Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
E-learning alapú távoktatásos képzés
Dr. Kovács Miklós egyetemi docens Műszaki Tanárképző Tanszék
2
E-learning: a tanulás új útja
Hagyományos képzés E-learning az oktatás régi modellje az oktatás új modellje
3
Hagyományos oktatás E-learning képzés A tanításra koncentrál.
A tanulást segíti. Adott időközönként konzultációkra kell járni. Nem kell konzultációkra járni. Az előadó nem tud minden hallga- tónak egyénenként segítséget adni. A hallgatók személyre szabott segítséget kapnak tutortól. Mindenki a saját ritmusában halad. A siker azon múlik, hogy ki mennyit foglalkozik a tananyaggal. Azok sikeresek, akik az előadó által diktált ritmusban képesek tanulni. Az önellenőrző feladatok eredményes megoldásával fel lehet készülni a vizsgára. A vizsgán gyakran szerepe van a szerencsének is.
4
Mi kell a képzésben való sikeres részvételhez?
idő a tanulásra szorgalom számítógép az elektronikus tanulási útmutatók használatához Internet kapcsolat a tanárokkal (tutorokkal), csoporttársakkal való kapcsolattartáshoz nem feltétlenül szükséges otthoni Internet-elérés havi 1-2 óra Internetezés elegendő
5
Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
Külön tantárgy (Proszeminárium) az e-learning alapú tanuláshoz A tárgy tartalma: A Coedu keretrendszer használata Tanulás-módszertani tanácsok Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. A papír alapú tananyagok mellé komplex tanulási segédletet adunk. A segédlet az Interneten keresztül érhető el. Letöltve Internet nélkül is használható.
6
Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Tanulási útmutató Követelményrendszer Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)
7
Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Tanulási útmutató Követelményrendszer Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)
8
Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Tanulási útmutató Követelményrendszer Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)
9
Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Tanulási útmutató Követelményrendszer Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)
10
Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
Tananyagok, tanulási segédletek fajtái teljes tananyag jegyzet + tanulási útmutató + segédanyag jegyzet + tanulási útmutató
11
Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A hallgatók munkáját minden tantárgyból tutorok segítik. A hallgató-tutor kapcsolat döntően az Internetes kommunikációra épül. A tutor követi a hallgatók előrehaladását, tanácsokat ad, segítséget nyújt, válaszol a hallgatók kérdéseire. A tutor az Internetes rendszerben megoldott modulzáró feladatok eredményét látja a saját coedus felületén. A hallgatók az e-learning keretrendszert felhasználva egymás között is kommunikálhatnak az Interneten keresztül. Minden tárgynak külön fóruma van.
12
A vizsgák legfontosabb jellemzői
A vizsgák ellenőrzött körülmények között, számítógépes környezetben folynak. A vizsgafeladatok pontosan megfelelnek a hallgatókkal előre közölt követelményeknek. A vizsga eredményéről azonnal visszajelzést ad a rendszer.
13
Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy
a munkát a Proszeminárium tárgy feldolgozásával kezdje, a tananyaggal adott ütemterv szerint, folyamatosan foglalkozzon, figyeljen a leckék elején megfogalmazott követelményekre és a tanulási útmutatóra, az írott tananyagot ezek figyelembevételével dolgozza fel, oldja meg (szükség esetén többször is) a leckevégi önellenőrző feladatokat, a vizsgán ezekhez hasonló feladatokat fog kapni.
14
Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy
a modulzáró feladatsorokat az internetes kurzusokon keresztül dolgozza ki, mert a tutor csak ezek eredményének ismeretében tud tanácsot adni a továbbhaladáshoz. probléma esetén kérjen segítséget a tutortól, (de a hatékony munka érdekében a tutorhoz csak a tantárgyához kapcsolódó szakmai kérdésekkel forduljon!) figyelje a fórumon folyó kommunikációt, ahol a hallgatók megoszthatják egymással tapasztalataikat, sikereiket.
15
Az e-learning keretrendszer (Coedu) használata
Elérhetőség: felhasználó-név jelszó Felhasználó-név: e-Neptunkód Jelszó: születési adatok nyolc számjegye (pl )
16
A Felnőttképzési Központ honlapja: http://fk.sze.hu
A tananyagok és a segédprogramok innen letölthetők.
17
A Felnőttképzési Központ honlapja: http://fk.sze.hu
18
Hallgatói vélemények az e-learningről
19
Az egyetem egyik előadóterme
a hagyományos távoktatásos hallgatók konzultációs napján:
20
Az egyetem egyik előadóterme
az e-learninges hallgatók konzultációs napján:
21
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Sikeres tanulmányokat kívánunk!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.