Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Java alkalmazások fejlesztése mobil eszközökre

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Java alkalmazások fejlesztése mobil eszközökre"— Előadás másolata:

1 Java alkalmazások fejlesztése mobil eszközökre
Tukora Balázs Pécsi Tudományegyetem, PMMK Műszaki Informatika Tanszék

2 Alapvető fogalmak

3 CLCD (Connected Limited Device Configuration)
A CDC (Connected Device Configuration) szűkítése Mobil platformra optimalizálva: 16bites CPU 160kB ROM limitált hálózati kapcsolat CLCD 1.0 (JSR 30) KVM a java.lang osztálykönyvtár szűkített változata: nyelvi elemek, I/O, Util CLDC 1.1 (JSR 139) 192 kB ROM Lebegőpontos számítások és egyéb funkciók

4 MIDP (Mobile Information Device Profile)
Képernyő méret: 96x54 pixel, 1 bites színmélység, megközelítőleg 1:1 arányú kijelzővel Bemeneti eszköz: egykezes-, vagy kétkezes billentyűzet, vagy érintőképernyő Memória: 128KB ROM MIDP komponenseknek, 8KB ROM a MIDP alkalmazások számára szükséges hosszú távon tárolandó adatoknak (pl. beállítások), 32KB RAM (KVM heap) Hálózati elérés: Kétirányú, nem feltétlen folyamatos, korlátozott sávszélességű kapcsolat MIDP 1.0 Komponensek javax.microedition.midlet javax.microedition.lcdui (LCD használat) javax.microedition.rms (hosszú távú adattárolás) javax.microedition.io (HTML)

5 MIDP 2.0 Biztonságos internetkapcsolat (HTTPS, SSL)
Multimédia: hang lejátszása lcdui kiegészítések: fejlettebb Form használat Game API GameCanvas Sprite Közvetlen képmanipuláció RGBA formátumban Trusted MIDletek és engedélyek (kamera, web, üzenetküldés) fejlett menedzselése Egyéb apróságok

6 MIDP 3.0 (2009.12.9.) Konkurens MIDletek egy virtuális gépen
Háttérben futó MIDletek Automatikusan elinduló MIDletek MIDletek közti kommunikáció MIDletek között megosztott könyvtárak UI bővíthetőség Nagy képernyős eszközök támogatása Több képernyő támogatása Nagyobb teljesítményű játékok kiszolgálása Biztonságos RMS adattárolás Távoli RMS adattárolás IPv6 Kibővített hálózati kapcsolatok

7 JSR-ek (Java Specification Requests)
Wireless Messaging API 2.0 (JSR 205): SMS és MMS küldések és fogadása MIDlet-ekből Mobile Media API (JSR 135): hang és videó fájlok lejátszása és vezérlése (ld. melléklet) Mobile 3D API (JSR 184): 3D-s grafikus alkalmazások készítése. Bluetooth API (JSR 82): Bluetooth szerver és kliens kapcsolatok létrehozása. PDA Optional Packages (JSR 75): naptár, névjegyzék és az eszköz fájlrendszerének (belső memória, memóriakártya) elérése. Mobile Sensor API (JSR 256) Location API (JSR 179)

8 Információk, források, letöltések
Fejlesztői oldalak developer.nokia.com developer.sonyericsson.com developer.samsungmobile.com Telefon specifikációk Pl.: Sony Ericsson Docs&Tools: Developers' Guidelines | Java ME CLDC (MIDP 2) Fejlesztőkörnyezetek és eszközök Példaprogramok, demók, oktatóanyagok Fórumok

9 Fejlesztés többféle mobiltelefonra
A konfiguráció, a platform, a felhasznált JSR-ek meghatározzák az alkalmas mobiltelefonok körét Az azonos specifikációjú, de különböző mobiltelefonok csak elvileg kompatibilisek egymással Ugyanazon függvények eltérő módon működhetnek Hiányosságok, hibák adódhatnak egyes típusoknál Sebességkülönbségek a futtatás során Portolás: Több verzió szükséges az eltérő képernyőméretekre , billentyűzetekre, típusokra, platformokra

10 Java alkalmazások közzététele
Egyedül nincs esély a forgalmazásra, kiadót kell keresni kész programokkal, csak a terjesztéshez félkész programokkal, a fejlesztéshez is A kiadó a hálózati szolgáltatóval szerződik A szolgáltató kemény feltételeket szab portolás az általa forgalmazott telefonokra, megbízhatóság, verifikáció Közvetlen terjesztés az interneten ingyenes oldalak (getjar.com) részesedést ajánló oldalak (handango.com) Új üzleti modell: iPhone app store egyetlen platform (nem Java), sokkal könnyebb és olcsóbb fejlesztés a hálózati szolgáltatók szerepének csökkentése, a kiadók kihagyása nagyobb részesedés a fejlesztőnél (és persze az Apple-nél) elméletileg bárki megcsinálhatja a szerencséjét egyetlen programmal

11 Esettanulmány Fejlesztőkörnyezet Szükséges még Példaprogram
Sony Ericsson SDK for the Java ME platform Szükséges még Java SE Development Kit (a SUN weboldaláról) Szövegszerkesztő (pl. jEdit) Példaprogram Blank_game_canvas MIDlet GameCanvas SheepDog (Nokia tutorial)

12

13

14

15

16

17 Köszönöm a figyelmet.


Letölteni ppt "Java alkalmazások fejlesztése mobil eszközökre"

Hasonló előadás


Google Hirdetések