ma már hasonló bevételeket realizál, mint a fürdők) Fejlett gyógyszeripar és kutatási háttér Nő az esztétikai, plasztikai sebészetet igénybe vevők száma és az infrastruktúra is ennek megfelelően fejlődik Wellness-turizmus fejlett infrastruktúrával, növekvő hozzáadott egészségügyi szolgáltatásokkal rendelkezik www.econoconsult.hu
9
9 A válság hatásainak enyhítése érdekében teendők a nemzetközi trendek tükrében Stratégiai szempontjaink újragondolása szükséges, a körülmények változása hatására adottságaink és lehetőségeink alapján az egészségturizmusnak kiemelt prioritássá kell válnia A speciális adottságokra épített (kulturális és eseményturizmus) és a tudás, adottság és hozzáadott érték alapú turizmus (egészségturizmus) gazdasági jelentőségének és újdonságainak kihasználása www.econoconsult.hu
10
10 A sikeres fürdőfejlesztés kulcsszavai: Brandépítés Specializáció, pozicionálás Markáns, megkülönböztető internetes fellépés Bio-Öko – természetesség Rugalmasság – testreszabottság a kezelésekben Magas minőség Folyamatos fejlesztések, finomítások www.econoconsult.hu
11
11 Üzemeltetés – a gazdasági siker feltétele Specializáció A termál víz sokoldalú kihasználása Költségoptimalizálás Árbevétel orientáltság Magas minőség Marketingtevékenység hatékonyságának növelése www.econoconsult.hu
12
12 Tanulmányozásra javasolt források Honlapok: ISPA – www.experienceispa.comwww.experienceispa.com BISA – www.spaassociation.org.ukwww.spaassociation.org.uk WTM – Global Trends report Deutsche Medical-Wellness Verband www.dmwv.dewww.dmwv.de Spa Business Verlag www.spa-business-verlag.dewww.spa-business-verlag.de European Spas Association www.espa-ehv.comwww.espa-ehv.com European Spas and Health Resorts www.visiteuropeanspas.com www.visiteuropeanspas.com www.econoconsult.hu
13
13 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Molnár László, ügyvezető igazgató +36 1 214 6714 molnar.laszlo@econoconsult.hu www.econoconsult.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.