Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
CRM (Customer Relationship Management)
Készítette: Biró Zsófia Enyedi Andrea Hirth Helga Jakab Fruzsina Lerner Zsuzsanna Tomor Linda
2
Mi is az a CRM? Ügyfélkapcsolat kezelés ill. menedzsment
Vállalatok versenyben maradjanak a piacon Cél: ügyfél elégedettség ügyfél profitabilitás növelése → vállalati eredményesség növelése A vállalatok CRM-mel kapcsolatos feladatai Operatív szintű CRM Stratégiai szintű CRM A CRM előnyei
3
A CRM célkitűzései Ügyfelek megtartása, az ügyfél-lemorzsolódás csökkentése Új ügyfelek felkutatása, megszerzése Ügyféllojalitás növelése Értékesítés növelése, keresztértékesítés (cross-selling) Nagyobb nyereségű termékek értékesítése ugyanannak a vevőnek (up-selling)
4
A vevői életciklus és a hozzá kapcsolódó vállalati funkcionális tevékenységek
Potenciális ügyfél Potenciális ügyfél Lemorzsolódottügyfél Érdeklődő Aktív ügyfél Kényszerűsített lemorzsolódás Önkéntes lemorzsolódás Kapcsolat megszűnése Marketing kampányok Akvizíciós tevékenységek Megrendelés Első vásárlás Vissza-csábító kampá-nyok Marketing kampányra érkező visszajelzés Érdeklődés regisztrálása Folyamatos vásárlás Cross-selling kampányok Hűségakciók
5
E-CRM IT fejlődés nyújtotta lehetőségek kihasználása -> e-kereskedelem Egyik legfontosabb kommunikációs csatorna az Internet Legnagyobb hangsúly: - ügyféllel való kapcsolattartásra (weboldal üzemeltetése és folyamatos frissítése, , Skype, egyéb elérhetőségek) - személyre szabott tartalomra-> ügyfél „különlegesnek” érezheti magát Pl.: Nike ID
6
AZ ÜZLETI SIKER FOLYAMATÁBRÁJA
Mi adja a CRM aktualitását? Miért olyan fontos a vállalat számára a VEVŐI ELÉGEDETTSÉG? AZ ÜZLETI SIKER FOLYAMATÁBRÁJA Dolgozói elégedettség VEVŐI ELÉGEDETTSÉG Szolgáltatás- minőség Nagyobb forgalom és nyereség Magasabb Termelé- kenység Alacsony személyi költségek
7
Összegzés A vevői elégedettség tehát fontos eleme a gazdasági sikernek. Az elégedett vevő gazdasági vagyont jelent, amelynek a menedzselése elengedhetetlen a hosszú távú jövedelmezőséghez. Ha a vállalat rendszeresen figyeli és nyomon követi az ügyfelekkel folytatott tranzakciókat és gazdasági eseményeket, pontosan átlátja és elemzi azokat, akkor mindez azt eredményezheti, hogy folyamatosan növelni tudja profitját és hatékonyságát. A kérdés nem az, hogyan érheti el azt a cég, hogy minden vevő igényét kielégítse; hanem az, hogyan érhet el maximális profitot minden egyes ügyfélnél. Tehát a cél: -összpontosítani a legtöbb hasznot hozó ügyfelekre, és -csökkenteni a terhet, amelyet azok a vevők jelentenek, akik alig hoznak hasznot.
8
Esettanulmány bemutatása: AVIALL
Repülőgép alkatrészek disztribútora 2000-ben CRM bevezetése Cél: Első számú szolgáltatóvá válni Akadályok: Nehézkes folyamatok és információhiány IT- rendszer működési zavarai Ügyfélhívásokat gyakran távoli ügyfélközpontokba irányítják ( Nincs naprakész adat a megrendelőről, a termékről, az árról) Kezdeti CRM- kiadásokat erre a területre kell fókuszálni! Cél: Ügyfél- információk zökkenőmentes koordinálása
9
CRM bevezetése előtt: CRM bevezetése után: - Idejétmúlt adatbázis
- Megrendelések felvételekor külön fel kellett venni a kapcsolatot a hitelcsoporttal ( hitelproblémák ) CRM bevezetése után: - Hitellel kapcsolatos adatok rögtön megjelennek a képernyőn - Egy megrendelés felvételéhez elegendő 1 monitor és 10 lépés, míg korábban ehhez 2 monitorra és 50 lépésre volt szükség - 4 hónap után: a vásárlóbázis 33%-kal növekedett, az értékesítési egység produktivitásának növekedése, napi 1000 feldolgozott megrendelés helyett 2500 Egyre növekvő piaci részesedés
10
CRM a gyakorlatban www.crmguru.com
- CRM a Microsoft-nál - CRM a Toyotánál
11
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.