Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az EKSzK (Egészségügyi Közös Szolgáltató Központ) megvalósításának lehetőségei és lépései Babos János Partner, Andersen Business Process Outsourcing ügyvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az EKSzK (Egészségügyi Közös Szolgáltató Központ) megvalósításának lehetőségei és lépései Babos János Partner, Andersen Business Process Outsourcing ügyvezető."— Előadás másolata:

1 Az EKSzK (Egészségügyi Közös Szolgáltató Központ) megvalósításának lehetőségei és lépései
Babos János Partner, Andersen Business Process Outsourcing ügyvezető igazgatója

2 Visszatekintés az előző konferenciára
Bevezetés az outsourcing fogalmába “Csináld azt, amit legjobban tudsz, a többit add ki külső szolgáltatóknak!” ‘98 ‘01 Ma Tegnap PROBLÉMA STRATÉGIA MINŐSÉG Helyzet: szorító gazdasági kényszer a változó és nehezen kiszámítható szabályzók és elszámolási rendszer Pénzügyi szükséglet Költségcsökkentés Rugalmasság Alkalmazottak és/vagy tapasztalat felhasználása Gyors megvalósítás Kiváló minőségű szolgáltatás A vezetés idejét és a befektetéseket az alapvető folyamatokra koncentrálni Javaslat: az Egészésgügyi Közös Szolgáltató Központok a vezetést támogató, döntés-előkészítő és elemző megoldásaik révén az intézmény költség-hatékony működését képesek támogatni, biztosítani Alapkérdések: Milyenek a megosztott szolgáltatások hazai alkalmazási lehetőségei? Az egészségügy intézményrendszerének hatékony segítséget jelent-e a Közös Egészségügyi Szolgáltató Központok létrehozása és működtetése? © 2001 Andersen

3 Az EKSzK általános elméleti váza
Ismert Egyedi Magas Alacsony Megosztható vagy egyedi Egyedi, az intézetben marad Stratégiai fontosság/ betegkapcsolat KSzK lehetősége: kicsi magas közepes Megosztható Megosztható vagy egyedi Elmondani az ábrát, és kiemelni az átmenetet Folyamat egységessége © 2001 Andersen

4 Az EKSzK koncepciója Az EKSzK ötlete Hatékonysági növekedés
Számviteli és adminisztratív központ Egészségügyi intézmények számára Hatékonysági növekedés Modern felépítés és menedzsment módszerek Folyamatok optimalizálása Méretgazdaságosság Integrált szoftver használata © 2001 Andersen

5 Az EKSzK létjogosultsága
Miért hisszük, hogy megvalósulhat? Több közös szolgáltató központot építettünk fel külföldön Az egészségügy helyzete Magyarországon is javulni fog az Európai Unió közeledtével Ez a mi erősségünk Hosszú távon gondolkozunk © 2001 Andersen

6 A bevezetés módszertana
Folyamat- és változás-menedzsment I. fázis- Megvalósíthatóság közös jövőkép üzleti modell kialakítása költség-haszon elemzés folyamatfelosztás működési modellezés helyszínelemzés korlátok feltárása kommunikációs terv projekt folyamatterv “mehet / nem mehet” döntés II. fázis - Tervezés III. fázis - Bevezetés IV. fázis - Működtetés szervezet, folyamatok teljesítményértékelés rendszer/információs elvárások működési folyamatok helyzetelemzés próbák HR infrastruktúra kiépítése IT infrastruktúra kiépítése személyzet betanítása szolgáltatás szintű megegyezések indítás működés értékelése állandó fejlesztés Minőségbiztosítási pontok © 2001 Andersen

7 A megvalósítás időhorizontja
Megvalósíthatósági Tanulmány (elkészült) Előzetes tárgyalások, számítások ellenőrzése 2002. év Tervezés: részletek kidolgozása tanácsadók bevonásával Szerződéskötés csatlakozó intézményekkel Bevezetés: központ megnyitása, rendszer tesztelése 2003. év Működtetés: Folyamatok átvétele, szolgáltatás indítása © 2001 Andersen

8 Kulcsfontosságú EKSzK pénzügyi folyamatok
Intézetnél marad Közös/ “szürke rész” EKSzK-hoz kerül könyvelés kötelezettség-vállalás keretgazdálkodás anyag- és állóeszköz gazdálkodás, beszerzés protokollok, rizikó-menedzsment, bevételi struktúra elemzések tanácsadás döntéstámogatás tervezés és előrejelzés szerződéskötés helyi előírt számvitel jogi és adó jelentések szerződés admin. iktatás, számlázás vezetői jelentések készletmenedzsment jutalék-rendszer befektetett eszközök bérszámfejtés, nyugdíj, juttatások belső ellenőrzés Nemzetközi KSzK / Országos KSzK bérszámfejtés, Számviteli és adótörvények Alapvető intézményi garanciaigények: A rendelkezésre bocsátott adatok és információk tárolásával és feldolgozásával kapcsolatos törvényi előírások betartása Titkosság Teljes adatbiztonság Naprakészség és pontosság biztonsága Költségek optimalizálása Erőforrás-megtakarítás Érdekek találkozása Garanciák © 2001 Andersen

9 Példa: SWOT elemzés (Pénzügy-Számvitel)
Gyengeségek Erősségek A jelenlegi vezetői réteg magas színvonalon ismeri a belső folyamatokat A jelenlegi informatikai rendszerelemek között vannak speciális egészségügyi részmegoldások Integráltságra törekvő megoldási tapasztalatok Informatikai rendszerek heterogenitása és az integráció hiánya A nem megfelelő informatikai támogatás miatt részinformá- ciók alapján történő döntéshozatal A szakemberek alacsony javadalmazási szintje miatt erős a kontraszelekció Alacsony hatékonyság a motiváció hiánya miatt © 2001 Andersen

10 Példa: SWOT elemzés (Pénzügy-Számvitel)
Kockázatok Lehetőségek Az informatikai jártasság növelése Homogén és integrált IT-rendszerek bevezetése Hatékonyságnövelés modern informatikai támogatással Speciális egészségügyi kontrolling, vezetői jelentési és tervező rendszerek bevezetésé-vel a döntéshozatal teljeskörű információbázisra való helyezése Az informatikai jártasság megszerzése jelentős költségvonzattal és nehézségekkel jár Az integrált rendszerben elér- hető kontrolling- és beszámoló rendszerek többsége az egész- ségügyi specialitásokat „nem ismeri” A kiképzett munkaerőt elszívhatja más szféra © 2001 Andersen

11 Példa: A beszerzés folyamata
Szállító- választás Keret- gazdálkodástól Piaci információk Tender-folyamat Előértékelés Kötelezettség- vállalás felé Raktári bevét Átvétel igazolása Szállítás Szerződés- aláírás Szerződés- előkészítés (Rész)számla (Rész)számla igazolása tartalmilag (Rész)számla igazolása formailag (pü. szempont) Átutalás Mérleg Könyvelés Kontrolling felé Kötelezettség- vállalás felé Keret- gazdálkodásnak © 2001 Andersen

12 A költség/haszon elemzés feltételezései
© 2001 Andersen

13 Létszámcsökkenés © 2001 Andersen

14 Helyszínelemzés A lehetséges helyszínek (17 város, melyben felsőfokú gazdasági / számviteli képzés van) Vizsgálati szempontok Munkaerő elérhetősége, képzettsége, költsége Önkormányzatok hozzáállása, adókedvezmények Topográfia (Budapesttől való távolság, közlekedés) Irodaköltségek Adatgyűjtés Irodalmi források Kérdőívek © 2001 Andersen

15 Az EKSzK létrejöttében érdekelt partnerek
Sikeresebbek lehetünk,... azonnali információ döntések a csőd elkerülésére szakmai kontroll “benchmarking” hatékonyabb intézeti struktúra kialakítása gyors és releváns információ koncentrálás a fő feladatokra megfelelő adatszolgáltatás szinte automatikusan naprakész keretgazdálkodás folyamatos kontrolling, költségoptimalizálás legkorszerűbb üzleti módszerek “benchmarking” Kórház (Menedzsment) Szolgáltató (Andersen, partnerek, szállítók) Tulajdonos (Önkormányzat, EüM, OEP) Tulajdonos (Önkormányzat, EüM, OEP) Kórház (Menedzsment) Szolgáltató (Andersen, partnerek, szállítók) új, nagy piac felhasználható innováció hosszú távú jelenlét piacvezető szerep Előnyök/Hátrányok kérdése .... ha egyesítjük a szereplők számára a rendszerben rejlő előnyöket. © 2001 Andersen

16 Köszönöm a figyelmet! Záródiára: Mit hallotunk ma? Hogyan tudunk továbblépni? Kezdjük el!!!


Letölteni ppt "Az EKSzK (Egészségügyi Közös Szolgáltató Központ) megvalósításának lehetőségei és lépései Babos János Partner, Andersen Business Process Outsourcing ügyvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések