Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fiatalok Pénzügyi Igényei

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fiatalok Pénzügyi Igényei"— Előadás másolata:

1 Fiatalok Pénzügyi Igényei
Kvalitatív és kvantitatív kutatás a évesek körében

2 Bankok név- és reklámismertsége
A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Bankok név- és reklámismertsége

3 Biztosítók név- és reklámismertsége
A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Biztosítók név- és reklámismertsége

4 Bankok piaci részesedése
A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Bankok piaci részesedése

5 Biztosítók piaci részesedése
A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Biztosítók piaci részesedése

6 A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be.
Klaszterelemzés, fogyasztói csoportok Kora (14-30) Hol tanul? (középiskola, főiskola/egyetem, OKJ, már nem tanul) Van-e folyószámlája, bankol-e? Jövedelem Kivel él? (szülőkkel, kollégium, albérlet, saját lakásban) 23 % 35 % 42 % Életkor

7 Fogyasztói csoportok, jövedelmek
A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Fogyasztói csoportok, jövedelmek Életkezdők (23%) Függetlenedők (35%) Önállóak (42%) 14-18 évesek 19-24 évesek 24 év fölöttiek szülőkkel élnek, kisebb részül kollégiumban szülőkkel, albérletben és kollégiumban élnek jellemzően saját lakásban élnek, de szülőkkel és albérletben is középiskolások főiskolások, egyetemisták, nappali képzés jellemzően már nem tanulnak, egy részük még felsőfokú oktatásban, továbbképzésekben részesül, levelező vagy egyéb formában jellemzően nem dolgoznak, de 18%-uk diákmunkát végez kevesebb mint a fele dolgozik, jellemzően diákmunkát, esetenként vagy részmunkaidőben főállásban dolgoznak, egy tizede vállalkozó legnagyobb mértékben van megtakarításuk (62%) 91%-uk kap zsebpénzt, Ft-ot 80%-uk kap zsebpénzt, Ft-ot havonta csupán 38%-uk kap szülői támogatást, átlagosan 14600 Ft-ot 16%-uk kap ösztöndíjat, 9800 Ft-ot 48%-uk kap ösztöndíjat, átlagosan Ft-ot nem kapnak ösztöndíjat 68%-uk nem dolgozik 56%-uk dolgozik, havi keresetük Ft 94%-uk dolgozik, havi jövedelmük Ft 53%-uk nem banki ügyfél, OTP Bank ügyfelek 99%-uk banki ügyfél, OTP Bank és K&H Bank ügyfelei 7%-uk nem banki ügyfél, OTP Bank, Erste Bank, K&H Bank, Budapest Bank és CIB Bank 60%-uk egy biztosítónak sem ügyfele 65%-uk egy biztosítónak sem ügyfele 26%-uk egy biztosítónak sem ügyfele Tájékozatlanok a pénzügyek terén, igénylik, engedik a szülők aktív részvételét a döntésben. Új élethelyzetek, új felelősségek hárulnak a fiatalokra, függetlenedni és önálló döntéseket szeretnének hozni. Nagy az információigény,de csak most kezdik megtanulni, hogy hol tájékozódjanak. Véleményvezérek, barátok nagy szerepe a döntésekben. Anyagi függetlenség megteremtése, elkülönülés, kiköltözés a családi fészekből, önálló döntések. A cél a saját egzisztencia kialakítása, és nem elsősorban a szórakozás.

8 Szimpatikus pénzintézetek
A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Szimpatikus pénzintézetek

9 Szolgáltatások használata
A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be. Szolgáltatások használata Életkezdők Függetlenedők Önállóak Forint számla Forint számla Forint számla Bankkártya Bankkártya Bankkártya Diákbiztosítás ATM-es pénzfelvétel ATM-es pénzfelvétel Balesetbiztosítás Vásárlás bankkártyával Vásárlás bankkártyával ATM-es pénzfelvétel ATM-es mobilfeltöltés Magánnyugdíjpénztár Vásárlás bankkártyával Diákhitel Internetbank ATM mobilfeltöltés SMS-bank KGFB ATM-es egyenleglekérdezés Internetbank Lakásbiztosítás Terméktípusok használata összesen, % 2007 2008 Aktív termékek 41 Kártyatermékek 87 85 Passzív termékek 34 27 Biztosítói termékek 44 53 Tranzakciós termékek 82 92 Pénztári termékek 30 39

10 A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be.
Megtakarítások célja Életkezdők Függetlenedők Önállóak Passzív termék (%) 8 30 32 Aktív termék (%) 6 35 54 Megtakarítása van (%) 55 61 62 Mire gyűjt (%) DVD-lejátszóra 38 Lakásra, házra 37 56 Albérletre Asztali számítógépre 27 HI-FI-re 26 Légkondira, klímára 31 Könyvre, tankönyvre 22 Számítógépes kiegészítőkre 28 Esküvőre Öltözködésre 24 Új autóra 16 TV-re, LCD TV-re Mikrohullámú sütőre 23 15 20 Hűtőszekrényre, fagyasztóra Használt autóra 14 18 19 Nyomtatóra, scannerre 12 Ellentmondó adatok: nem minden megtakarított pénz van becsatornázva a megtakarított pénzt gyorsan elköltik A megtakarítás célja nem tőkefelhalmozás, biztonságérzet kialakítása, hanem értékes tárgyak felhalmozása. A függetlenedéssel, önállósodással párhuzamos az eladósodottság mértékének növekedése.

11 A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be.
Jövőbeni kereslet Életkezdők Függetlenedők Önállóak Jövőbeni kereslet (%) Bankkártya 42 Megtakarítási számla vagy lekötött betét 20 Lakás célú hitel 22 Diákhitel 28 19 Lakásbiztosítás 13 ATM-es pénzfelvétel Magánnyugdíjpénztár 17 Forint számla 12 Egészségpénztár 15 Életbiztosítás befektetéssel Balesetbiztosítás 11 Internetes vásárlás bankkártyával CASCO autóra Részvény, kötvény, egyéb befektetés 10 Vásárlás bankkártyával Önkéntes nyugdíjpénztár Autóhitel vagy autólízing Kötelező autóbiztosítás Deviza számla Az aktív és a tranzakciós termékek iránt a legnagyobb a kereslet. Jövőbeni használat, összesen % 2006 2007 Aktív termékek 37 36 Kártyatermékek 31 33 Passzív termékek 24 Biztosítói termékek 26 Tranzakciós termékek 35 Pénztári termékek 15 17


Letölteni ppt "Fiatalok Pénzügyi Igényei"

Hasonló előadás


Google Hirdetések