Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A referencia intézmények szolgáltatói szerepe"— Előadás másolata:

1 A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Gyurina Éva SMÖ Duráczky EGYMI és Nevelési Tanácsadó Kaposvár

2 Referencia intézménnyé válni nem egy pályázati lehetőség kihasználása, hanem hosszú fejlődési, fejlesztési folyamat eredménye.

3 Ami nélkül nem megy… Elkötelezett vezetés és nevelőtestület
Támogató fenntartó Minőségi munka Innovációk Folyamatos szervezetfejlesztés Pályázati lehetőségek feltárása Átlátható, kiszámítható finanszírozás !?

4 Út a referencia intézménnyé válás felé...
I. Úton, útfélen.. Demográfiai csökkenés, integráció terjedése  a.) gyermeklétszám csökkenése a óvodákban és iskolákban b.) létszámcsökkenés a testi-, érzékszervi és értelmi fogyatékos gyermekeket oktató-nevelő intézményekben

5 „ A lét a tét ” Kiút keresése + szülői érdekérvényesítés
Többségi intézmények: SNI gyermekek, tanulók együttnevelése a többségi intézményekben Gyógypedagógiai intézmények: új feladatok felvállalása, szolgáltatások bővítése SNI tanulók integrált nevelésének-oktatásának speciális pedagógiai megsegítése

6 Út a referencia intézménnyé válás felé
II. Törvényi háttér meghatározza pl.: A sajátos nevelési igényű gyermek fogalmát és a kötelezően biztosítandó ellátást Az integráció feltételeit A szakszolgálati feladatokat, szakmai szolgáltatásokat Az utazótanárok feladatait …stb.

7 Önmeghatározás Nevelőtestületen és a TÁMOP pályázat menedzsmentjén belül is szakmai vita: Mi az EGYMI??? A Ktv. meghatározza a fogalmát + az ellátandó feladatokat, de az értelmezés eltérő. Egységes álláspont kialakítása: az intézmény egésze az EGYMI! Új név: SMÖ Duráczky EGYMI és Nevelési Tanácsadó

8

9 113 év dióhéjban Intézményi feladatok, innovációk I.
Hallássérült gyermekek óvodai nevelése, iskolai oktatása a Dél- Dunántúlon Halmozottan fogyatékos hallássérült gyermekek óvodai-, iskolai nevelése-oktatása A korai gondozás-fejlesztés, gyógypedagógiai tanácsadás Konduktor alkalmazása, mozgássérült gyermekek ellátása Audiológiai állomás létrehozása Hallássérült tanulók az általános iskolában „kéttanáros modell” (már a ’90-es évek második felében!) Logopédiai ellátás megszervezése Kaposváron és a környező településeken Integrált hallássérült gyermekek, tanulók utazótanári segítése Dél- Dunántúlon Látássérült gyermekek ambuláns és utazótanári gondozása Somogy megyében

10 Intézményi feladatok, innovációk II.
Logopédiai óvodai csoport/ok indítása Logopédiai iskolai osztályok az 1. és 2. évfolyamokon.. …majd a 3. és 4. évfolyamokon is Közreműködés a kistérségi logopédiai ellátásban Bővülő szakszolgálati feladatok és szolgáltatások Logopédiai iskola felső tagozat indítása Pályázati lehetőségek először a szakszolgálatoknál, majd.. ..intézményi szinten Partnerségben a szülőkkel Partnerségben a befogadó intézmények pedagógusaival – tudásmegosztás Intézmények közötti szakmai munkaközösségek, műhelyek 2009/10 és 2010/11: TÁMOP, TIOP, FSZK, TEMPUS KA , KÖZOKA pályázatok írása, megvalósítása

11 Fontosabb innovációk Tananyag adaptációk (fizika, biológia, anyanyelv)
E-tananyag fejlesztések „Beszédmester” szoftver Tankönyvírás hallássérült gyermekek számára Komplex gyakorlóanyag hanghibákra (óvoda) Dél-dunántúli Halláscentrum létrehozása a Kaposi Mór Oktató Kórházzal Szülőklub Fecsketábor Intenzív felkészítés bentlakással

12 Referencia Intézmények a mindennapokban
Szemléletük, szakmai munkájuk, pedagógiai kultúrájuk, eszközrendszerük példaértékű Nyitott intézmények,működésük tanulmányozható, mely komplex módon vagy elemeiben átvehető (hospitálás, adaptív tanulás) Több „Jó gyakorlattal” rendelkeznek, melyeket képesek megosztani az érdeklődőkkel Részt vesznek szakmai műhelyek szervezésében, működtetésében A csatlakozó intézmények munkáját hiteles példákkal, ha szükséges egyéni támogatási formákkal segítik

13 Mert kell egy csapat… Antalné Peti Zsuzsanna Nagyné Tóth Ibolya
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Minnics Antal Szabó János Valamint a nevelőtestület tagjai.

14 Intézményünk és innovációink képekben

15 Megújúlt óvodánk átadása

16 Tanuszodánk

17 Egységes szakszolgálatunk munkája

18

19 Audiológiai állomásunk

20 Nyitott intézmény

21 Innovációink

22 „Anyanyelvecske” tankönyvcsalád

23 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "A referencia intézmények szolgáltatói szerepe"

Hasonló előadás


Google Hirdetések