Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ"— Előadás másolata:

1 MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ

2 A hatékony kommunikáció elvei
Összefüggés elve – a hatékony kommunikációk egyik alapelve, mely feltételezi hogy a befogadó megérti és elfogadja az üzenetet a kibocsátó szándéka szerint. állandó csere elve - a kibocsátó és befogadó között üzenet csere lehetséges legyen globális érzékelhetőség elve azt sugalmazza, hogy a kibocsájtó és a címzett figyelmes kell legyen arra hogy mit érez a másik

3 A szóbeli kommunikáció- nap mint nap használják, de az emberek közötti kapcsolatokban is a szervezet keretén belől. Alap feltételek a szóbeli kommunikáció megvalósitására: 1. a kibocsátó részéről az üzenet figyelmes előkészítése helyes hangsszín használata az üzenet megértésének ellenőrzése 2. cimzett kell hogy : tudja mit akar tölle a kibocsátó felismerje az üzenet hasznos részeit, amelyet meg kell hogy tartson ismerje a kibocsátó hihetetségét

4 Minden befogadó aktiv hallgatásra kell legyen önnevelve.
Jelenti: kedvezõ hangulat készítése a halgatásra vitában való részvétel figyelemmel összpontosítani a lényeget értelmes hallgatás – ráfigyelni a hangszínre, mozdulatokra, gesztusokra

5 Verbális kommunikáció
formái: az értekezlet tárgyalás táglalat- értekezés szónoklat

6 irásbeli kommunikáció
Az irásbeli és szóbeli kommunikáció alkotóeleme az emberi kommunikációnak az irásbeli üzenet jellemző vonásai korlátozott felhasználás legyen nyíltan elgondolva beleért szigorú felügyeletet az értesítés, a felhasznált cselekedet és érvelésekről tőbb formában lehet kifejezni érvelik a szöveg alapja és alakja szerint

7 Menedzseri okiratok: jegyzőkönyv - lejegyez egy megállapítást, vitát, határozatot rövid feljegyzés - javaslat bejegyzése egy adott helyzetben, utólagos kiegészítés ( bizonyos dolgok lejegyzése, a javaslatok rögzítése, majd utólagos kiegészítése);

8 Üzleti levél AIDA modell fel kell hivja a figyelmet - Attention
megradja az érdeklődést –Interest felkeltse a vágyat –Desire Ösztönzze a cselekvést Action Egy üzleti levelet nagy figyelmességgel állítanak ki. szabályok melyeket be kell tartani: 1. gondozottnak és esztétikusnak kell lennie 2.egyszerü nyelvezet 3 erélyes jelleg 4.a lényegtelen apróságok elkerülése; 5. betarthatatlan ígéretek elkerülése; 6. alaptalan bírálat elkerülése

9 a beszámoló - konkrét probléma megjelenése, vélemények és adatok helyzetmósósítási javaslatok
a jelentés -egy tevékenységről szóló előadás a tanulmány - egy helyzetről , eseményről készitett dokumentáció

10 A kommunikáció nyelvezete a következő nonverbális: a test, az idő, a tér, a dolgok nyelvezete által.
A nonverbális kommunikáció fenntarthatjaja,ellenezheti,helyettesí a verbális kommunikációt

11 Elemek megnyilvánulás testbeszéd az arckifejezés, a gesztusok, a testtartás tér nyelve a személyi, az intim, a társadalmi, a nyilvános tér használatának módja idő nyelve időben érkezni vagy lekésni egy gyülésről ,meg- választani vagy nem, azt hogy kivel tölteni az időt személyes jelenlét Közöl a ruházattal (öltözködés), személyi higiénia (ápoltság), ruházati kellékek hallgatás jováhagyás, helytelenítés , titok megőrzése,bámulat dolgok gyűjteméynek ,használati tárgyak-autó,ház,könyvtár Szinek nyelve A meleg színek elősegítik a kommunikációt, a hideg színek akadályozzák Paraverbális nyelv hang minősége (ritmus, visszhang, beszéd ) gyorsasága), hang sajátosságai (nevetés, sirás, suttogás),hang paraméterei, erőssége, magassága

12 testbeszéd Az emberi test „beszél” és esetenként többet mond mint a száj. Egy-egy gesztus természetadta( született) más gesztus meg tanult. Az emberi gesztusok kifejezõk és meg lehet tanulni a értelmezésüket.

13 gesztusok értelmezések szakáll simogatás, a fej alátámasztása vagy egy ujj az arcon, egy másik ujj a szakáll alatt, a többiek behajtva habozás,tükrözés, értékelés a fej feltámasztása kézzel unalom hátradőlés a széken , a kezek a tarkó mögött felsőbbrendűség újjakra támasztott, összefont kezek önbizalom kéz a tarkón elkeseredés a szemüveg egyik szárának ajkak között időnyelkeseredés karbatett kéz védekezés

14 tér nyelve A tér nyelv tanulmányozásával foglalkozó tudományt a proxemikának nevezzük. A tér felhasználáról, beszélgetõ társ messzeségről, az iróasztal helyezéséről megismerhetjük egyéniségét, vezetési stilusát

15 a személyes jelenlét - öltözködés nyelve
A ruhák a munkához kell legyenek alkalmazva. Javasolva van hogy hordjunk jó minőnégű ruhákat, egy olyan stilus mely mindig divatos. A ruháknak tiszták-nak, vasalt-nak kell lenniük, ruházati kellékeket használhatunk

16 idő nyelve A idő nyelv tanulmányozásával foglalkozó tudományt a kronemikának nevezzük. hallgatás nyelve - jellemzõ vonások: nem lehet elraktározva, elfogy ugyanolyan ritmusban :60perc/óra, 24 óra/nap a nem hasznosított idö vagy nem ésszerüen hasznositott idöt nem lehet visszaszerzni

17 hallgatás nyelve Egy menegzser hallgat mikor:
Jóváhagy, ellenez vagy nem helyesel egyes véleménzeket vagy nem akar ellentétesen szólni Titkot akar megőrizni Bámulatot vagy ésszerüséget érez Nem akar rosszat tenni senkinek Gondolja hogy az idő megold mindent, vagy ha beszél ellenséget kerit

18 A szinekbefolyásolják a kommunikációt
A szinekbefolyásolják a kommunikációt. A meleg szinek elősegitik, a hideg szinek gátolják a kommunikációt. Színek Információ Piros Az érzelmek embere Rózsaszín Élvezem hogy szeressek, hogy másokra vigyázzak Narancssaárga Szervezett és határozott vagyok hogy teljesítsem a tervet Sárga Akarom hogy beszélgessünk Zöld Tetszik a változás világoskék találékony vagyok sötétkék szeretem hogy főnök legyek és parancsokat adjak fekete nagyon jól tudom hogy mi a teendőm


Letölteni ppt "MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ"

Hasonló előadás


Google Hirdetések