Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMarcell Hegedűs Megváltozta több, mint 10 éve
1
Munkahelyi közlekedési tervek tréning Éri Vilma Környezettudományi Központ Alapítvány Marton Miklós Közép- és Kelet-európai Környezetvédelmi Központ Eger, június 29.
2
Bemutatkozás Név, munkahely
Hol, mikor, milyen alkalmakkor, milyen gyakran tapasztal közlekedési dugót, zsúfoltságot, olyan helyzetet, amikor túl sok az autó? Mit szeretne megtudni a tréningen? Milyen közlekedési móddal jött ide, mennyi ideig tartott az út?
3
Amiről szó lesz A munkahelyi közlekedési terv fogalma, bemutatása
A tervekben használt eszközök, intézkedések A tervek elkészítésének folyamata és lépései A tervek sikerének, hatásának értékelése
4
Film (Astute 8)
5
A munkahelyi közlekedési terv fogalma
A munkahelyi közlekedési vagy mobilitási terv olyan hosszú távú stratégia, amellyel a szervezetek segítik az alkalmazottak és a látogatók fenntartható közlekedését.
6
A munkahelyi közlekedési terv célja
Az autózás iránti kereslet csökkentése és az utazók magatartásának a befolyásolása Amit kerülni kell: egy autóban egy ember Kicsit jobb: egy autóban több ember A legjobb: közösségi közlekedés, gyaloglás, kerékpározás
7
Célközönség alkalmazottak, ingázók, munkába járók
látogatók, ügyfelek, vásárlók üzleti céllal utazók, helyszíni szemlét tartó alkalmazottak
8
Kinek való? Minden szervezetnek, különösen,
ha jelentős forgalmat bonyolítanak le, érzékeny területen működnek (zsúfolt belváros vagy természetvédelmi terület) fontos az image Mondjanak helyi példákat!
9
Előnyei a helyi közösség számára
torlódások csökkenése utazási idő csökkenése az adott hely könnyebb megközelíthetősége energia-megtakarítás kevesebb zaj és szennyezés jobb közlekedési szolgáltatások jobb életminőség
10
Előnyök vállalati szempontból
könnyebb megközelítés javul az utak és a munkahelyek biztonsága kevesebb parkolási költség csökken a munkából való távolmaradás a munkaerő megtartása kisebb ökológiai lábnyom és CO2 kibocsátás a vállalat társadalmi felelősségvállalása
11
Előnyök az alkalmazottak szempontjából
olcsóbb közlekedés időmegtakarítás kevesebb stressz (rugalmas munkaidő, kiszámíthatóbb utazás) új szolgáltatások a munkahelyen javuló egészségi állapot javuló életminőség
12
A mukahelyi közlekedési tervek által használt intézkedések
13
Standard szokásos intézkedések
Kerékpározás, gyaloglás Kerékpártároló, javítás Zuhanyozó, öltöző, szekrény Kerékpáros vagy gyalogos turistacsoportok Vállalati kerékpárok Kerékpáros rendezvények, kampányok Közösségi közlekedés Bérletek támogatása Vállalati buszjárat
14
Innovatív megoldások Távmunka, Munkaállomás bérlése,
Telekommunikációs lehetőségek kihasználása, Munkahét átszervezése Különféle ösztönzők
15
Film – Astute 6 és 10
16
Ez nálunk nem működik / nem működhet, mert ...
Gyűjtsenek ellenérveket, hogy nálunk miért nem lehethasonló terveket megvalósítani
17
Csoportfeladat A leggyakoribb ellenérvek megcáfolása, az akadályok elhárítása
18
Folyamat Előkészítés, döntés, elkötelezettség kialakítása
Projektcsoport létrehozása Az utazási szokások értékelése és telephelyi audit Célok kitűzése Cselekvési terv (intézkedések,eszközök) Megfigyelés és értékelés
19
Előkészítés: a terv és a vállalati stratégia
A tervet integrálni kell a vállalat stratégiájába, a vállalati célok megvalósítását kell szolgálnia Feladat: A munkahelyi közlekedési terv összekapcsolása a képzeletbeli vállalat / szervezet stratégiai céljaival. (1-2 mondat)
20
Előkészítés: konzultáció az érintettekkel
Feladat: Az érintettek csoportjainak meghatározása, a velük kapcsolatban használható meggyőzési eszközök kiválasztása
21
Munkacsoport felállítása
Elkötelezett vezető Alkalmazottak bevonása Szakértők bevonása
22
Helyzetfelmérés: az utazási szokások értékelése és a telephelyi audit
Audit – az utazási szokásokkal kapcsolatos információk összegyűjtése (megfigyelés, adatgyűjtés, szemle) Felmérés – a célközönség utazási szokásai, igényei, tapasztalatai, várakozásai
23
Az alkalmazottak bevonása
A kérdőív értékelése Más módszerek?
24
Célok S – specific M – measurable A – achievable R – realistic
T – timebound E – evaluated R – reviewed/rewarded
25
A terv eredményeinek az értékelése
26
Megfigyelés és értékelés
Miért kell értékelni? A befektetett pénz és erőfeszítés megérte-e Továbblépés az értékelés eredményei alapján Az értékeléssel már a tervezés során foglalkozni kell
27
A MaxSumo útmutató 3. fejezet: Az értékelési szintek magyarázata
1. fejezet: Mi a Max Sumo? 2 fejezet: Hogyan kell használni? 3. fejezet: Az értékelési szintek magyarázata 4. fejezet: Az értékelés tervezése és adatgyűjtési módszerek Függelék: Minta dokumentum és példa
28
Mit értékelünk? Értékelési szintek Mobilitási szolgáltatások
A nyújtott szolgáltatások értékelése Intézkedések Mobilitási szolgáltatások Intézkedések Az új mobilitási módok értékelése Új mobilitási lehetőségek Átfogó értékelés utazók magatartása hosszú távon rendszerhatások Hatások Hatások
29
Amit megfigyelünk és értékelünk:
Szokások változása Költségek és pénzügyi eredmények Továbblépés az értékelés eredményei alapján MaxEva, MaxSumo
30
Értékelési szintek Ismertség, elfogadás Használat Elégedettség
31
A Max Eva internetes értékelési eszköz
32
A Max Eva internetes értékelési eszköz
33
Feladat: Az elkészült munkahelyi közlekedési terv bemutatása
34
Éri Vilma v.eri@ktk-ces.hu
Éri Vilma
35
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.