Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás célja Portugália versenyképességi- és fejlesztési stratégiája alapjainak bemutatása A közigazgatás és az e-Kormányzat területén elért portugál.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az előadás célja Portugália versenyképességi- és fejlesztési stratégiája alapjainak bemutatása A közigazgatás és az e-Kormányzat területén elért portugál."— Előadás másolata:

1 Tapasztalatok Portugália közigazgatási szolgáltatásainak fejlesztéséből

2 Az előadás célja Portugália versenyképességi- és fejlesztési stratégiája alapjainak bemutatása A közigazgatás és az e-Kormányzat területén elért portugál eredmények, szolgáltatások bemutatása Tapasztalatok és megoldási javaslatok a magyarországi e-Kormányzati szolgáltatások nyújtására

3 A fejlődés alapja: Technológiai Terv
Stratégiai terv Portugália fejlődésének előmozdítására és versenyképességének erősítésére Készült: november A kormányzat gazdasági irányelvének központi eleme Egy sor jól definiált intézkedést tartalmaz, amelyek elősegítik a portugál vállalatok általi újításokat, fejlesztik az oktatást és képzést, valamint modernizálják a Közigazgatást. Technológiai Terv Intézkedési tervek Tudás Technológia Innováció A portugál népesség felkészítése a tudásalapú társadalom kihívásaira A tudományos és technológiai szakadék áthidalása A globalizáció kihívásainak megfelelő technológiák alkalmazása

4 Megvalósítás: Cselekvési és intézkedési pontok
Vonzó üzleti környezet kialakítása Gyors cégalapítás, Gyors márka bejegyzés, Online cégalapítás, Elektronikus számla, Közjegyzői tevékenységek egyszerűsítése, On Line ipari nyilvántartás, Üzleti környezet webre vitele, Megerősített tudományos és technológiai alapok Nemzetközi Partnerségek, Elkötelezettség a tudomány irányába, Portugál-Spanyol Kutató Központ, Az Állami Kutatási Laboratóriumok reformja, Képzett népesség Angol nyelv oktatása már általános iskolában, az aktív korú lakosság képzése/oktatása, Új Lehetőségek Kezdeményezés, Szélessávú internet elérés az otthonokban és iskolákban, Technikai irányú oktatás, e-iskola, e-kisiskola kezdeményezések Jól megszervezett versenyképességi alapok Versenyképességi és Technológiai sarokpontok, Nemzeti Logisztikai Rendszer, Nemzeti Energia Stratégia, PRIME Technológia Állampolgár Kártya, Simplex program, „Állampolgár Boltok”, Állampolgár Portál, Egyszerűsített, gépkocsi nyilvántartás, Elektronikus Útlevél, Közvetlen Társadalombiztosítás, NetEmprego Portal, Elektronikus Postafiók, Online Közlöny, Digitális Könyvtárak Modern Közigazgatás

5 A kormányzatnak változnia kell …
Paradigmaváltások: Az „Apparátus” helyett az „Állampolgárokra” való fókuszálás „Elszigetelt szervezetek” helyett „integrált közösségek” A „kínálatra” fókuszálás helyett az „igények, szükségletek, elvárások” kielégítésére való fókuszálás Kulcs-tényezők Multicsatornás hozzáférés Kormányzat A megváltozott és modernizált Közigazgatás középpontjában az Állampolgár áll!

6 Simplex Program - Az egyszerűbb jobb
“kettő az egyben”: Egyszerűsítés & e-Kormányzat A program márciusában indult Egy adminisztrációs és törvényhozói egyszerűsítési program, amelyet arra terveztek, hogy csökkentse a bürokráciát növelje az államapparátus átláthatóságát növelje a Közigazgatás hatékonyságát fejlessze az emberek kapcsolatát a Közigazgatás egységeivel azáltal, hogy… az Információ- és Kommunikációs Technológia (IKT) alapjaira épít konkrét intézkedéseket fog össze olyan területeken, amelyek a különböző minisztériumok közös felelősségi körébe tartoznak (pl. egészségügy, oktatás, igazságügy stb.)

7 Simplex Program – Fő irányvonalak
Értelmetlen folyamatok, lépések, űrlapok megszüntetése Duplikációk kiszűrése az információkérésben és ellenőrzésben Tranzakció alapú online szolgáltatások fejlesztése Többcsatornás megközelítés Egy helyszínen történő kiszolgálásra és szervezésre való törekvés

8 Személyes ügyintézés

9 Egy helyszínen történő kiszolgálás
Egykapus koncepció Egy helyszínen történő kiszolgálás Citizen Shops Business Shops 80 millió látogató ( ) 14 különböző állami és magán intézmény szolgáltatása egy helyen Kormányzati és önkormányzati szintű szolgáltatások A Citizen Shops-hoz hasonló koncepció cégek részére Egy cég teljes életciklusát lefedő szolgáltatások vehetők igénybe (cég alapítás, cégbővítés, megszüntetés stb.) Integrated Services Delivery 9

10 Szolgáltatások – Citizen Shops, Business Shops
Kormányzati szolgáltatások Adók; Társadalombiztosítás, Nyilvántartások (föld, üzleti, jármű, állampolgári), Egészségbiztosítás, Munkaügyi, Bevándorlás, Engedélyek Önkormányzati szolgáltatások: Önkormányzati engedélyek, Önkormányzati vízgazdálkodási szolgáltatások. Nem kormányzati (privát szféra) szolgáltatások: Bankok, Közmű szolgáltatások, Mobil telefon, Postai szolgáltatások, Kábel TV. Integrated Services Delivery 10

11 Céglétesítés azonnal: Értelmetlen folyamatok, lépések, űrlapok megszüntetése
Csak 3 lépés egy cég bejegyzése: Név választása egy megadott, előre összeállított listáról (a weboldalon keresztül elérhető) Alapító okirat és Társasági szerződés csomag kiválasztása előre összeállított csomagokból (a weboldalon keresztül elérhető) A cég bejegyzése További jellemzők: Jelenleg 35 perc egy cég létrehozása (2005-ben még egy hónapig tartott), Az elmúlt pár évben az új cégek 70%-a ilyen módon jött létre, Több, mint cégalapítás történt ezen a rendszeren keresztül (50% a korábban említett Business Shop-okban), Hozzávetőlegesen 16 millió Euro megtakarítást értek el a vállalkozások ennek a rendszernek használatával.

12 Online ügyintézés

13 Üzleti Portál, Állampolgár Portál
Több, mint 100 közintézmény, hozzávetőlegesen 500 féle szolgáltatása érhető el Teljes üzleti folyamat menedzselése Állampolgár portál Több, mint 160 közintézmény, illetve magánvállalkozás hozzávetőlegesen 1000 féle szolgáltatása érhető el Több, mint regisztrált felhasználó Átlagosan 3,5 millió látogató havonta 2005 február óta SMS alapú szolgáltatások

14 Nemzeti e-ID – Állampolgársági kártya
Intelligens kártya (Smart card), amely megnövelt biztonságú vizuális személyi azonosítást tesz lehetővé, mivel elektronikus azonosítást használ biometrikus módszerrel (fotó és ujjlenyomat) és elektronikus aláírással ellátott Lehetővé teszi a használója számára, hogy kihasználja a többcsatornás rendszer előnyeit a magán- és közszolgáltatások igénybevétele során Teszt időszak az Azori szigeteken Fokozatos bevezetés kártya kiosztva (07/febr-09/máj.) 56% Digitális aláírás aktiválva (önkéntes) 375 helyszínen igényelhető országszerte 5 féle kártyát helyettesít: Személyi igazolvány Adókártya TB kártya Egészségügyi Kártya Szavazási kártya

15 Online vállalkozásalapítás
7 lépéses folyamat a vállalkozás online elindítására A cég bejegyzése online, minden kapcsolódó ügy egy helyen történő intézése 4 terület, minisztérium érintett (Cégbíróság, TB, Adóhivatal, Gazdasági) Több, mint vállalkozás alapítása történt meg ezen a rendszeren keresztül júliusa óta Több, mint 20 millió Euro megtakarítás Digitális azonosítást igényel (állampolgársági kártya)

16 Multibanco - Szolgáltatások fejlődése
Millió tranzakció per év Existing Cards (thousands) 1986 766 1988 1.240 1992 4.205 1994 5.291 1996 7.024 1998 9.315 2000 11.756 2002 14.574 2004 16.189 2006 17.642 2.377 1990 ATM Network 200 400 600 800 1.000 1.200 1.400 1.600 1.800 2.100 ~2,1 milliárd tranzakció 2008-ban POS Network Road toll contactless payments Mobile phone top-up MB PHONE Public phones’ payments RTGS Car Park contactless payments SET Protocol (e-commerce) MB NET Bill payment at ATM Cheques’ Clearing Draft’s Clearing Road Toll payments Tax Payments Law Payments e-authentication PE-ACH interface (for credit transfers) Direct Debits Gas stations contactless payments Direct Credits Welfare Payments SWIFT interface Első hálózat a világon, amely számla befizetést és mobil telefon kártya feltöltést vezetett be 2008 19.768 SEPA CT Contactless (card) MB SPOT Már 1989-ben lehetett közüzemi számlákat fizetni ATM-eken 16

17 Közszolgáltatások fejlődése – Portugália

18 Tapasztalatok és javaslatok
Irányítás: Erős politikai irányítás Központosított szervezés és ellenőrzés Az irányítók, vezetők, helyi önkormányzatok elkötelezettsége Új technológiák & Innováció & IKT tudás: Az újdonságok és az emberek kapcsolatának fontossága A lakosság felkészítése a jelenre és a jövőre (pl. IKT tanfolyamok) Prioritás a tudásnak és az újításnak; együttműködés más országokkal Közigazgatás: A világot az állampolgár szemével látni A Közigazgatásnak egységes arcot adni, többcsatornás hozzáférés biztosításával

19 Köszönöm a figyelmet! António Felizardo vezérigazgató antonio@hdt.hu
2310 Szigetszentmiklós-Lakihegy, Komp u.2. Tel: Fax:


Letölteni ppt "Az előadás célja Portugália versenyképességi- és fejlesztési stratégiája alapjainak bemutatása A közigazgatás és az e-Kormányzat területén elért portugál."

Hasonló előadás


Google Hirdetések