Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
NYUGAT-DUNÁNTÚL, AZ ERŐT ADÓ RÉGIÓ
Tama István Regionális marketing igazgató Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli RMI Veszprém, Turisztikai Konferencia, április 17.
2
Erőt adó régió, mert… …testi felüdülés és gyógyulás a gyógy- és termálvizekben …sportolási lehetőségek kerékpárutakon, gyalogtúrákon, lovasudvarokban …lelki megnyugvás a természetben, az erdők csendjében, templomok magányában …szellemi felfrissülés a történelmi rendezvényeken és emlékhelyeken, múzeumokban
3
2009. jan.-feb. (2009 jan-feb/2008 jan-feb)
Nyugat-Dunántúl turizmusa a számok tükrében 2008 (2008/2007) 2009. jan.-feb. (2009 jan-feb/2008 jan-feb) Vendégérkezések száma (fő) (+12,8%) (-3%) Vendégéjszakák száma (éjszaka) (+9,3%) (-0,3%) Forrás: KSH
4
2008, a LEG-ek esztendeje… …legnagyobb növekedés a vendégérkezés és vendégéjszaka számban …Sárvár, a „legváros”: legmagasabb növekedés a vendégéjszaka számban, Vizek Éve nyitórendezvény, Fürdőszövetség, Magyar Szállodaszövetség éves közgyűlése …legnagyobb régiós stand a budapesti Utazás kiállításon …legtöbb „Díszvendég” megjelenés a belföldi vásárokon (Pécs, Szolnok)
5
LEG-ek esztendeje… …elismert szakemberek: Dusek Miklósné (Mosonmagyaróvár) az év Tourinformosa, Krisch Magdolna (Sopron, Escort Tourist) az év utazási irodása, Dr. Erdei János (Bük, Birdland SAS Radisson) az év szállodása, Balogh Bernadett (Gosztolagyöngye) az év ifjú szállodása Őrség: Európa LEGvonzóbb 10 turisztikai desztinációja között (EDEN projekt) …LEGvirágosabb város: Szombathely, LEGvirágosabb község: Gelse
6
és a LEGbátrabb magyar falu:
Kercaszomor (2008. október 27-én az Országgyűlés megszavazta a Legbátrabb Faluról szóló törvényjavaslatot)
7
2009: A VIZEK ÉVE
8
… a turisztikai marketingben
9
365 NAP TURIZMUS NYUGAT-DUNÁNTÚLON
11
A „válság” idején, mert…
…versenyelőnyt jelent …lehetőséget ad a kilábalásra és az elmaradt jövedelmek pótlására …innovatív és egyedi …TDM-szerű megközelítéseket tartalmaz
12
Szezonhosszabbítás, mert…
…hozzájárul a fenntartható fejlődéshez …erősíti a turizmus jövedelemtermelő képességét …kínálati oldalról különösen alkalmas a régió „szezonon kívüli régió” pozícionálás és imázsépítés
13
2009: a Kulturális Turizmus Éve
14
Arculat Helyi népi motívumon alapuló megjelenés: Höveji csipke
15
ÁLL A BÁL! Kampány időszaka: január-március
Turisták számára is érdekes, hozzáférhető bálok, események Színházi rendezvények, koncertek is! Csomagajánlatok: szállás + belépők
16
Bor és gasztronómia, népi hagyományok
Kampány időszaka: augusztus vége-szeptember Gasztronómiai, néphagyományok bemutatására szolgáló rendezvények Csomagajánlatok kidolgozása, népszerűsítése
17
Egy példa: Must kell pihenni – Soproni szüret
Hét soproni szálloda együttműködésével, Önkormányzat (Tourinform iroda), Soproni Bormarketing Műhely Kht. A termék: 2 éjszaka után a harmadik ajándék, + első esti vacsora mellé borkóstoló (borízelítő), programok, azonos áron Arculat, honlap, hirdetések, sajtóanyag, Soproni Est különszám, nyereményjáték, display, fŐSZezon kiállítás MeneTREND, Kalandjárat, Kalandozó, Atv (2x)
18
Gyógyfürdők: Sárvár
19
Gyógyfürdők: BÜK
20
Gyógyfürdők: Szentgotthárd
21
Világörökségek: Pannonhalma
22
Világörökségek: Fertő-táj
23
Nemzeti Parkok: Fertő-Hanság
24
Nemzeti Parkok: Őrség
25
SOPRON
26
GYŐR
27
MOSONMAGYARÓVÁR
28
KŐSZEG
29
Rendezvények
30
Tippek: Kapuvár: fürdő és kerékpáros központ
31
Rendezvény: Nádasdy Történelmi Fesztivál, Sárvár, 2009. július 17-18.
32
Borút: Pannonhalma:
33
Köszönöm figyelmüket, várja Önöket Nyugat-Dunántúl, az ernyőt adó régió!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.