Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAnikó Fehérné Megváltozta több, mint 10 éve
1
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A Széchenyi István Egyetem az első az országban, ahol garduális képzésben, egészen a diplomáig e-learning formában tanulnak a hallgatók. Kovács Miklós Széchenyi István Egyetem Műszaki Tanárképző Tanszék
2
1. Az e-learning képzés jellemzői
Az e-learning képzésben a hallgatók: önállóan dolgozzák fel a tananyagot, csak a vizsgákon jelennek meg személyesen Interneten keresztül tartják a kapcsolatot a tanárokkal (tutorokkal) A rendszer itt nem a tanítást, hanem a tanulást helyezi előtérbe. A tananyagok megjelenési formái: papír alapú jegyzet + elektronikus tanulási útmutató elektronikus jegyzet
3
2. Kérdőíves vizsgálat a hallgatók körében
Anonim kérdőívet küldtünk ki postai úton 355 hallgatónak. A kérdőívet 180 fő (50,7%) küldte vissza. Vizsgálati szempontok: életkor, iskolai végzettség, számítógépes ellátottság Internetes ellátottság A hallgatóság összetétele tutorok munkája tanulási útmutatók minősége vizsgaeredmények és a felkészülésbe fektetett munka viszonya A képzés egyes jellemzővel való elégedettség Internetes kapcsolattartás hatékonysága? Egyéni időbeosztás lehetősége? Objektívebb értékelés a vizsgán? … Milyen indokok alapján döntöttek a hallgatók az e-learning alapú képzés mellett?
4
3. A vizsgálat eredményei
5
3. A vizsgálat eredményei
Miért döntöttek az e-learning mellett?
6
3. A vizsgálat eredményei
Igény a jelenléti konzultációra Mit értünk jelenléti konzultáción?
7
3. A vizsgálat eredményei
A tutorok munkájának megítélése Konzultációs igény A személyes konzultációra vonatkozó igény nem függ a tutorok teljesítményétől, az ok a tantárgyban keresendő.
8
3. A vizsgálat eredményei
A tanulásba fektetett munka megtérülése a vizsgán
9
3. A vizsgálat eredményei
Mennyiben felel meg a hallgatóknak ez a képzési forma?
10
3. A vizsgálat eredményei
Milyen tényezők befolyásolják a hallgatók megelégedettségét? a vizsgán kapott osztályzat 1. 2. 3. 4. 5. a tutorok munkája igény a jelenléti konzultációra az elektronikus tanulási útmutatók minősége az írott jegyzetek minősége a befektetett munka megtérülése a vizsgán a vizsgakövetelmények ismerete a tanulásra fordított idő
11
Melyek a képzés javításának lehetőségei?
4. Összefoglalás. Melyek a képzés javításának lehetőségei?
12
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.