Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAlbert Illés Megváltozta több, mint 10 éve
2
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008
4
2008. június 26. Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
5
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Batthyány Lajos Gimnázium és Egészségügyi Szakközépiskola Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Dr. Mező Ferenc Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola Thúry György Kereskedelmi, Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakképző Iskola Zsigmondy Vilmos és Széchenyi István Szakképző Iskola
6
Térségi Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola és Kollégium
7
Pannon Egyetem Nagykanizsai Telephely Pannon Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar Keszthely Pannon Egyetem Felnőttképzési Intézet Zala és Veszprém Megye
12
Célok 1.Tevékenységi területein igyekszik elősegíteni a munkaerő-piac igényeihez igazodó képzési struktúrájú és oktatási színvonalú szakképzés kialakítását. 2.A minőségi szakképzéshez való jobb hozzáférés biztosítása, és a helyi munkaerő-piaci igények kielégítésének elősegítése. 3.Összehangolt – az érdekelt és érintett felek egyetértésén alapuló – szakképzés-fejlesztési irányok meghatározása, a koordináció javítása, a fejlesztési források hatékony felhasználásának biztosítása. 4.A szakmai képzés színvonalának és a szakmai tudás presztízsének növelése.
13
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Célok 5.Az iskolai rendszerű szakképzésben egyre növekvő számú hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulók képzési problémáinak megoldásában történő segítségnyújtás a lemorzsolódás, a képzési rendszerből szakképesítés nélkül kilépők számának csökkentése érdekében. 6.Elősegíteni az összehangolt, ugyanakkor a helyi igényeket is figyelembe vevő moduláris rendszerű intézményi képzési programok létrehozását. 7.Részt vesz az iskolarendszeren kívüli szakképzés, valamint felnőttképzés szervezésében.
14
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Feladatok 1.Szakképzés fejlesztési stratégia készítése, felülvizsgálata 2.Szakmai fejlesztési folyamatok támogatása, nyomon követése. 3.Iskolák szakmai programjának elfogadása, jóváhagyása. 4.Az RFKB által meghatározott szakképzés fejlesztési irányára és beiskolázási arányára tekintettel meghatározza a társaság tagjai által fenntartott iskolákban az indítható osztályok, és szakmák számát. 5.Szakképzési támogatások fogadása ( gyűjtése), elosztása. 6.Szakképzési ( Eu, hazai) pályázatokon való részvétel. 7.A szakképzés egyéb szereplőinek bevonása a szakképzésbe, megállapodások megkötése.
15
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Szervezeti felépítése T A G GY Ű L É S Menedzsment szervezet Felügyelő bizottság Igazgatók (intézményvezetők) Tanácsa Tanácsadó testület Állandó bizottságok Intézmények Végrehajtói szint Operatív szint Stratégiai szint Alapító tagok Ügyvezető igazgató Szakmai vezető Gazdasági vezető Adminisztrátor Alapítók által delegált
16
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Helyzetelemzés Képzési struktúra: • betanított munkás • szakmunkás • technikus • felsőfokú szakképzés
17
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Helyzetelemzés Szakmacsoportok, szakmák száma: • E• Egészségügy • Egyéb szolgáltatás lektortechnika-elektronika • Építészet • Faipar • Gépészet • Informatika • Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció önnyűipar örnyezetvédelem özgazdaság özlekedés • Ügyvitel • Vegyipar endéglátás-idegenforgalom
18
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Helyzetelemzés Felsőfokú szakképzések: • Banki szakügyintéző • Számviteli szakügyintéző zámviteli szakügyintéző (régi OKJ szerint) • Műszaki informatikai mérnökasszisztens űszaki informatikai mérnökasszisztens (régi OKJ szerint) • Idegenforgalmi szakmenedzserInformatikai statisztikus és gazdasági tervező • Gazdasági idegen nyelvű menedzser yógynövény- és fűszernövénytermesztő és feldolgozó • Ménesgazda (régi OKJ szerint) • Hulladékgazdálkodási technológusLogisztikai műszaki menedzserasszisztens • Logisztikai műszaki menedzserasszisztens (régi OKJ szerint)
19
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Helyzetelemzés Létszám adatok Tanulói létszám:3420 fő Hallgatói létszám: 350 fő Tanár létszám: 234 fő Szakoktató létszám: 60 fő
20
Pénzügyi háttér 1.Társaság alapítóinak hozzájárulása 2.Szakképzési támogatások 3.Pályázatok 4.Felnőttképzés
21
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Pályázat Társadalmi Megújulás Operatív Program 2.2.3/07/2
22
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Szakmastruktúra fejlesztése Közös szakmacsoport- és szakmakínálat kialakítása Az OKJ-ra épülő közös szakmacsoportos modultérképek kidolgozása szakma- csoportos tantervi bizottságok segít- ségével: 15 szakmacsoportban.
23
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Rugalmas képzési szerkezet kialakítása A térségi modultérképeknek megfelelő intézményi képzésszerkezet kidolgozása Az OKJ változásait folyamatosan leképző tartalomfejlesztési rendszer kiépítése A középfokú és a felsőfokú szakképzés rendszerének összehangolása, hiányzó képzések indítása.
24
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Stratégiai, fejlesztési döntések összehangolása Integrált intézményközi és fenntartói irányítás szervezeti kereteinek létrehozása Közös beiskolázási stratégia kidolgozása Az éves tantárgyfelosztás-és órarend-készítési gyakorlat közös tervezéssé emelése egységes helyiség- és eszközkataszter működtetésével Felsőfokú szakképzés közös beszámítási, tantervi rendjének és irányítási rendszerének kidolgozása Az élethosszig tartó tanulás modelljének kidolgozása
25
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Integrációval kapcsolatos szervezetfejlesztés Közös adatgyűjtési és elemzési rendszer kialakítása Kapcsolatok erősítése a TISZK területén tevékenykedő meghatározó munkaerő-piaci szereplőkkel Minőségbiztosítási rendszer kialakítása - INDIKÁTOROK Közös forrásszerzési rendszer kialakítása, és felhasználásának nyomon követése. Felnőttképzési rendszer kialakítása
26
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Belső szolgáltatások fejlesztése Közös szolgáltatások szervezeti kereteinek kiépítése Közös pályaválasztási és pályaorientációs rendszer kialakítása, karrier-tanácsadási rendszer kidolgozása. Kiegészítő tananyag fejlesztése Tanácsadási szolgáltatás kiépítése a vállalati képzőhelyek számára Bemutatóközpont-rendszer tervezése
27
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Külső szolgáltatások fejlesztése Az esélykülönbségeket csökkentő programok fejlesztése. Az alap- és bemeneti kompetenciák folyamatos mérésének kialakítása Az SZVK moduljaihoz egységes értékelési rendszer kidolgozása Együttműködés a helyi családsegítő szolgálatokkal.
28
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Humán erőforrás fejlesztés A modulrendszerű, kompetencialapú szakképzéshez szükséges tanári és tananyag-fejlesztési kompetenciák fejlesztése a szakképző évfolyamon tanító pedagógusoknál. A közismereti évfolyamokon tanítók módszertani felkészültségének fejlesztése, a modern módszerek és tanulásszervezési eljárások használatbavételének támogatása.
29
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Humán erőforrás fejlesztés A szakoktatók továbbképzésének és szakmai tapasztalatcseréjét szolgáló rendszer kiépítése a munkaerő-piaci szereplők bevonásával. A gyakorlati képzési rendszer fejlesztése, a tanulószerződéssel gyakorlati képzésben résztvevő vállalkozók képzése és folyamatos tájékoztatás.
30
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Humán erőforrás fejlesztés Menedzsment vezetőképzés, projektvezetői és a térségi irányítás intézményközi folyamatainak vezetői irányítási készség- fejlesztése. A pályázási kompetenciák és a pályázási aktivitás fejlesztése. Fejlesztési projektmenedzsment kapacitás- építés. Szervezetfejlesztési, csapatépítési tréningek szervezése.
31
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Nyomonkövetési tevékenység A tanulók és családjaik körében végzett adatgyűjtés. A gyakorlati képzésekről történő adatgyűjtés. A gazdálkodó szervezetektől történő adatgyűjtés. Felmérések, elemzések készítése.
32
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Nyilvánosság biztosítása Nyitó és záró konferenciák szervezése. Közbenső szakmai egyeztetések szervezése a régióban működő TISZK-ek részvételével.
33
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Nyilvánosság biztosítása Kiadványok, szórólapok készítése a cél- csoportok elérése érdekében. Marketing tevékenység a szülők, a gazdasági szereplők elérése érdekében. A médiák felhasználása (TV, rádió, Internet, sajtó-tájékoztatók). Saját honlap kialakítása és folyamatos működtetése – www.kanizsatiszk.huwww.kanizsatiszk.hu
34
TÁMOP 2.2.3-07/2-2008 Köszönjük figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.