Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLili Illésné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A TÁMOP 2.2.3. projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes
2
A Somogyi TISZK intézményei A, Somogyi TISZK Baross Gábor Közép- és Szakiskola B, Somogyi TISZK Krúdy Gyula Szakközépiskolája és Szakiskolája C, Somogyi TISZK Rudnay Gyula Középiskolája és Szakiskolája D, Somogyi TISZK Mathiász János Középiskolája és Szakiskolája Somogyi TISZK - Siófok
3
E, Somogyi TISZK Bacsák György Szakképző Iskolája F, Somogyi TISZK Nagyváthy János Szakközépiskolája és Szakiskolája G, S omogyi TISZK Nagyatádi Szakképző Iskolája H, Somogyi TISZK Dráva Völgye Középiskolája H, Somogyi TISZK Központi Kollégiuma
4
Célkitűzések: 1. Korszerű intézményhálózat kialakítása 2. Állami források hatékony felhasználása 3. Szakképzési szerkezet megújítása 4. Lemorzsolódás csökkentése, SNI-s, HH és HHH tanulók integrációja 5. Gazdálkodás hatékonyabbá tétele A projekt célkitűzései:
5
Ezzel meg is oldjuk a szakképzés főbb problémáit?
6
Célkitűzések: Kettős elvárás a szakképzéssel szemben: A nemzet gazdaságáért felelős ágazat, melynek óriási felelőssége van a foglalkoztatottság növelésében – Továbbépíthető tudás, a felnőttképzésre való képesség kialakítása. Hátrányos helyzetű, leszakadó csoportok gyermekeit a szakképzésen keresztül kell(ene) felemelni. Valós helyzetelemzésre van szükség
7
Célkitűzések: A „ki nem mondott” problémák: Elveszett az iskola, mint közösségépítő tér – a pénztelenség miatt ezt áldoztuk be legelőször. ÚJ ALAP: A nevelési színterek megerősítése A szakképzést mindenki problémamegoldó helynek látja, holott nem az. Nem a szakképzés dolga, hogy megoldja az alapvető kompetenciák hiányát! ÚJ ALAP: A szakképző ne legyen „vasárnapi iskola” – átfogó reform a közoktatásban Képesek vagyunk-e egyáltalán szakképzést folytatni?
8
Vonzerő nélküli a szakképzés…. ÚJ ALAP: „Lelkes legyen a tanuló, hogy esztergályos lehet”: vonzó juttatások és munkakörülmények – a pályaorientáció megerősítése 7-8. osztályban Növekvő nyomás a szakképzés irányainak meghatározására ÚJ ALAP: a közpénzből fenntartott szakképző intézmények a kistérség igényeinek megfelelő képzést folytassanak, ne a regionális elképzelések és multinacionális cégek kiszolgálói legyenek Somogyi TISZK - Siófok Képesek vagyunk-e egyáltalán szakképzést folytatni?
9
Célkitűzések: Megfelelő alap a közoktatástól – Minőségi szakképzés „Szigorúan ellenőrzött” pályaválasztás 8. osztály végén – Kimeneti mérés, felkészített pedagógusok Magyar duális képzési modell kidolgozása – Mesterképzés bővítése Vonzó szakma – Normális ösztöndíj, normális munkakörülmények, normális munkabér TISZK-ek szerepének erősítése – Gyakorlati képzőhely, egyedüli felnőttképzési centrum Látjuk-e már a kivezető utat?
10
Somogyi TISZK - Siófok A Somogyi TISZK tanulói létszámának változása 1990 óta 40 ezer gyermek „tűnt el” a somogyi iskolarendszerből.
11
Somogyi TISZK - Siófok A Somogyi TISZK tanulóinak százalékos eloszlása képzési típusonként Az iskolák nagy része nem tud alkalmazkodni a képzési igényekhez.
12
A Somogyi TISZK oktatott szakmáinak megítélése a Dél-dunántúli RFKB által Somogyi TISZK - Siófok Sok a párhuzamosság és a felesleges képzés a somogyi szakképzési rendszerben.
13
Somogyi TISZK szakmai képzéseinek megoszlása gyakorlati képzőhely szerint Somogyi TISZK - Siófok A német modell német környezetben működik jól, nekünk magyar modell kell.
14
Somogyi TISZK - Siófok Költségvetési megtakarítások összege (ezer forint) A hatékonyság és a forrásszűkülés egymást kizáró fogalmak.
15
„A bölcsesség legfőbb tiszte és tanújele, hogy a tettek a szavakkal összecsengjenek.” SENECA „A bölcsesség legfőbb tiszte és tanújele, hogy a tettek a szavakkal összecsengjenek.” SENECA Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.