Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vatera.com Internet Marketing Klub Március 6, 2001.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vatera.com Internet Marketing Klub Március 6, 2001."— Előadás másolata:

1 Vatera.com Internet Marketing Klub Március 6, 2001

2 A prezentáció vázlata Vatera aukciós ház bemutatása Kik vagyunk?, Kompetitive elönyök, Kikhez szólunk?, Hogyan működik? Üzleti célok, Marketing eszközök Külső kommunikáció, Weboldal marketing, Együttműködések, Kereskedők – trade marketing

3 A Vatera bemutatkozik •Online aukciós piactér •Kelet- és Dél-Európa 5 országában indult a szolgáltatás 2000. novemberében •Erős szakmai háttér: • DeRemate.com - szakmai partner • eQuest Partners - pénzügyi partner • magyar menedzsment •Célunk: a legnagyobb aukciós piactérré és az eCommerce iparág meghatározó szereplőjévé válni • Magyarországon • Kelet- és Dél-Európában

4 Mi az az online aukció? A Vatera.com egy elektronikus piactér, amelynek segítségével mind magánemberek, mind kis- és középvállalatok egyszerűen és hatékonyan vásárolhatnak, valamint értékesíthetnek új és használt cikkeket. Az online aukció lényege - a termékeket magánszemélyek vagy gyártók- kereskedők kínálják és teszik be - a vevők magánszemélyek, akik ajánlatot tesznek a termékekre - a legmagasabb árat adó vevő veheti meg a terméket az aukció lejáratakor - a Vatera biztosítja az elektronikus piacteret

5 Előnyök más vásárlási formákkal szemben OFFLINE BOLTI VÁSÁRLÁS •Kényelmes, gyors vásárlás •Olcsóbb •Vásárlási élmény •Bármely terméket, a boltinál alacsonyabb áron megtalál E-BOLT •Olcsóbb eladás vagy vétel •Bárki bármit eladhat és vehet •Nagyobb számú vásárló egy helyen •Új és használt termékek egyaránt •Egyedi termékek •Vásárlási élmény APRÓHIRDETÉS •Eladót nem zavarják telefonokkal •A legmagasabb árat adó, és nem a leggyorsabb vevő veszi meg a terméket •Gazdagabb tartalom •Egyedi termékek értékesítése HAGYOMÁNYOS AUKCIÓ •Nem csak ‘elit’ termékekre, hanem bármely termékre alkalmas •Bárki eladhat vagy vásárolhat •Nem a Vatera árusít

6 •Széles termékkört kereső vevőkör: • Egyedi vagy speciális termékekre speciális fogyasztói kör • Standard termékekre nagy volumenű vásárlói kör • Vidéki és külföldi vevők elérése • 24 órán keresztüli elérhetőség •Magasabb ár lehetősége (aukciós modell) •Alacsonyabb értékesítési költségek • Nincs közvetítő • Nincs rezsiköltség • A Vatera fedezi a marketing költségeket • Lehetőség ingyenes reklámra (pl.: logó a kép mellett) • A szolgáltatás ingyenes •A site használata semmilyen kötelezettséggel nem jár EladókVevők • Széles áruválaszték: • Több eladó kínálja sokféle termékét • Állandóan változó kínálat • Egyedi és standard termékek egyaránt • Bármely termék megtalálható • Kényelmes és izgalmas vásárlás • 24 órán keresztüli vásárlás • „Árvadászat” (boltinál kedvezőbb ár) • Szórakozás Vatera: ahol eladó és vevő találkozik 53,000 termék Kiskereskedők, Kiskereskedők, Nagykereskedők Nagykereskedők Magánszemélyek Magánszemélyek

7 Üzleti Célok • Regisztrált felhasználók száma (naponta) • Forgalom számokban Látogatók: page views, unique visitors és egyéb demográfiai adatok Termékek: Feltöltött termékek (számban / értékben) Eladott termékek (számban / értékben) •Konkurencia

8  Külső kommunikáció  Weboldal marketing  Együttműködések  Kereskedők – trade marketing Marketing területek és módszerek

9  Nyitólap felépítése – Felhasználóbarát –Gyors, esztétikus, könnyen navigálható, áttekinthető, informatív (termék kategóriák, mi a menő, képes ajánló, különleges termékek, legsikeresebb termékek) –Állandóan változó ajánlatok  Szolgáltatások –Speciális aukciók (pl: farsang, karácsony), –Vélemény az eladóról / vevőrő, fórumok, –Help menü !!!, hasznos információk (pl: Internet kávézók, szállítók) –Termék ajánló (akik azt vették, azok…), online fizetés (terv)  Loyalty programok –Promóciós termékek, Nyereményjátékok (pl: regisztrálj és nyerj, vásárolj és nyerj), Pontgyűjtő akciók/ Toplisták (legjobb eladó, legtöbbet licitáló) –Heti hírlevél (hangvétel fontos!)  Vírus marketing – Küldd tovább barátodnak és …. –Regisztrációkor és hírlevélben Marketing módszerek a weboldalon

10 –Buli –Permission marketing (re-mail, d-mail, saját email DM) –PR cikkek (online, offline) –Plakátok –Szórólapok –Promóciós ajándékok –Hirdetési újságok / siteok –Keresők, link gyűjtemények Külső kommunikációs módszerek

11  Affiliate program  Weboldal-tulajdonosok számára előnyös program indult a Vaterán. Azok, akik csatlakoznak a Vatera Affiliate Programhoz – a VAP-hoz, jövedelemhez jutnak, ha regisztráló felhasználókat küldenek a Vatera oldalára. A partnerek saját oldalaikon a Vaterára mutató linket helyeznek el illetve más módszerekkel ösztönzik látogatóikat a regisztrációra.  A felhasználók lojalitásuknak köszönhetően az általuk használt weboldalak kérését, utasítását megfogadják és követik pláne, ha valamilyen extra ajándékot, pontot is kapnak érte. Utána már a Vatera dolga megtartani Őket (pl: promócióval) Együttműködési módszerek

12  Jótékonysági árverés –Lényege: Híres emberek személyes holmija, használati tárgya, vagy egy alapítvány által felajánlott tárgy kerül kalapács alá. Az árverések jótékonysági célúak, az árverés során befolyt összeget különböző civil szervezetek, alapítványok által felkarolt célok támogatására mennek. A támogatott intézményt, alapítványt a felajánló határozza meg. –Előnye: hír érték –Eddig: Veszprémi állatkert, Est FM – Superman poló, Conka András szinész  Cobranded siteok  Kölcsönös ajánlás: –Banner csere –Link csere Együttműködési módszerek

13 HÁTTÉRANYAG

14 Jön az internetezők következő hulláma “ ÚTTÖRŐK “ Forrás: The Boston Consulting Group, Vatera megjegyzések a magyar piacról “ELFOGADÓK”“ TÖMEG ” Jellemzők Internetezők száma (US): Internetezők aránya (US): • Nem: • Képzettség: • Jövedelme: • Családi állapot: • Első internetezés: • Kedvenc online tevékenység: • Első online vásárlás: • Online vásárlás indoka: • Fő internetezési idő: • Legnagyobb meglepetés: 23.2 M 29% “Bill, a mérnök” Férfi Egyetem Felső 20% Nőtlen 1992 december Saját weblap építése Szoftver letöltés Egyszerű letöltés Munka alatt és után “Hogy olyan közkedvelt lett” 39.6 M 49% “ David, a tanár” Férfi / Nő Főiskola Jó jövedelem Nős, két gyermek 1997 szeptember Információgyűjtés hobbiról Könyv Széles termékválaszték Reggel első dolog “Biztonságos a fizetés” 18.0 M 22% “ Mary, a háztartásbeli” Nő / Férfi Középiskola / Általános Alacsonyabb Férjezett, három gyerek 1999 július Email-ezés testvérrel Élelmiszer Nem bajlódni a gyerekekkel Amikor a gyerekek alszanak “Mennyire egyszerű” Az online aukciók célközönsége Magyar internetezők

15 Kiknek szól és miért a Vatera ? Kiknek szól a Vatera ? • Magánszemélyeknek • Kiskereskedőknek • Nagykereskedőknek • Gyártóknak • Gyűjtő-kereskedőknek Miért jó ez a felhasználóknak? • Vásárolhatok a Vaterán: • mindent megtalálok • olcsóbban vásárolhatok • gyorsan, munkahelyről megvehetem a karácsonyi ajándékot • ha nem is található ilyen termék a környező boltokban, megtalálom az országban • Eladhatok a Vaterán: • Életemben felhalmozott legtöbb tulajdonom nem likvid (pénz)eszközökben fekszik. Most likvid pénzzé tehetem ezt a vagyont • Akár meg is élhetek a Vaterán keresztüli árusításból • Eladhatok a Vaterán • Nincs közvetítő • Alacsony értékesítési költség • Nagy fogyasztói piac Értékesítési forma C2C B2C

16 A vásárlás folyamata Felhasználó Böngészés a termékek között Regisztráció TermékkategóriaTermékfeltöltés VevőEladó Alkategória Termék Licit Ha megnyerte, kapcsolatfelvétel eladóval Licitek követése Ha megvették, kapcsolatfelvétel vevővel

17 Példák termékekre: CD, DVD •DVD: korlátlan számban rendelkezésre álló, standard, új termék •Eladó: kiskereskedő •Majdnem valamennyi Magyarországon forgalomban lévő CD és DVD kapható a siteon •Átlagosan -bevezető áron- a bolti ár alatt 40%-kal •Postai szállítás és utánvétel lehetséges Ajándékok Autók, motorok, biciklik Film, DVD, VHS Gyűjtemények Kisállatok, vadállatok Könyvek, újságok Lakás- és irodafelszerelés Műszaki cikkek Ruházat Régiség, műtárgy Sport, játék, hobbi Számitástechnika Zene


Letölteni ppt "Vatera.com Internet Marketing Klub Március 6, 2001."

Hasonló előadás


Google Hirdetések