Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
OTP Fórum Program Sajtótájékoztató – 2010. október 13.
OTP Bank Investor Relations OTP Fórum Program Sajtótájékoztató – október 13. Kovács Antal, Az OTP Bank Nyrt. vezérigazgató-helyettese Forrai Péter, OTP Bank Nyrt. Elektronikus Banki üzletágának ügyvezető Igazgatója Dr. Törőcsik Mária közvélemény-kutató, Törőcsik Inspiráció Investor Presentation 1 1
2
Az elmúlt egy év hazai és nemzetközi elismerései az OTP Banknak
2010-es elismerések „Felhasználóbarát honlap ” címet kapott a bank megújult honlapja. A Magyar Tartalomipari Szövetség évente megrendezi az eFestivalt, amelyen a hazai online és multimédia szakma legjobb gyakorlatait díjazzák. „A legjobb bank Magyarországon” díj (Global Finance) 2010-ben 13. alkalommal kapta meg a nemzetközi magazintól a bank az elismerést. 2009-es elismerések Minőségi díj Az Év Honlapja 2009 pályázaton „Szolgáltatás” és „Elektronikus hírlevél” kategóriákban. „Az év bankja Magyarországon” díj (Banker) A legjobb bank és a legjobb privát banki szolgáltatást nyújtó pénzintézet Magyarországon (Euromoney) „Az év bankja 2009” és „A válságot legjobban kezelő bank 2009” (MasterCard® - Az év bankja verseny) az Év bankkártyája 2009 és az Év bankkártya sorozata 2009 díj a Magyar Képzőművészeti Egyetem pályázatán. Az év bankkártyája a MasterCard Online – „Green” kártya lett. Az Év bankkártya sorozatának járó elismerést az OTP Cafeteria – Mastercard Online – Maestro PayPass hármasa kapta.
3
Az OTP Junior arculata
4
OTP Fórum Program embléma
5
Okostelefonos banki alkalmazásteszt fókuszcsoportos kutatás
Dr. Törőcsik Marketing Inspiráció | Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet Trendinspirációs Műhely 7625 Pécs, Kaposvári u. 4. | Tel./Fax: 72/ |
6
kutatási célok módszertan
az iPhone és egyéb okostelefon használók motivációi, attitűdjei alkalmazások használatának vizsgálata vonzó, népszerű alkalmazások elutasított alkalmazások elektronikus bankolási és fizetési szokások vizsgálata koncepcióteszt: az OTP iPhone-ra fejlesztetett banki alkalmazásának előzetes vizsgálata módszertan fókuszcsoportos kutatás a célcsoport körében 3 csoport fiatal nagyvárosi okostelefon tulajdonosok legalább átlagos végzettség és jövedelem „Nekem annyit jelent, hogy az egész életemet, a kapcsolataimat tartalmazza, ha egy nap otthon hagynám, meg lennék halva.” - Ilona
7
az okostelefon kategóriája
a funkciók összeolvadása – „minden egy zsebben” „Számomra azt jelenti, hogy gyakorlatilag minden egy zsebben van: fényképezőgép, navigáció, internet, zene, telefon, , bármi. Majdnem mindenre tudom használni.” – András a teljesítmény növekedés szinte laptop teljesítmény „Mobil operációs rendszer fut rajta, ettől mini laptop lesz. Egy sima mobiltelefonhoz képest kinyitja a lehetőségek tárházát.” – Attila a mindennapi élet támogatása több fronton a munka és a magánélet szervezése, segítése közösségszervező tartalommal is bírnak közösségi oldalak, közösségi web
8
az alkalmazások motivációja
folyamatos jelenlét, gyorsaság nem csak motiváció, hanem elvárás is szórakozás a megjelenésnek is szórakoztatónak, érdekesnek, újszerűnek kell lennie munka, praktikum, mindennapok mindenki más funkciót, alkalmazást tud használni „Ha ingyen WiFi-s helyen vagyok akkor ezek folyamatosan mennek és szól, ha kaptam egy t, vagy ha a Facebook-on van valami történt. Ez a totális függőség.” – Viola „Én nagyon szeretem a hangjegyzet funkcióját, mert rámondom, és utána összeállítom a jelentést – egyszerűbb, mint leírni.” – Melinda
9
Okostelefonos alkalmazások
közösségi web praktikum, munka játék, szórakozás navigáció
10
Az ideális banki alkalmazás funkciói
kulcsfogalom: személyre szabottság ebben az esetben az ajánlatoktól, megkeresésektől sem ódzkodnak elvárás a pénzügyi döntéseik hatékony támogatása gyakran összehasonlító, összefogó alkalmazásban gondolkodtak jó lenne az ajánlatokat összehasonlítani az ideális alkalmazás mindent tudna az online, gyors és egyszerű ügyintézés vágyott a célcsoporton belül [real time] problémakezelés hatékony ügyfélszolgálat „De el tudnék képzelni személyre szabott alkalmazást is. Ha engem például, nem érdekelnek a betétek, csak a hitelek, akkor tudjam szűrni – mert előszeretettel küldözgetnek kérés nélkül mindent, ami nem érdekel.” – Gábor
11
Alkalmazásteszt a menüponttal szembeni várakozások előzetes felmérése
a tesztelés menete a koncepciót menüpontonként teszteltük az alábbi struktúra szerint a látottak megvitatása a menüponttal szembeni várakozások előzetes felmérése a felülettervek bemutatása, ismertetése
12
bejelentkezés a netbankba
Alkalmazásteszt elfogadott elemek hírek megítélése a majdani tartalomtól függ pozitív, ha nem csupán a banki-, pénzügyi világgal kapcsolatos a tartalom megoszthatóság megítélése (facebook, iwiw) nem egységes keresők a legpozitívabb fogadtatás, létező igényt elégít ki az elvárt módon van, aki használt már hasonlót árfolyam elfogadott ötlet a legfontosabb árfolyamok (valuta, deviza) mellett elképzelhetőnek tartották a tőzsdei indexek, részvények követhetőségét is ügyintézés kapcsolat „egygombos”, „real time” igények, gyors ügyintézés egyenleg lekérdező fontos bejelentkezés a netbankba optimalizálás elengedhetetlen
13
egyéb ügyintézés egyéb Alkalmazásteszt eredménye kérdéses elemek
elutasított elemek egyéb ügyintézés reklámvideók IBAN kalkulátor prepaid bankkártya feltöltés, hűségpont beváltása a reklámvideók letöltése idő- és költségigényes szükségtelennek, feleslegesnek ítélték meg ezekre még nincs igény alkalmazásuk csupán elvétve történik egyéb szezonális alkalmazások megítélésük a majdani tartalomtól függő
14
optimalizált felületek személyre szabhatóság – minden területen fontos
Megállapítások a mobil banki alkalmazás lehetősége vonzó az okostelefon tulajdonosok számára a téma tárgyalásakor az elektronikus bankolással és a bankokkal szembeni igényeiket tisztán megfogalmazták kulcsszavak biztonság – garantálása elengedhetetlen még a nyitottabb, fiatalabb célcsoportok esetében is optimalizált felületek személyre szabhatóság – minden területen fontos az alkalmazás elemeit is személyre szabva fogadnák el a tartalom esetében is szívesen vennék az ajánlatok, megkeresések szintjén is fontos lenne számukra előzékenység, az ügyfél segítése az ügyintézés minél gyorsabb, hatékonyabb és olcsóbb legyen
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.