Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Utazzunk a jövőbe Debrecen, 2014. május 22. 5 trend, ami átalakítja a közlekedést 26/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe2.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Utazzunk a jövőbe Debrecen, 2014. május 22. 5 trend, ami átalakítja a közlekedést 26/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe2."— Előadás másolata:

1 Utazzunk a jövőbe Debrecen, 2014. május 22

2 5 trend, ami átalakítja a közlekedést 26/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe2

3 Tények és számok a közlekedés világából 3  A közlekedési szektor több, mint 10 millió embert foglalkoztat – 4,5%-a teljes alkalmazotti körnek  4,6 %-ot adja a GDP-nek (az eszközök gyártása további 1,7%)  Egy átlagos háztartás 13,2%-át költi közlekedésre  A torlódások költsége a GDP 1%-ot teszi ki évente (sok helyen évi 50 órát töltenek a sofőrök dugóban)  Egy busz 30 autónyi utast képes fuvarozni, de csak 3 autónyi helyet foglal el  Londonból Brüsszelbe egy vonat 9X kevesebb emissziót bocsát ki utasonként, mint egy repülő  A TomTom tanulmánya szerint a navigációval 11-15% időt, 6-16%- nyi km-t takaríthatunk meg – 40 M felhasználóval ez 10 M óra és 100 M km évente 26/09/2013Nyilvános Lakatos András / Utazzunk a jövőbe

4 Tények és számok a közlekedés világából 4  Egy átlagos autó 28X kevesebb szén-monoxidot bocsát ki ma, mint 20 éve; Egy átlagos új autó 15%-al kevesebb üzemanyagot használt, mint 10 éve  A közlekedés sokkal biztonságosabbá vált. 2010-ben 40%-al kevesebben vesztették életüket az utakon, mint 2000-ben (lásd fék, út-tartó asszisztensek)  Az EU-ban összesen 4,5 M km kikövezett út található, 212.500 km vasút és 41.000 km navigálható szárazföldi vízi út  Az újonnan csatlakozott országokban 4800 km autópálya van – 20 évig tart egy építés a tervezéstől átadásig.  2000 – 2006 között az EU 859 M Eurót fektetett a közlekedési infrastruktúrába  A közlekedési igények kielégítéséhez kb. 1,5 trillió eurót kellene költeni 2010 -2030 között a közlekedési infrastruktúrára 26/09/2013Nyilvános Lakatos András / Utazzunk a jövőbe

5 A közlekedés fejlesztése, EU célok 2050-ig  Nincs több hagyományos üzemanyaggal működő autó a városokban  A repülők 40%-a fenntartható, alacsony széntartalmú üzemanyagokat használ; legalább 40%-os csökkentés a hajózás károsanyag kibocsátásában  50%-os elmozdulás a személyszállításban a középtávú intercity felé, a fuvarozásban a közútról a vasúti és vízi szállítás felé  Mindez hozzá fog járulni a század közepére a közlekedéshez kapcsolodó kibocsátások 60%- os csökkentéséhez 526/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

6 Közlekedés fejlesztésre 2014-20-ig 1000MRD Ft EU-s forrás A közlekedés fejlesztése, EU prioritás, eszközök  Egységes európai közlekedési térség (Single European Transport Area)  széles körben alkalmazott ICT eszközök a végfelhasználók számára  az adminisztratív eljárások egyszerűsítése  Cargo követés, eFreight (optimalizált menetrend, közlekedési útvonal)  Multimodalitás  M2M projecktek  Autóipari és ICT szinergiák  Teljeskörű biztonság (end-to-end in freeflow) 626/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

7 5 trend, ami átalakítja a közlekedést  Beépített intelligencia (más szektorokkal való kapcsolat, pl.: EÜ)  Kötelező az autógyártásnál 2016-tól baleset automata jelzése!  Távolsági monitorozás (OBU)  Vezető nélküli autók (mozgó iroda-lakosztály)  A környezet (klímaváltozás, nyersanyagok hiánya)  A tömegközlekedés újjászületése (biztonságos, tiszta, kényelmes és elérhető) 726/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

8 Fő fejlesztési irányok  Alternatív közlekedési módok (alrendszerek) fejlesztése  Irányító, tájékoztató, foglaló, vásárló, közösségi rendszerekkel integráltan  Minden szereplő az informatikai hálózathoz kapcsolódik fix és mobil eszközökkel  Közösségi közlekedés vasút, villamos, troli, földalatti, busz - egységes  Kerékpár – közösségi rendszerek  Gyalogos + mozgójárda  Személyautó és egyéb járművek osztott használata – a használati szokások átalakítása  Több ember használ kevesebb autót:  Autó klubok (teleautó)  Autómegosztó rendszerek a kerekpár megosztó rendszerek mintájára 826/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

9 Fő fejlesztési irányok Integrált közlekedési rendszerek  Multi-módú közlekedési csomópontokkal  Integrált informatikai irányítási rendszerekkel  Szolgáltatás tervezés, forgalomirányítás, utastájékoztastás, eticketing  Egy kártyával több rendszer  Irányító, tájékoztató, foglaló, vásárló, közösségi rendszerekkel integráltan ; Minden szereplő az informatikai hálózathoz kapcsolódik fix és mobil eszközökkel  Interneten,mobilon, járművön, irodában, biciklin 926/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

10 Hazai fejlesztések I. Közlekedési alrendszerek hatékonyságának fejlesztése  Közösségi közlekedés  Infrastruktúra : vasúti pályaépítés és felújítás, multimodál megállók, parkolókkal, kerékpártárolókkal,  Közlekedés-irányítási és utastájékoztatási információs rendszerek  Elektronikus jegyvásárlás és helyfoglalás  Különböző szolgáltatók közötti elszámolás támogatása  Közösségi rendszerek  Kerékpáros közlekedés javítása  Kerékpár utak építése, bevonása forgalom, útvonal tervezésbe, utastájékoztatásba  Közösségi kerekpáros rendszer  Kerékpáros állomások összehangolása vasút, tömegközlekedési állomásokkal  Optimalizáció: menetrendek, útvonalak, utazási idő, költség, vagy kényelem mentén 1026/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

11 Hazai fejlesztések II. Közlekedési alrendszerek integrációja, lépések az integrált multimódú közlekedési rendszerek felé  Városkártyák és volán, egyéb közlekedési kártyák integrációja  Menetrendek összehangolása  Integrált utastájékoztatás • közös kijelzőn vasút, busz, metró • Egyesített térképek: autó, tömegközlekedés, kerékpár utak  Integrált / több módú forgalomirányítás: • Autóval kezdem, busszal folytatom, kerékpárral, gyalog fejezem be (online forgalmi helyzet alapján, adott út típusra vonatkozóan)  Kerékpár szállítás tömegközlekedési eszközökön  Vasút, autóbusz pályaudvaron kerékpár kölcsönző állomás  P + R – nemcsak autóból buszra, autóból kerékpárra  Marketing, reklám, további tájékoztatási lehetőségek, eszközök 1126/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

12 Mivel járul hozzá a T-Systems a közlekedés fejlesztéséhez  Szolgáltatás tervezés, vezénylés  Helyi és Helyközi  Utas tájékoztatás (kijelzőktől a QR kódig)  Járműveken, megállóban,mobilon és interneten  E-jegyrendszer (megállóktól a érintésmentes bérletekig)  Internet, TVM, okostelefon  Új közlekedési módok  Közbicikli, hajó, traffic on demand  Rendszerintegráció  Különböző közlekedési módok és támogató rendszereik megvalósítása és a rendszerek összekapcsolása 1226/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe  Forgalom irányítás, lebonyolítás  Beavatkozás, Zöld út kérés  Járműfedélzeti megoldások  OBU, hangosítás, rádió, WIFI, utasszámlálás

13 Mivel járul hozzá a T-Systems a közlekedés fejlesztéséhez 13  Meglévő közlekedési portfoliónk továbbfejlesztése  NFC és PayPass alapú közlekedési kártyák  Átjárható e-jegyrendszer  Multimodális on-line utastájékoztatás  Városkártya integráció  Szabványosítás  Lokális megoldások mellet felhő alapú szolgáltatás  Connected Car  Adatvagyon kihasználása  Parkoló rendszerek  Komplex városi közlekedésszervezés környezetvédelmi elveken  Közlekedési módok összehangolása  Széndioxid-terhelés csökkentése  Menetrend tervezés, optimalizálás 26/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe

14 THANK YOU!


Letölteni ppt "Utazzunk a jövőbe Debrecen, 2014. május 22. 5 trend, ami átalakítja a közlekedést 26/09/2013Nyilvános Lakatos András/ Utazzunk a jövőbe2."

Hasonló előadás


Google Hirdetések