Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A gépjárművek fejlődéstörténete

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A gépjárművek fejlődéstörténete"— Előadás másolata:

1 A gépjárművek fejlődéstörténete

2 A belsőégésű motor A gépjárművek fejlődését mindenek előtt a belsőégésű motor feltalálása indította el. A belső égésű motor a hő előállítását és mechanikai munkává való átalakítását egyetlen gépben valósítja meg.

3 A kezdetek 1860 A francia tudós Lenoir elkészíti az első belsőégésű motort, mely még világítógázzal működött. A motor hatásfoka kb. 3% volt.

4 Lenoir motorja

5 Lonoir motorja

6 Otto és Langen 1867 Otto és Langen elkészíti a javított kivitelű belső égésű motort. Találmányukat a Párizsi világkiállításon mutatják be. A motor hatásfoka elérte a 9%-ot.

7 Otto motor 1876-ban Otto elkészíti az első kompressziós, négyütemű működési módú gázmotort. Hatásfoka kb. 15% volt.

8 Otto motor szerkezeti elemei

9 Otto motorja

10 A négyütemű motor működése

11 A négy ütem, és az indikátordiagram

12 A motor 1885-ben készítette el Daimler az első motorhajtású kétkerekű járművet. Műszaki adatai: Egy henger, furat 58 mm, löket 100 mm, hengerűrtartalom 0,26 liter, teljesítmény 0,37 kW, 600 1/min fordulatszámon, végsebesség: 12km/h

13 Daimler motorkerékpárja 1885

14 Daimler autója 1886 Daimler első négykerekű benzinmotoros hintója
Műszaki adatok: Egy henger Furat: 70 mm Löket: 120mm Hengerűrtartalom: 0,46 liter Végsebesség: 18 km/h

15 Felgyorsulnak az események
1887: Robert BOSCH feltalálja a motorok megszakításos gyujtásrendszerét 1889 az angol Dunlop elsőként alkalmaz tömlős gumiabroncsot 1893 Maybach feltalálja a szórófúvókás porlasztót

16 A DIESEL motor 1893 Diesel szabadalmaztatja a nehézolajjal működő motorjának működési elvét 1897 a MAN cégnél elkészül az első üzemképes Diesel motor

17 Diesel motorja

18 Az elektromos autó 1897 szabadalmaztatott elektromobil Ferdinand Porsche találmánya volt Lohner-Porsche rendszerű, áttétel nélküli hajtás a kerékagyban lévő villamos motorral

19 Lohner-Porsche rendszerű elektromos autó

20 A nagy autógyárak A század fordulón sorra alakultak a nagy autógyárak
1898 Az Opel cég megkezdi a gépjárművek gyártását 1899 A Fiat Művek alapítása Torinóban 1916 A Bayerische Motorenwerke (BMW) alapítása 1926 Daimler és a Benz cég egyesülése 1938 a Volkswagen Művek alapítása Wolfsburgban

21 Még egy jelentős esemény
1958-ban Wankel elkészíti a bolygódugattyús motort

22 Hol tartunk ma?

23 A fejlettség Hogy hol is tart ma az autóipar csúcstechnológiája?
A kérdés tanulmányozására hasonlítsunk össze egy „utcai” és egy versenyautót!

24 Subaru Impreza WRC versenyautó kontra Impreza utcai testvér

25 Turbomass 103 oktámszámú, oxigénnel dúsított
Versenyautó „Utcai” autó Ár Ft Ft Gyorsulás 100 km/h-ra 3,6 mp 10,2 mp Lóerő 300 Le (turbószűkítővel) 125 Le Nyomaték 650 Nm 184 Nm Végsebesség 220 Km/h 190 Km/h Fogyasztás l/100 Km 8,9 l/100 Km Üzemanyag Turbomass 103 oktámszámú, oxigénnel dúsított 95-ös szuper

26 Az árakról Versenyautó „Utcai” autó Motor 18 000 000 Ft 2 500 000 Ft
Motorfelújítás Ft/1000 km Ft/ km Lengéscsillapító Ft/db Ft/db Kerékcsapágy Ft/db Ft/db Gumi Ft/50 km Ft/50000 km Féktárcsa Ft/db Kuplung Ft Ft

27 Ford Focus WRC Technikai adatok:
Tengelytáv: 2615mm Hossz: 4442mm Szélesség: 1770mm Magasság: 1420mm Súly: 1230kg Váltó: 6 fokozatú szekvenciális X-trac. Három elektronikusan szabályozott aktív differenciálmű. Futómü: McPherson Lengéscsillapítók: Reigher Kormányzás: Fogasléces, hidraulikus rásegítéssel

28 Ford Focus WRC Üzemanyag/olaj: Castrol/BP Tank: 95 liter
Fékek: Brembo Elöl és hátul: 370 mm aszfaltra 8 dugattyús hűtött tárcsák és 300 mm murvára, 4 dugattyús hűtött tárcsák Kerekek: Aszfalt: 8x18'' Murva: 7x15'' Gumik: Michelin

29 Ford Focus WRC Motor: Ford 2.0-litre Cosworth Duratec R, 4 hengeres, 16 szelepes turbófeltöltös Lökettérfogat: 1998 cm3 Max.teljesítmény: 300 LE,6500 ford./perc Max.nyomaték: 550 Nm, 4000 ford./perc Turbó: Garett (34 mm-es szukítéssel)

30 Mitsubishi Lancer WRC

31 Mitsubishi Lancer Evo WRC
Technikai adatok: Tengelytáv: 2600mm Hossz: 4360mm Szélesség: 1800mm Magasság: 1390mm Súly: 1230kg Váltó: 5 fokozatú szekvenciális Három elektronikusan szabályozott aktív differenciálmű. Kuplung: Karbon, tripla tárcsa Futómü: McPherson Kormányzás: Fogasléces, hidraulikus rásegítéssel

32 Mitsubishi Lancer Evo WRC
Fékek: Brembo Elöl és hátul: 370 mm aszfaltra 8 dugattyús hűtött tárcsákkal és 300 mm murvára ill. 328 mm hóra, 4 dugattyús hűtött tárcsákkal Tank: 90liter

33 Mitsubishi Lancer Evo WRC
Kerekek: Aszfalt: ENKEI Magnesium 8 x 18” Murva: 7x15” Hó: 5,5x16” Gumik: Pirelli Motor: 4G63-DOHC ,4 hengeres, 16 szelepes turbófeltöltős Lökettérfogat: 1996cm3 Max.teljesítmény: 300 LE, 5500 ford./perc Max.nyomaték: 550 Nm, 3500 ford./perc Motor elektronika: Magneti Marelli Turbó: Mitsubishi (34 mm-es szűkítéssel)

34 Peugeot 307 WRC

35 Peugeot 307 WRC Technikai adatok: Tengelytáv: 2610mm Hossz: 4344mm Szélesség: 1770mm Magasság: 1370mm Súly: 1230kg

36 Peugeot 307 WRC Váltó: 5 fokozatú keresztben beépített Hewland. Három aktív differenciálmű. Kuplung: Karbon, tripla tárcsás Futómű: Elöl és hátul: MacPherson Lengéscsillapító: Peugeot Kormányzás: Fogasléces, hidraulikus rásegítéssel Üzemanyag/olaj: Total Tank: 90liter

37 Peugeot 307 WRC Fékek: Elöl, hátul 295 mm murvára
elől, hátul 370 mm aszfaltra Elől 8 dugattyús, hátul 4 dugattyús hűtött tárcsák. Kerekek: 8.0Jx18" (aszfalt) 7.0Jx15" (murva) Gumik: Michelin

38 Peugeot 307 WRC Motor: 4-hengeres, 16 szelepes turbófeltöltös
Lökettérfogat: 1997cm3 Max.teljesítmény: 300LE,5250ford./perc Max.nyomaték: 580 Nm, 3500 ford./perc Motor elektronika: Magnetti Marelli Turbó: Garrett (34 mm-es szűkítéssel)


Letölteni ppt "A gépjárművek fejlődéstörténete"

Hasonló előadás


Google Hirdetések