Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Munkahelyi közlekedési tervek tréning Éri Vilma Környezettudományi Központ Alapítvány Marton Miklós Közép- és Kelet-európai Környezetvédelmi Központ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Munkahelyi közlekedési tervek tréning Éri Vilma Környezettudományi Központ Alapítvány Marton Miklós Közép- és Kelet-európai Környezetvédelmi Központ."— Előadás másolata:

1 Munkahelyi közlekedési tervek tréning Éri Vilma Környezettudományi Központ Alapítvány Marton Miklós Közép- és Kelet-európai Környezetvédelmi Központ Eger, június 29.

2 Bemutatkozás Név, munkahely
Hol, mikor, milyen alkalmakkor, milyen gyakran tapasztal közlekedési dugót, zsúfoltságot, olyan helyzetet, amikor túl sok az autó? Mit szeretne megtudni a tréningen? Milyen közlekedési móddal jött ide, mennyi ideig tartott az út?

3 Amiről szó lesz A munkahelyi közlekedési terv fogalma, bemutatása
A tervekben használt eszközök, intézkedések A tervek elkészítésének folyamata és lépései A tervek sikerének, hatásának értékelése

4 Film (Astute 8)

5 A munkahelyi közlekedési terv fogalma
A munkahelyi közlekedési vagy mobilitási terv olyan hosszú távú stratégia, amellyel a szervezetek segítik az alkalmazottak és a látogatók fenntartható közlekedését.

6 A munkahelyi közlekedési terv célja
Az autózás iránti kereslet csökkentése és az utazók magatartásának a befolyásolása Amit kerülni kell: egy autóban egy ember Kicsit jobb: egy autóban több ember A legjobb: közösségi közlekedés, gyaloglás, kerékpározás

7 Célközönség alkalmazottak, ingázók, munkába járók
látogatók, ügyfelek, vásárlók üzleti céllal utazók, helyszíni szemlét tartó alkalmazottak

8 Kinek való? Minden szervezetnek, különösen,
ha jelentős forgalmat bonyolítanak le, érzékeny területen működnek (zsúfolt belváros vagy természetvédelmi terület) fontos az image Mondjanak helyi példákat!

9 Előnyei a helyi közösség számára
torlódások csökkenése utazási idő csökkenése az adott hely könnyebb megközelíthetősége energia-megtakarítás kevesebb zaj és szennyezés jobb közlekedési szolgáltatások jobb életminőség

10 Előnyök vállalati szempontból
könnyebb megközelítés javul az utak és a munkahelyek biztonsága kevesebb parkolási költség csökken a munkából való távolmaradás a munkaerő megtartása kisebb ökológiai lábnyom és CO2 kibocsátás a vállalat társadalmi felelősségvállalása

11 Előnyök az alkalmazottak szempontjából
olcsóbb közlekedés időmegtakarítás kevesebb stressz (rugalmas munkaidő, kiszámíthatóbb utazás) új szolgáltatások a munkahelyen javuló egészségi állapot javuló életminőség

12 A mukahelyi közlekedési tervek által használt intézkedések

13 Standard szokásos intézkedések
Kerékpározás, gyaloglás Kerékpártároló, javítás Zuhanyozó, öltöző, szekrény Kerékpáros vagy gyalogos turistacsoportok Vállalati kerékpárok Kerékpáros rendezvények, kampányok Közösségi közlekedés Bérletek támogatása Vállalati buszjárat

14 Innovatív megoldások Távmunka, Munkaállomás bérlése,
Telekommunikációs lehetőségek kihasználása, Munkahét átszervezése Különféle ösztönzők

15 Film – Astute 6 és 10

16 Ez nálunk nem működik / nem működhet, mert ...
Gyűjtsenek ellenérveket, hogy nálunk miért nem lehethasonló terveket megvalósítani

17 Csoportfeladat A leggyakoribb ellenérvek megcáfolása, az akadályok elhárítása

18 Folyamat Előkészítés, döntés, elkötelezettség kialakítása
Projektcsoport létrehozása Az utazási szokások értékelése és telephelyi audit Célok kitűzése Cselekvési terv (intézkedések,eszközök) Megfigyelés és értékelés

19 Előkészítés: a terv és a vállalati stratégia
A tervet integrálni kell a vállalat stratégiájába, a vállalati célok megvalósítását kell szolgálnia Feladat: A munkahelyi közlekedési terv összekapcsolása a képzeletbeli vállalat / szervezet stratégiai céljaival. (1-2 mondat)

20 Előkészítés: konzultáció az érintettekkel
Feladat: Az érintettek csoportjainak meghatározása, a velük kapcsolatban használható meggyőzési eszközök kiválasztása

21 Munkacsoport felállítása
Elkötelezett vezető Alkalmazottak bevonása Szakértők bevonása

22 Helyzetfelmérés: az utazási szokások értékelése és a telephelyi audit
Audit – az utazási szokásokkal kapcsolatos információk összegyűjtése (megfigyelés, adatgyűjtés, szemle) Felmérés – a célközönség utazási szokásai, igényei, tapasztalatai, várakozásai

23 Az alkalmazottak bevonása
A kérdőív értékelése Más módszerek?

24 Célok S – specific M – measurable A – achievable R – realistic
T – timebound E – evaluated R – reviewed/rewarded

25 A terv eredményeinek az értékelése

26 Megfigyelés és értékelés
Miért kell értékelni? A befektetett pénz és erőfeszítés megérte-e Továbblépés az értékelés eredményei alapján Az értékeléssel már a tervezés során foglalkozni kell

27 A MaxSumo útmutató 3. fejezet: Az értékelési szintek magyarázata
1. fejezet: Mi a Max Sumo? 2 fejezet: Hogyan kell használni? 3. fejezet: Az értékelési szintek magyarázata 4. fejezet: Az értékelés tervezése és adatgyűjtési módszerek Függelék: Minta dokumentum és példa

28 Mit értékelünk? Értékelési szintek Mobilitási szolgáltatások
A nyújtott szolgáltatások értékelése Intézkedések Mobilitási szolgáltatások Intézkedések Az új mobilitási módok értékelése Új mobilitási lehetőségek Átfogó értékelés utazók magatartása hosszú távon rendszerhatások Hatások Hatások

29 Amit megfigyelünk és értékelünk:
Szokások változása Költségek és pénzügyi eredmények Továbblépés az értékelés eredményei alapján MaxEva, MaxSumo

30 Értékelési szintek Ismertség, elfogadás Használat Elégedettség

31 A Max Eva internetes értékelési eszköz

32 A Max Eva internetes értékelési eszköz

33 Feladat: Az elkészült munkahelyi közlekedési terv bemutatása

34 Éri Vilma v.eri@ktk-ces.hu
Éri Vilma

35 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Munkahelyi közlekedési tervek tréning Éri Vilma Környezettudományi Központ Alapítvány Marton Miklós Közép- és Kelet-európai Környezetvédelmi Központ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések