Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKarola Szalainé Megváltozta több, mint 10 éve
2
Mi a SPORT? Meghatározott szabályok szerint, időtöltésül vagy versenyszerűen folytatott testgyakorlás
3
AZ EMBEREK EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTA ELKESERÍTŐ A népességszám csökken: Termékenyégi ráta 2,5 helyett 1,2 (OECD, 2007.) Az élettartam rövid: Férfiak: EU 75,7 év, MO: 69,03 év (KSH, 2006.) Nők: EU 81,9 év, MO: 77,35 év (KSH, 2006.) Az élők betegek: „A lakosság egészségi állapota romlik.” (EüM, 2002.) A fiatalok életvitele aggasztó: Nikotin, alkohol, drog, korai szex, mozgáshiány.
4
Elhízott, túlsúlyos gyerekek A helytelen táplálkozásból és a mozgásszegény, ülő életmódból fakadó elhízás hazánkban, de az EU tagállamaiban is olyan probléma, amely a gyermekek 20-25%-át érinti. Sajnos ez az állapot romló tendenciát mutat, súlyos egészségi problémákat, valamint költségvetési kiadásokat vonz. Gyengíti a humán erőforrást
5
Napjainkban nagyon igaz, követendő a régi görög mondás: „Ép testben ép lélek”
6
Pierre de Conertin gondolatai: „A sport az istenek ajándéka.” „ Bátorság vagy te, Sport!” „Öröm vagy te, Sport!” „Szépség vagy te, Sport!” „Tisztesség vagy te, Sport!” „Termékenység vagy te, Sport!” „Haladás vagy te, Sport!” „Béke vagy te, Sport!”
7
A SPORT SZEREPE ÉLETÜNKBEN A XXI. század rohanó világában nagyon fontos szerepet kell hogy betöltsön az emberek életében: legyen az verseny vagy szabadidősport. Magyarország nagyon büszke sportsikereire. Ez a KICSI, DE ER Ő S NEMZET jelentős szerepet játszik a világ sportjában.
8
Óvoda A magyar oktatási rendszerben már óvodás korban ( 3- 7 év)megkezdődik a mozgáskultúra fejlesztése Hetente 2-3 alkalommal játékos, ügyességi foglalkozásokon vesznek részt a gyerekek. Ebben a korban nagyon érdeklődőek és tanulékonyak, különösen jól kifejlett az utánzó képességük.
9
Óvoda Ebben az életkorban nélkülözhetetlenek az ügyességfejlesztő, izomerősítő és légzésjavító gyakorkatok!
10
Általános iskola Az alsó tagozatban nagyon sok iskolában működik a mindennapos testnevelés. Felső tagozatban általában a heti 3 óra kötelező. Ebben az életkorban /6 – 14 év/ megismerkednek az alapvető sportági technikákkal is (pl. úszás, atlétika, labdajátékok, torna) Az ügyesebbek délutánonként iskolai vagy egyesületi különórákon sportolhatnak.
11
A TESTNEVELÉS IDŐKERETE NÉHÁNY EU TAGORSZÁGBAN A testnevelés tantárgy percekben kifejezett heti minimális és maximális tantervi időkerete 1-4. évfolyamokon jelentős eltérést mutat a 27 EU-s tagország viszonylatában a 2006. évi adatok alapján. (Ken Hardmann, 2007.) OrszágMinimum/PercMaximum/Perc Ausztria50 200 Szlovákia 45135 Franciaország 90240 Magyarország90225 A törvény által megengedett 225 perc heti 5 testnevelés órát jelent. Több iskolafenntartó önkormányzat él is ezzel a törvényi lehetőséggel. (pl. Debrecen, Hódmezővásárhely, Szolnok).
12
Középiskola Heti 3 testnevelés óra kötelező Azok a tanulók, akik erre rászorulnak, könnyített testnevelésben vehetnek részt, vagy délutáni gyógytestnevelés órára járhatnak A legügyesebbek, akiknek tanulmányi eredményük is kiemelkedő, Diákolimpiai sportversenyeken mérkőzhetnek meg egymással (pl. atlétika, labdajátékok /kosár-, kézi-, röplabda, labdarúgás stb/.
13
Egyetem, főiskola Heti 2 testnevelés óra kötelező. A diákok különböző sportágak közül választanak az adott intézmény kínálatából (pl. tenisz, úszás, aerobic, kosárlabda stb.), s hetente két órán köteles részt venni.
14
Magyarországon a testnevelés az egyetlen tantárgy, amely kifejezetten a testi fejlődésre, a pszichomotoros kultúra fejlesztésére, a higiéniára összpontosít. Kiemelt fejlesztése ezért indokolt!
15
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.