Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAlexandra Papné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
E-learning A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
2
KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
Tananyagkészítők Hallgatók (felhasználók) Tantervek Tananyagok adatbázis CD, DVD, filmek Tanulóprogramok Önellenőrzési feladatok Ellenőrzési feladatok Értékelés Fórumok Chat … Internet Módszertan Operációs rendszer Program Tutor KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
3
KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
Mi az e-learning? Az e-learning olyan számítógépes hálózaton elérhető nyitott – tér- és időkorlátoktól független –, képzési forma, amely a tanítási tanulási folyamatot megszervezve, hatékony, optimális, ismeretátadási, tanulási módszerek birtokában a tananyagot és a tanulói forrásokat, a tutor-tanuló kommunikációt, valamint a számítógépes interaktív oktatószoftvert, egységes keretrendszerbe foglalva, a tanuló számára hozzáférhetővé teszi. KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
4
KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
Gazdasági fő, támogatás és szabályozás. Szociális -egyenlőtlenségek a tudásban, -tanulási akadályok, -igény és lehetőség az élethosszig tanuláshoz. Pedagógiai ismeretanyag, kompetenciafejlesztés, önálló tanulás, módszertan az e-hez. E-learning Technológiai IKT, Hozzáférési rendszer, Internet. Speciális Nincs előzmény, Támogatás, Elkerülhetelen. KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
5
KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
Internetes tutor ÉRTÉKELÉS BESZÁMOLÓ Létrehoz -irányít elindít küld-válaszol létrehoz-összeállít kurzus fórum üzenet dokumentum Tanul részt vesz – megbeszél kérdez – küld olvas -értelmez HALLGATÓ KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
6
KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
Az Európai Tanács lisszaboni közgyűlésének záródokumentumában megfogalmazott, kulcskompetenciákból (new basic skills) indulunk ki. Ezek: informatikai kompetencia, nyelvismeret, technológiai kultúra, vállalkozási készségek és szociális kompetencia. A távoktatásban – csakúgy, mint az oktatástechnológiai, és számítógépes multimédia- oktatóprogramokban – a tanulóközpontú képzésszemlélet kell hogy megjelenjen. Ennek érdekében: Információkat gyűjtünk a célcsoportról fejlesztéshez. Meghatározzuk a képzési célokat. Kidolgozzuk a kurzus modelljét. Kialakítjuk, a képzési tartalom moduláris rendszerét. A célcsoporthoz igazítjuk a példaanyagot. Meghatározzuk a tutori teendőket. Hatékony ismeretfogadási, feldolgozási módszereket ajánlunk. Bemutatjuk a tanulói interaktivitás kialakításának módszereit, és az alkalmazás körülményeit. Folyamatos minőségbiztosítást végzünk. KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
7
A jó távoktatási anyagok speciális vonásai 1.:
Világosan megfogalmazott célok. Tanácsok, hogyan tanuljon a diák. „Te és én”, közvetlen stílusú, barátságos írásmód. Rövid, „együltőhelyben” tanulásra méretezett anyagrészek. A szokásosnál kevesebb szöveg egy oldalon (vagy képernyőn). Sok, a köznapi életből, gyakorlatból vett példa. Utalások a tanulók korábbi tapasztalataira. Illusztrációk használata ott, ahol azok kifejezőbbek, mint a szöveg. Világos, találó címek, amelyek segítenek a tanulóknak a megfelelő tananyagrészt megtalálni. Összekapcsolódás más médiumokkal. KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
8
A jó távoktatási anyagok speciális vonásai 2.:
Különböző felkészültségű diákok igényeire szabott tananyagok. Gyakorlatok, melyek megoldása során a tanuló társaival együttműködésre, az új ismereteket használni kényszerül. Hely a diákok saját gondolatainak feljegyzésére. Visszacsatolást biztosít, hogy a tanuló ellenőrizhesse előrehaladását. Felhív, hogy másoktól is kérjenek tanácsot. A távoktatásban képzések akkor folytathatók, ha a MAB a képzés tananyaga, az oktatásban alkalmazott ismeretátadási, tanulási módszerek, az ehhez készített speciális taneszközök alapján azokat olyannak ítélte, amely birtokában a képesítési, illetve képzési követelmények teljesíthetők. KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
9
Köszönöm a figyelmet! Dr. Kuti István kuti.istvan@tfk.kefo.hu
KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.