Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Olvasóvá nevelő program a felső tagozaton 5-6. évfolyam

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Olvasóvá nevelő program a felső tagozaton 5-6. évfolyam"— Előadás másolata:

1 Olvasóvá nevelő program a felső tagozaton 5-6. évfolyam
Töltszéki Gyuláné

2 A program célja: az olvasás iránti igény felkeltése
igényes ifjúsági irodalom megismertetése a gyermek – szülő – pedagógus egységének erősítése a közös élmény és hasznos elfoglaltság lehetőségeinek felhasználása a kiskamaszkori problémák sikeresebb megoldásához szókincs, szövegértés, verbális és nonverbális kommunikáció fejlesztése érzelmi gazdagítás

3 A szülőkkel való kapcsolattartás
megváltozott kapcsolatok önállósodás igénye a gyermek a felolvasó az olvasottak megbeszélése fogalommagyarázatok, önálló búvárkodás közös felkészülés a foglalkozásokra, előadásra

4 Várható eredmények javul a tanulók olvasási, szövegértési szintje
belső igényükké, tudatos szabadidőtöltéssé válik az olvasás kevesebb lesz a magatartási probléma javul a szülőkkel való együttműködés gyarapodik és választékosabb lesz a tanulók szókincse, érzelmeik árnyaltabbá válnak nő a projektkészítési tapasztalatuk

5 A program bemutatása négy szakaszban két-két könyv (kalandos, romantikus) választási lehetőség magyar és külföldi szerzők művei fokozatosság (tartalom, terjedelem) beszerzés: vásárlás vagy kölcsönzés 2 hónap alatt a mű közös elolvasása a szülőkkel játékos bevezető és záró könyvtári foglalkozás filmvetítések, egyéb tevékenységek a tanév végén jutalmazás a tehetségnapon előadás

6 A választható könyvek listája
5. évfolyam 6. évfolyam Bálint Ágnes: Szeleburdi család F. H. Burnett: A titkos kert F.H.Burnett: A padlásszoba kis hercegnője Cooper, James Fenimore: Vadölő Csukás István: Keménykalap és krumpliorr Fehér Klára: Bezzeg az én időmben Fekete István: Téli berek Kästner, Erich: Emil és a detektívek Nógrádi Gábor: Gyerekrablás a Palánk utcában Örsi Ferenc: A Tenkes kapitánya Louis Sachar : Bradley, az osztály réme x Jules Verne : Kétévi vakáció Böszörményi Géza: Gergő és az álomfogók Fehér Klára: Mi szemüvegesek Fekete István: Tüskevár G. Szabó Judit: Hárman a szekrény tetején Halasi Mária: Az utolsó padban Knight, Eric: Lassie hazatér Nógrádi Gábor: Az anyu én vagyok Nógrádi Gábor: Papa, ne már! Romhányi József: Mézga Aladár kalandjai A. de Saint-Exupery : A kis herceg Török Sándor: Csilicsala csodái Verne, Jules: Nemo kapitány

7 A segítők, osztályfőnökök, magyartanárok szerepe
a program megismertetése a szülőkkel a könyvek beszerzésének segítése az olvasás ösztönzése, nyomon követése pozitív értékelés segítő ötletek, javaslatok figyelemfelhívás a kapcsolódó eseményekre

8 A megvalósítás tapasztalatai
az előre tervezettnél gyorsabb haladás „divattá” vált az olvasás  verseny - … tanuló - … kötet a könyvtári kölcsönzés növekedése a nem tehetséggondozó osztályok bekapcsolódása az olvasókörösök összetartó közösséggé váltak egyéni fejlődés (olvasás, szövegértés, kommunikáció) kevesebb magatartási probléma a szülők támogató hozzáállása

9

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Olvasóvá nevelő program a felső tagozaton 5-6. évfolyam"

Hasonló előadás


Google Hirdetések