Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIrma Kerekesné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Győri út nevű helyi autóbusz megállóhely áthelyezése Készítette: Gulyás Tamás József
2
2007. május 27-én megnyílt a Jedlik Ányos úton, a Vértes Center oldalában található Autóbuszállomás, mely kiváltotta a Győri úton lévő Autóbuszállomást. A Győri úti autóbuszállomást a mai napig használják a helyijáratok a városszerkezet révén, de annak állaga egyre csak romlik. Javaslatommal egy olyan megoldást nyújtok mely a helyi menetrendben jobb szolgáltatási színvonalat nyújt egy új átszálló pont kiépítésével, menetidő csökkenéssel. A továbbiakban a következő területről lesz szó:
4
Az átalakítás lényege hogy a Győri úti autóbuszállomást a lehető legtöbb járat elkerülhesse, és hogy a környező megállókat se kelljen áthelyezni. Lényegében 3 új 18 méteres peronú buszmegálló építésével, 2 fedett buszváróval, valamint településrendezési tervek átalakításával a project költsége leírható. Ez jelent: • 2 fedett buszváró paddal és hulladékgyűjtő edénnyel ~1.600.000 ft • 3*18*1,5 méter térkő az autóbuszperonhoz 324.000 ft (4000 ft/m2)
5
Lényegében a következő képen szereplő, a Huba vezér utcát és a Töhötöm vezér utcát összekötő út 3 sávjából 1 buszmegálló lenne továbbhaladási lehetőséggel a személyautók számára, egy sáv a 9-es járat végállomása lenne mely végállomási várakoztatás esetén útzárat eredményez ezért a bal szélső sávba kerül elhelyezésre, a jobb oldali sáv a személyautóktól elvett parkolási lehetőséget adja vissza.
8
Ez még nem jelentene kilométer megtakarítást, azonban eredményezi a régi buszvég elkerülését, és a járatok elvezetését a lakótelep mellett a jobb minőségű úton. Kilométer spórolást a vissza irány eredményez ha kialakításra kerül egy buszmegálló a 2 villanyoszlop között 1 fa kivágásával. Esetlegesen közműáthelyezéssel, de ez már súlyosbítaná a költségeket. A megállóhelyi táblát a villanyoszlopra téve segítené a sofőröket a pontos megállásban. A 2 villanyoszlop között elegendő a hely egy csuklós autóbusz teljes utascseréjére.
10
Vonalvezetések Az egyik legfontosabb főirány a vasútállomás felől a Fő tér felé közlekedő járatok. Ezeknek a megállójuk az adott fekete résszel jelzett területen lenne, a Győri útról jobbra kis ívben majd balra nagy ívben való kanyarodásra a kereszteződés alkalmas, hisz a Győri úti autóbuszállomás „oldalsó” bejáratának megnyitása elött a járatok itt közlekedtek. Az új vonalvezetéssel kilómétert nem lehet megtakarítani.
11
Vonalvezetések A másik legfontosabb főirány a Fő tér felől a vasútállomás felé közlekedő járatok. Ezeknek a megállójuk az adott fekete résszel jelzett területen lenne. A tervezetben ez jelentené a legnagyobb pozitívumot hisz a járatoknak nem kell megkerülniük a rossz állapotú Győri úti buszvéget, így csökken a menetidejük és a megtett útvonal is. Az új vonalvezetéssel 500 m takarítható meg.
12
Vonalvezetések A 11-es járatok betérése is megoldott, itt is kilométer és menetidő megtakarítás lépne fel a beruházás megvalósításával. A 11-es járat vasútállomás felé menő útvonala változatlan maradna, továbbra is az autószalonok elött kialakított helyközi megállóban állna meg. Az új vonalvezetéssel 400 méter takarítható meg.
13
Vonalvezetések A 21-es járatok vonalvezetése is rövidül, egyszerűsödik. Szintén a fekete szakaszon van a megállási lehetősége. Az új vonalvezetéssel 400-400 méter takarítható meg.
14
Vonalvezetések Kertváros jobb kiszolgálása érdekében javaslom a 9-es járat Kertváros végállomásról Töhötöm vezér utcáig történő meghosszabbítását. Az új vonalvezetés Kertváros végállomástól 3,0 km többletteljesítményt tartalmaz.
15
Ha a meghosszabbítás bekövetkezne akkor járatonként 3,0 km többlettel csatlakozna a 3, 6Y-16Y, 11, 13, 17- 17F, 21-21Y-21A, 24-24Y, 26-26B, 31, 32-es autóbuszjáratokra. A 9-es autóbusz a műszaki pihenő alatt nem zavarná sem az autóbusz-, sem a személygépjármű forgalmat, hisz az a külön megépített sávban tartózkodna. Ha pontosan lennének összehangolva az indulási idők akkor Kertváros végállomásról el lehetne jutni egy Győri úti átszállással a Fő térre, vagy a vasútállomásra a lehető legrövidebb úton amit autóval meg lehet tenni. Innentől kezdve versenyképes lehetne a tömegközlekedés ezen a szakaszon is az egyéni közlekedéssel szemben. Piacnapokon a járat meghosszabbítása lehetséges lenne és így a 21A betétjárat teljes egészében leállítható lenne.
16
Azonban a kivitelezéshez fontos a Győri úti autóbuszállomás és a lakótelep közötti út kétirányúvá tétele, ez úgy oldható meg hogy a három sávból a buszvég felé eső oldalon a volt induló állások sávjából merőleges parkolót kell felfesteni. A 3 sávból ez az legrosszabb állapotú útszakasz. A másik két sávot felfesteni, majd táblákat cserélni. A következő képen látszik az érintett útszakasz felületének minősége. Az állomás egész területe a kivitelezés után hasznosítható, ez alól a lakótelep mellett vezető akkor már kétirányú út lenne a kivétel. Az új külső végállomás és megállók elnevezésének a legoptimálisabb név a Töhötöm vezér utca lenne, a Győri utat nem javasolnám mert a Győri úton így is több megálló került kiépítésre.
18
Dózsakert autóbusz ellátottsága Az előző menetrendben a ritkán közlekedő 6-16-os járatpár, a 30 perces követési idejű 8-as és 9-es járatok jártak a Réti úton. A jelenlegi menetrendben a ritkán közlekedő 6-16-os járatpár, az óránként-félóránként közlekedő 9-es, 11-es, 26-26B-s járat járja végig a Réti utat. Mivel a Mentőállomás megálló és a Dózsakertet Kertvárossal összekötő út kikerült a közösségi közlekedésből így minden Réti úton haladó járat az Erdész úton halad tovább a Belváros felé. Ez az előző menetrendhez képest indokolatlan járatsűrűség mivel az előző menetrend is kiszolgálta a területet. Ha viszont a Szent Borbála Kórház buszmegállóját nézzük az előző menetrendből az 1-es kisebb módosításokkal, de megmaradt, 2-es megszűnt, a 8-as átalakult 24-essé, a 31-es átalakult 26-26B-s vonalcsoporttá, és ezzel együtt el lett vezetve a Réti út – Erdész útra ezzel elkerülve a kórházat.
19
Véleményen szerint 1 vonalat mindenképp át kell helyezni a Dózsa György útra. A 9-est nem lehet mert párhuzamos lenne a 24-es járattal. A 11-est nem lehet különben nem lenne visszafordítási lehetősége a Dózsa György híd felé. A 6-16-os útvonala jelenleg tökéletes, a síkvölgyi kertek tulajdonosait maradéktalanul el tudja vinni a város bármely pontjára. A 26-os vonalcsalád viszont véleményem szerint nem lenne rossz lerövidítve, ezzel 3 megállót, 1,4 kilométert spórolva. Főleg hogy Dózsakert szerkezete megengedi hogy a Szent Borbála Kórház buszmegállójából 5-7 perc alatt bárhova el lehessen jutni Dózsakerten belül. Igaz, utóbbi érvnél fogva talán a 6-16-os vonalcsalád is haladhatna a Dózsa György úton ezzel is spórolva.
20
Hogyan változik a munkanapi teljesítmény? DarabszámJáratszámMegtakarítás 13 db3-6,5 1 db6Y-0,5 24 db9144 19 db11-8 3 db13-1,5 1 db17-0,5 13 db21-5,2 13 db21Y-5,2 34 db24-17 31 db26-15,5 5 db32-2 Megtakarítás összesen:82,1 Kompenzálás a 9-es járat többletteljesítményére: Dózsakerti rövidítés a 26-os járatcsaládon: 62 db26-26B-86,8 Megtakarítás összesen:-4,7 A 9-es járat meghosszabbításával a 21A járat leállításra kerülhet, mely további megtakarítást jelenthet, a táblázat azonban a munkanapi teljesítmény alakulását veszi figyelembe.
21
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.