Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Többet ésszel, mint erővel
Tűzoltás helyett tervezd az életed! Horváth Győző - A magyar emberek, vállalkozók nagyon szorgalmasak, kitartóak. Kérdés, hogy jó irányba mennek-e? - NEM vagyunk szervezettek - ig = erőforrás gazdálkodás - delegálás - eszközök - ismerettség - ...
2
Miért érdemes tudni és használni az ig-i elveket?
- Hatékonyabb munkavégzés - Stresszmentes munkavégzés - Céljainkat könnyebben elérjük - Sikeresebb, boldogabb élet
3
Mi a probléma? - Eltemet a sok feladat - Stresszel a sok hátralevő teendő - Elmaradnak fontos munkák - Csak tűzoltásra marad idő Nem jól gazdálkodsz az erőforrásaiddal!
4
Miért vagy ebben a helyzetben?
- Cél, motiváció hiánya !!! - Tervezés hiánya - Ismeretek, jó eszközök hiánya - Időrablók
5
Időrablók - Érdekes, de nem fontos információk (fb, mail, ...) - Rossz, túl sok kommunikáció - Azonnali kommunikáció - Ha nem tudunk nemet mondani - Nem jól előkészített, vezetett megbeszélések - Más által hatékonyabban végezhető feladatok - Sürgős feladatok végzése a fontosak helyett (Célok, eredmények ismeretének hiánya)
6
Hatékonyságnövelő elemek
- Delegálás - Priorizálás (sürgős, fontos) - Kommunikáció szabályozása - Erőforrások jó csoportosítása
7
- Elfelejted - Tűzoltás - Kreativitás helyett stressz - Csapatmunka
Miért nem jó ha fejedben tárolod a feladataidat? - Elfelejted - Tűzoltás - Kreativitás helyett stressz - Csapatmunka Ugyanez igaz, a papír alapú tárolásra is.
8
+ Kell a fentiek kezelésére egy hatékony módszer és egy jó eszköz
Mi a megoldás? Jobban kell szervezni a munkát - Ki kell alakítani egy megbízható rendszert - Az információkat rendszerezni - A feladatokat szervezni és ütemezni kell Egy projekt kezelő rendszer mindőssze 2 alapelemből áll. Ennek segítségével minden leírható, tervezhető, elvégezhető. + Kell a fentiek kezelésére egy hatékony módszer és egy jó eszköz
9
Feladat és projekt kezelő rendszer elemei
- Feladatok - Információk - Projekt (rendszerezés, struktúra) - Feladatlisták (ütemezés)
10
Hatékony munkavégzés szakaszai
I. Tervezés, szervezés II. Munkavégzés III. Áttekintés Tervezés = Reggeli Tervezés (napi!) Áttekintés (Heti, Teljes vagy Havi)
11
I. Tervezés, szervezés / Reggeli Tervezés /
1. Infók, feladatok összegyűjtése 2. Projekthez rendelés (rendszerezés, szervezés) 3. „Időbeni” elhelyezése (ütemezés) Miért kell ezt minden nap megtenni? - minden feladat, info meglegyen - friss maradjon a rendszerünk - a betervezett fontos feladatokkal is tudjunk foglalkozni - nap közben ne kelljen a szervezéssel foglalkozni - stressz csökken + Projekt tervezés (külön előadás)
12
1. Gyűjtés
13
2. Szervezés
14
3. Ütemezés Feladatok listákhoz rendelése
Naptár csak időponttal rendelkező feladatok esetén!
15
Fókuszált, hatékony munkavégzés
II. Munkavégzés Fókuszált, hatékony munkavégzés - Tudjuk mi a következő (fontos) lépés - Csak 1 feladattal foglalkozzunk - Legyen minden eszköz/info - Ne legyenek zavaró körülmények - Hangolódjunk a feladatra - Készítsünk vázlatot - Időkeretek (30-50 perc) csak … - Iktassunk be szüneteket
16
III. Áttekintés(ek) - Heti: Később talán feladatlista átnézése
- Havi: Projektek átnézése + nagytakarítás
17
Feladat, projekt kezelő alkalmazás a gyakorlatban
bTime, mint a megvalósítás eszköze - feladatok kezelése - projektek kezelése - ötletek, információk, dokumentumok kezelése - információ megosztás - csapatmunka, több résztvevő kezelése - delegálás, feladatok kiadása, kiszervezése
18
Folytatáshoz kattintson a képre ...
19
Reggeli Tervezés - gyűjtés
20
Reggeli Tervezés - rendszerezés
21
Reggeli Tervezés – ütemezés, mai nap kialakítása
22
/ Projekt és feladatkezelő vezetők és csapatmunka támogatására /
Alappillérek 1. Könnyen kezelhető, átlátható felület 2. Bárhonnan elérhető, webes felület (PC, MAC, mobil) 3. Vezetői és csapatmunka támogatása 4. Modern időgazdálkodási módszerek támogatása
23
Tippek - Reggeli tervezés + a nap első feladata - ek kezelése (mikor, mit, zéró) - Kommunkáció (ne legyél mindig elérhető) - Tudj nemet mondani - Lezárás halogatás helyett - heti kiemelt cél, a NAP feladata - projekt első és következő lépése - Nagy munkát bontsd mérföldkövekre, alfeladatokra Tegyük fel jó az ötlet, piac, ... ---- Be kell látni, hogy SOK feladat van az innováció végigvitele alatt a termékkel kapcsolatban A megvalósítás csapatmunka! A feladatokat meg kell osztani, DELEGÁLNI kell A kommunikáció sok (felesleges) időt vehet el, ha nem hatékony
24
Delegálás - Pontosan határozd meg a feladatot, írásban add ki - Bontsd kisebb részekre (mérföldkövek, alfeladatok) - Határozd meg a határidő(ke)t - Írd le a munka célját és az elérendő eredményeket - Biztosítsd a szükséges információkat, eszközöket - Kommunikációs csatorna, visszajelzések Tegyük fel jó az ötlet, piac, ... ---- Be kell látni, hogy SOK feladat van az innováció végigvitele alatt a termékkel kapcsolatban A megvalósítás csapatmunka! A feladatokat meg kell osztani, DELEGÁLNI kell A kommunikáció sok (felesleges) időt vehet el, ha nem hatékony
26
Eredmény = szervezés X munka
Köszönöm a figyelmet! Eredmény = szervezés X munka Horváth Győző Cégvezető és időgazdálkodási tanácsadó Hicomm Üzleti Kommunikációs Kft.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.