Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAdrián Szőke Megváltozta több, mint 10 éve
1
Digitális Fotó Magazin 2009. január-február
2
A képkompozíció vonatkozásában a pont kifejezés olyan kompozíciós eszközre utal, amely a képmezőhöz képest nagyon kicsi Világos és sötét képfelületek, illetve színek felhasználásával jönnek létre Statikus, megjelenési helyén hívja fel magára a figyelmet, nélkülöz minden mozgást
3
• Mi határozzuk meg, hol helyezkedjen el a pont • Leghangsúlyosabb: középen • Feszültségi távolságok • Ha kimozdítjuk középről, elveszti abszolút hangsúlyos helyzetét, de kedvezően hat a képen lévő többi képfelület optikai egyensúlyára • Az aranymetszés ideális, az ide helyezett pontok harmonikus feszültségben vannak
13
Legsúlyosabb hatás: sötét felületen egyértelműen világos, a világos felületen egyértelműen sötét pont Fekete-fehér vagy színes környezetben látható uralkodó vagy KONTRASZTOS színű pontszerű tárgy Johannes Itten, a Bauhaus tanára 7 színkontrasztot határozott meg Bauhaus: művészeti alkotóműhely, 1919-ben alapította Walter Gropius építész, 1933-ig műödött Weimarban, később Dessauban
14
Bauhaus előkészítő tanfolyamát vezette „ösztön és módszer” A ritmus megtalálása Kontrasz-, formatan, színtan 7 ellentétpár: érdes-sima, hegyes- tompa, kemény-puha, világos-sötét, nagy-kicsi, fent-lent, kerek-szögletes 7 színkontraszt: magábanvaló, fény- árnyék, hideg-meleg, komplementer, szimultán, minőségi, mennyiségi Formatan alapformákból indult ki: kör, négyzet, háromszög Klee, Kandinszkij is alkalmazza módszereit Mazdaznan hívő
16
Mennyiségi kontraszt, vízszintes vonalak Függőleges és ferde vonalak, színes és monokróm Mennyiségi kontraszt, függőlegesek
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.