Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes"— Előadás másolata:

1 A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
E-learning A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes  KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR

2 KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
Tananyagkészítők Hallgatók (felhasználók) Tantervek Tananyagok adatbázis CD, DVD, filmek Tanulóprogramok Önellenőrzési feladatok Ellenőrzési feladatok Értékelés Fórumok Chat Internet Módszertan Operációs rendszer Program Tutor  KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR

3 KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
Mi az e-learning? Az e-learning olyan számítógépes hálózaton elérhető nyitott – tér- és időkorlátoktól független –, képzési forma, amely a tanítási tanulási folyamatot megszervezve, hatékony, optimális, ismeretátadási, tanulási módszerek birtokában a tananyagot és a tanulói forrásokat, a tutor-tanuló kommunikációt, valamint a számítógépes interaktív oktatószoftvert, egységes keretrendszerbe foglalva, a tanuló számára hozzáférhetővé teszi.  KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR

4 KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
Gazdasági fő, támogatás és szabályozás. Szociális -egyenlőtlenségek a tudásban, -tanulási akadályok, -igény és lehetőség az élethosszig tanuláshoz. Pedagógiai ismeretanyag, kompetenciafejlesztés, önálló tanulás, módszertan az e-hez. E-learning Technológiai IKT, Hozzáférési rendszer, Internet. Speciális Nincs előzmény, Támogatás, Elkerülhetelen.  KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR

5 KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
Internetes tutor ÉRTÉKELÉS BESZÁMOLÓ Létrehoz -irányít elindít küld-válaszol létrehoz-összeállít kurzus fórum üzenet dokumentum Tanul részt vesz – megbeszél kérdez – küld olvas -értelmez HALLGATÓ  KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR

6 KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR
Az Európai Tanács lisszaboni közgyűlésének záródokumentumában megfogalmazott, kulcskompetenciákból (new basic skills) indulunk ki. Ezek: informatikai kompetencia, nyelvismeret, technológiai kultúra, vállalkozási készségek és szociális kompetencia. A távoktatásban – csakúgy, mint az oktatástechnológiai, és számítógépes multimédia- oktatóprogramokban – a tanulóközpontú képzésszemlélet kell hogy megjelenjen. Ennek érdekében: Információkat gyűjtünk a célcsoportról fejlesztéshez. Meghatározzuk a képzési célokat. Kidolgozzuk a kurzus modelljét. Kialakítjuk, a képzési tartalom moduláris rendszerét. A célcsoporthoz igazítjuk a példaanyagot. Meghatározzuk a tutori teendőket. Hatékony ismeretfogadási, feldolgozási módszereket ajánlunk. Bemutatjuk a tanulói interaktivitás kialakításának módszereit, és az alkalmazás körülményeit. Folyamatos minőségbiztosítást végzünk.  KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR

7 A jó távoktatási anyagok speciális vonásai 1.:
Világosan megfogalmazott célok. Tanácsok, hogyan tanuljon a diák. „Te és én”, közvetlen stílusú, barátságos írásmód. Rövid, „együltőhelyben” tanulásra méretezett anyagrészek. A szokásosnál kevesebb szöveg egy oldalon (vagy képernyőn). Sok, a köznapi életből, gyakorlatból vett példa. Utalások a tanulók korábbi tapasztalataira. Illusztrációk használata ott, ahol azok kifejezőbbek, mint a szöveg. Világos, találó címek, amelyek segítenek a tanulóknak a megfelelő tananyagrészt megtalálni. Összekapcsolódás más médiumokkal.  KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR

8 A jó távoktatási anyagok speciális vonásai 2.:
Különböző felkészültségű diákok igényeire szabott tananyagok. Gyakorlatok, melyek megoldása során a tanuló társaival együttműködésre, az új ismereteket használni kényszerül. Hely a diákok saját gondolatainak feljegyzésére. Visszacsatolást biztosít, hogy a tanuló ellenőrizhesse előrehaladását. Felhív, hogy másoktól is kérjenek tanácsot. A távoktatásban képzések akkor folytathatók, ha a MAB a képzés tananyaga, az oktatásban alkalmazott ismeretátadási, tanulási módszerek, az ehhez készített speciális taneszközök alapján azokat olyannak ítélte, amely birtokában a képesítési, illetve képzési követelmények teljesíthetők.  KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR

9 Köszönöm a figyelmet! Dr. Kuti István kuti.istvan@tfk.kefo.hu
 KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR


Letölteni ppt "A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes"

Hasonló előadás


Google Hirdetések