Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

OKJ a gyakorlatban Az iskolarendszerű és felnőttképzés kapcsolata és egymásra épülése a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumban Vlcskó Pál.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "OKJ a gyakorlatban Az iskolarendszerű és felnőttképzés kapcsolata és egymásra épülése a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumban Vlcskó Pál."— Előadás másolata:

1 OKJ a gyakorlatban Az iskolarendszerű és felnőttképzés kapcsolata és egymásra épülése a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumban Vlcskó Pál Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégium szakmai főigazgató-helyettes Budapest, október 26.

2 OKJ a gyakorlatban A Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégium rövid bemutatása Az iskolarendszerű oktatás és felnőttképzés kapcsolata (a képzések bemeneti kompetenciái) A megújuló energiával kapcsolatos képzési program bemutatása (megújuló energiagazdálkodási technikus) Az OKJ változások hatása az építőipari képzéseinkre, jövőbeni elképzeléseink, fenntarthatóság

3 A BÉKSZI bemutatása 2007-ben alakult 3 tagiskola, egy kollégium integrációjával (alapja a HEFOP programmal támogatott Közép-Békési TISZK, melynek keretében Központi Képzőhely lett kialakítva) BÉKSZI összes tanulóinak száma: 2970 fő Szakközépiskola : 1139 fő Szakiskola: 1414 fő Felnőttek középiskolája: 266 fő Kollégium: 151 fő Fő munkaviszonyú pedagógusok száma: 208 fő Egyéb oktatást, nevelést segítő: 92 fő

4 A BÉKSZI bemutatása A BÉKSZI-ben iskolarendszerben oktatott szakképesítések száma 60, a következő tizenegy szakmacsoporthoz tartozóan: Gépészet; Elektrotechnika-elektronika; Informatika; Építészet; Könnyűipar; Faipar; Közlekedés; Ügyvitel; Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció; Vendéglátás-turisztika; Egyéb szolgáltatások Építészet szakmacsoporthoz tartozó oktatott szakmák: Ács; Bádogos; Burkoló; Festő, mázoló, tapétázó; Kőműves;

5 A megújuló energia az OKJ-ban
Az építőiparhoz kapcsolódó szakképesítések (belépési kompetenciák): Épületgépész technikus (érettségi) Megújulóenergia-gazdálkodási technikus (érettségi) Erősáramú elektrotechnikus (érettségi) Villanyszerelő (alapf. isk.) Hűtő- és légtechnikai rendszerszerelő (alapf. isk.) (Ráépülés: Hűtő-, klíma- és hőszivattyú ber.-szerelő) Központifűtés- és gázhálózat-rendszerszerelő (alapf. isk.) (Ráépülés: Gáz- és hőtermelő berendezés-szerelő) Víz-, csatorna- és közmű-rendszerszerelő (alapf. isk.) (Ráépülés: Vízgépészeti és technológiai ber.-szerelő)

6 Felnőttképzés a BÉKSZI-ben
BÉKSZI - Akkreditált felnőttképző intézmény Képzésben résztvevők száma évente: fő Ebből OKJ-s vizsgával záruló: fő Vizsgaszervezési tevékenység Rendelet alapján, OH ill. Kormányhivatal által szerzett jog alapján a Dél-alföldi régióban 8 felnőttképző cég részére évente mintegy 1000 fő OKJ-s vizsgáját szervezzük. Vizsgahely OMKT (Országos Monitoring és Képesítő Testület) együttműködésével végezzük a HLH (Hűtő- Légkondicionáló és Hőszivattyú) berendezések telepítésével, javításával szivárgásvizsgálatával foglalkozó személyek továbbképzését és képesítő vizsgáztatását

7 Megújulóenergia-gazdálkodási technikus képzés bemutatása
Iskolarendszerben a képzési idő : 2 év Felnőttképzésben: képzési program szerint Az azonosító számú, Megújulóenergia-gazdálkodási technikus megnevezésű elágazás szakmai követelménymoduljainak azonosítója megnevezése Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok Fluidumszállítás Mérési, ellenőrzési, szabályozási feladatok Gépek, géprendszerek szerelése, üzemeltetése, karbantartása Műszaki dokumentációs és munkajogi feladatok Megújulóenergia-gazdálkodási technikusi feladatok

8 Megújulóenergia-gazdálkodási technikus képzés bemutatása
Megújulóenergia-gazdálkodási technikusi feladatok A szakmai követelménymodul tartalma: Feladatprofil: Felméri az energiaigényeket Kiválasztja a megújuló energia hasznosításához szükséges berendezést Bemutatja, jellemzi a megújuló energiával üzemelő energetikai berendezéseket Kiválasztja és méretezi az alternatív fűtési- és melegvíz-készítési rendszereket Szakszeren telepíti a berendezéseket Szervezi és irányítja a megújuló energia hasznosításának munkafolyamatait, működteti, karbantartja az ezekhez szükséges berendezéseket Összeszereli és kezeli az energia átalakító rendszereket, berendezéseket Energetikai méréseket végez

9 Az OKJ változások - 150/2012. (VII. 06) Korm
Az OKJ változások - 150/2012. (VII.06) Korm. rendelet - hatása az építőipari képzéseinkre A „kőműves” és a „burkoló” két külön szakképesítés helyett „Kőműves és hidegburkoló” új szakképesítés lett (a meleg burkolatok készítése az asztalos szakképesítéshez került) – pozitív változás „Ács, állványozó” helyett „Ács” szakképesítés

10 Az OKJ változások - 150/2012. (VII. 06) Korm
Az OKJ változások - 150/2012. (VII.06) Korm. rendelet - hatása az építőipari képzéseinkre A Megújulóenergia-gazdálkodási-technikus elágazás szakképesítés megszűnik. A Fluidumkitermelő technikus ( ) egyik szakmai moduljába került - Megújulóenergia-gazdálkodási technikusi feladatok megnevezésű, azonosító számú szakmai követelménymodul. (A teljes szakképesítés képzési követelményei miatt csak egy helyen lesz oktatható az országban.) Az Épületgépész technikus ( ) szakképesítés iskolarendszerű képzéshez kiadott kerettanterv ajánlás Épületgépész ellátó rendszerek szakmai követelménymodulon belül 64 óra elméleti órában javasolja a napkollektorok, napelemek, hőszivattyúk oktatását.

11 Az OKJ változások - 150/2012. (VII. 06) Korm
Az OKJ változások - 150/2012. (VII.06) Korm. rendelet - hatása az építőipari képzéseinkre Alapfokú iskolai végzettségre épülő megújuló energiát hasznosító berendezések telepítésével is foglalkozó szakképesítések: Hűtő-, klíma- és hőszivattyú berendezés-szerelő ráépülés szakképesítés ( óra képzési idő; belépési feltétel: Hűtő- és légtechnikai rendszerszerelő szakképesítés óra képzési idő) Gáz- és hőtermelő berendezés-szerelő ráépülés szakképesítés ( óra képzési idő; belépési feltétel: Központifűtés- és gázhálózat rendszerszerelő szakképesítés óra képzési idő) Felnőttképzésben munka mellett nehezen teljesíthető a kötelezően előírt minimális képzési óraszám ( = 1440 óra)! Ilyen feltételek mellett a fenntarthatóság kétséges!

12 Megköszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "OKJ a gyakorlatban Az iskolarendszerű és felnőttképzés kapcsolata és egymásra épülése a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumban Vlcskó Pál."

Hasonló előadás


Google Hirdetések