Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLéna Szőkené Megváltozta több, mint 10 éve
1
Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg 2011. Február 24. Ligeti Ádám
2
A TDM • Alapelvek • Jó példák • Pályázati vonatkozások
3
Desztináció szintjei • Európa • Közép-Európa • Magyarország • Nyugat-Dunántúl • Zala megye • Zalaegerszegi kistérség • Zalaegerszeg
4
Desztináció marketing szintjei Magyarországon • Magyar Turizmus Zrt. • Regionális Marketing Igazgatóságok • Térségi és települési szint – eddig a legtöbb esetben nem megszervezett • TDM rendszer ezt az űrt hivatott betölteni
5
Menedzsment • Marketing kommunikáció • Front- és back office • Képzés • Tanácsadás: termékfejlesztések, pályázati lehetőségek, befektetők vonzása • Fejlesztési tanulmányok, kutatások
6
TDM dilemmák • Meddig terjed a TDMSz-ek kompetenciája? • Termékfejlesztést milyen szintig művelje a TDMSz? –Rendezvényszervezés? –Garantált programok szervezése? –Szolgáltatások kialakítása és üzemeltetése? –Utazásszervezés (jogosultsághoz kötött)? • Értékesítésbe milyen szintig folyjon bele?
7
Szervezeti vonatkozások • Egyesület vagy Nonprofit Kft.? • Operatív munkaszervezet • Gazdaszerep, felelősségvállalás • Turizmus helyi szereplőinek aktivizálása, együttműködésre ösztönzése • Komplex mini marketingszervezet: 4P • Országos és regionális szintek kompetens partnerei • Jövő kihívása a megkezdett alulról építkező TDM rendszer összekapcsolódása a regionális szinttel
8
Jó példák – Edinburgh, Frankfurt • Desztináció marketing forrásai: –Önkormányzati támogatás –Szolgáltatói hozzájárulások, tagdíjak –Szolgáltatások nyújtásából származó bevételek (elsősorban jutalék)
9
Jó példák – Balatonfüred • 2006-ban még 10 millió Ft alatti költségvetés mára évi 25-30 millió Ft-ra emelkedett (pályázati tevékenységeken kívül) • Turisztikai egyesület mára a város turizmusának meghatározó szereplője • Komoly elnökségi és operatív szervezeti munka • 2010-ben a 61,4 millió Ft összértékű TDM projekthez 52,2 M Ft vissza nem térítendő támogatást nyert el • Eddig megvalósított tevékenységek: táblarendszer fejlesztése, új látogatócentrum belsőépítészeti kialakítása és informatikai megújítása, marketingkommunikáció, 3 db Touch Info berendezés felállítása, arculatterv és arculati kézikönyv, tanulmányok-kutatások • Folyamatban lévő és a jövőben megvalósítandó tevékenységek: tanulmányút szervezése Burgenlandba, angol nyelvi képzés, külföldi szakemberek térségbe hívása és tapasztalatátadása, Balatonfüred Kártya kialakítása • Készülődés újabb helyi és térségi TDM pályázatra
10
Trendek • Egyre több versenyképes kínálattal rendelkező desztináció • Desztinációk között egyre kiélezettebb verseny • Desztinációk egyre könnyebben-gyorsabban elérhetőek • Egyre gyakoribb és rövidebb utazások • Hirdetésektől-lehetőségektől hangos piac • A versenyt az dönti el, hogy mely desztináció tudja színesebben, egyedibben, figyelemfelkeltőbben megfogalmazni (pozícionálni) magát a fogyasztók tudatában
11
Zalaegerszeg Vendégéjszakák száma (KSH) Zalaegerszeg Zala megye Nyugat-Dunántúl 200863.0821.970.8714.041.252 200952.5681.921.0933.962.837 201035.7951.942.0014.281.664
12
Új TDM Pályázat • Nyugat-Dunántúlon helyi keret: 450 M Ft, térségi keret: 200 M Ft (BKÜ nélkül) • Támogatható tevékenységek széles köre: termékfejlesztés, információs rendszerek, marketing, oktatás-képzés, vendégelégedettség mérés, infrastruktúra fejlesztés, eszközbeszerzés • Helyi vonatkozásban 50 millió Ft, térségi vonatkozásban 100 M Ft elnyerhető támogatás • Támogatási intenzitás: 85%
13
Köszönöm a figyelmet! Ligeti Ádám Elladam Consulting www.elladam.hu adam@elladam.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.