Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZita Nemesné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára
2
Pathways II Képzők képzése Modellszeminárium szakembereknek Modellszeminárium érintetteknek Pathways I projekttermékek adaptálása Könnyen érthető kommunikáció terjesztése Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára
3
▪ az egymás közötti kommunikáció hatékonyabb legyen ▪ az eltérő képességek ellenére megtalálják a közös hangot ▪ megismerjék azt a módszert, amely segíti őket érdekérvényesítésükben és esélyeik növelésében Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára
4
• részt vett a képzők képzése tréningen • saját maga is érintett Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára
5
Segítő koordinálásával: • helyszín és célcsoport kiválasztása • időpont rögzítése • felhívás és jelentkezési lapok készítése • jelentkezők regisztrálása Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára
6
Képzők képzése: Elméleti háttér Jogi háttér Megértési nehézséggel élők Szóbeli, írásbeli komm. Könnyen érthető honlap Könnyen érthető videó- és hangfelvételek Prezentációs technikák Modellszeminárium: Megértési nehézséggel élők Szóbeli kommunikáció Írásbeli kommunikáció Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára
7
Hópelyhek Szituációs játék: hotelportás Önálló szövegalkotás Újságcikkek átírása könnyen érthetőre Receptek átírása könnyen érthetőre Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára
8
• Elveszett a kulcs, nem tudok a szobába bemenni. • Beázik a szoba, valamit kellene csinálni a plafonnal. • Nem vagyok megelégedve a szobával, másik szobát kérek. • Le szeretnék menni az uszodába. Útbaigazítást kérek. • Beletört a kulcs a zárba, hogyan tudok bemenni a szobába? • Túl hangosak a másik szobában, nem tudok tőlük aludni. • Rossz a légkondi és egyfolytában fújja ki a hideget. • Tönkre ment a telefon, kérem javítsák meg! Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára
9
• Hogyan takarítod ki a szobádat? • Szabadidődben mit szeretsz a legjobban csinálni? • Neked melyik a kedvenc házimunkád? • Hogyan szoktál mozi jegyet vásárolni? • Neked a napközi foglalkozások közül melyik tetszik a legjobban és miért? • Melyik a kedvenc városod és miért? • Te hogyan ünnepeled a karácsonyt? • Hogyan szoktál lazítani? Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára
10
Pathways projekt Ki lehet megértési nehézséggel élő? Mi a könnyen érthető kommunikáció? A könnyen érthető kommunikáció szóbeli szabályai Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára
11
• feladatok kiválasztása – nehézségi szintek • előadás anyagának elkészítése • laptop használata • csoportvezetői szerep kialakítása Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára
14
Köszönöm a figyelmet! Pathways II – Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.