Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGabi Vargané Megváltozta több, mint 10 éve
1
Gazdasági és vállalkozási ismeretek tanítása a Junior Achievement Magyarország Alapítvány programjával Bátán Báta, május 20.
2
Hogy is kezdődött? Szülők alacsony iskolai végzettsége, munkanélküliség Hátrányos helyzetű tanulók növekvő aránya és száma A gyerekek kevés tapasztalatot és információt szereznek a munka világáról családjukban.
3
Iskolánk célja: Tanulóink a világra nyitott, sikeres felnőttek, tájékozott, felelősen gondolkodó állampolgárok legyenek. El tudjanak igazodni most és a későbbiek folyamán az őket körülvevő világban. Legyenek képesek életüket tudatosan alakítani!
4
Célunk eléréséhez több programot indítottunk:
1. Pályaorientáció 2. Gazdasági és vállalkozási ismeretek tanítása a Junior Achievement Magyarország Alapítvány /JAM/ programjával
5
Mi a JAM? A JAM az ország legnagyobb gazdasági oktatást folytató szervezete. Küldetése: Elméleti és gyakorlati ismeretek oktatása diákoknak a piacgazdaság fontosságáról, a vállalkozások szerepéről, a gazdaság saját jövőjükre gyakorolt hatásáról.
6
Hogyan lehet kapcsolódni a programhoz?
Akkreditált képzések - Iskolánk pedagógusai 30 órás orientációs tréningen vettek részt. Gazdasági továbbképző tréning, követő tréningek Tanárklub Konferenciák Regionális menedzser Tanári kézikönyvek, munkafüzetek, feladatlapok, egyéb tanulást segítő kiadványok
7
A junioros program bevezetése iskolánkban
A tervezés: Milyen cél eléréséért vezetjük be? Melyik évfolyamon? Kiknek akarjuk tanítani? (minden gyereknek vagy a gyerekek egy csoportjának) Milyen keretben valósítjuk meg? (tanóra vagy szakkör) Hány órában tanítjuk? Milyen időszakban tartjuk a foglalkozásokat? Hány pedagógus fogja tanítani?
8
A megvalósítás: Cél: a tanulók legyenek képesek eligazodni a munka és a pénz világában, a továbbtanulás segítése. Első évfolyamon vezettük be a 2005/2006-os tanévben. Felmenő rendszerben az idén már az egész alsó tagozaton tanítjuk. Minden tanuló részt vesz az oktatásban. Tanórai keretben valósítjuk meg, a Technika és életvitel tantárgyba építettük be. Évi 10 órában tanítjuk, januártól kb. májusig. Egyenlőre egy pedagógus tanítja.
9
Az én és a világ programcsomag felépítése az alsó tagozaton
1. osztály: Mi magunk 2. osztály: Családunk 3. osztály: Környezetünk 4. osztály: Településünk
10
1. osztály: Mi magunk Ferkó és a görkorcsolya című történet.
A gyerekek megismerkednek az egyén, a dolgozó, a fogyasztó gazdaságban betöltött szerepével. Személyes tapasztalataik alapján szereznek ismereteket az üzleti életről. Megismerik a munka fogalmát, hogyan kereshetünk pénzt. A program zárása a JAM PARTY. Nagy hangsúlyt kap a kommunikáció. Minden foglalkozás a tevékenykedtetésen, a személyes tapasztalatszerzésen alapul. Tanulmányi séták.
12
2. osztály: Családunk A gyerekek megismerik a család fogalmát, funkcióját, a családtagok feladatait, a családi gazdálkodás lényegét. Megtanulnak különbséget tenni szükségleteik és igényeik között, megértik ezek fontossági sorrendjét. Olyan helyeket, vállalkozásokat keresnek, ahol a családok kielégíthetik szükségleteiket és igényeiket. Foglalkozásokat ismernek meg. Kommunikáció Tanulmányi séta
13
3. osztály: Környezetünk
Tovább bővül a környezet. A tanulók felismerik, hogy egy nagyobb közösség életében milyen szerepet játszanak a vállalkozások és a kormány. Megtanulják, a közösség tagjának joga és felelőssége is van. Vállalkozások, vállalkozók munkájával foglalkozunk. Pl. Fáni Pékség – termékegység, sorozatgyártás Kommunikáció Tanulmányi séta
14
4. osztály: Településünk
Egy település építésébe, életébe tekintenek be a tanulók. Megismerik az építési vállalat, egy étterem, egy bank működését, valamint az újságírók munkáját. Kommunikáció Tanulmányi séta JAM PARTY
16
A junioros program előnyei
Képesség-, készségfejlesztés (önismeret, döntéshozó, problémamegoldó, kommunikációs képesség, viselkedés kultúra, kreativitás) Integrálja a tantárgyakat (magyar nyelv és irodalom, matematika, környezetismeret, technika, rajz) Foglalkozásokkal, tevékenységekkel, munkahelyekkel ismertet meg Bármilyen módszer alkalmazható, a tanulás kulcsa a gyerekek aktivitásában rejlik (egyéni munka, differenciálás, kooperatív óraszervezés, projekt, stb.) Ösztönzi a tanulókat Változatos, motiváló értékelés (elismerő oklevél)
17
A Diákvállalkozás 3. évfolyamtól működtethető.
A gyerekek valós körülmények között gyakorolják egy vállalkozás működését. ötlet termelés reklámozás értékesítés A diákvállalkozások termékeit a JAM által szervezett országos vásárokon is tudják értékesíteni karácsony és húsvét előtt Budapesten, a Lurdy Házban.
18
Junior Achievement Magyarország 6722, Szeged, Petőfi Sándor sgt. 12. I
Junior Achievement Magyarország 6722, Szeged, Petőfi Sándor sgt. 12. I. em. Tel/Fax: 62/ Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.