Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBálint Illés Megváltozta több, mint 10 éve
1
A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes
2
A kutatás előzményei • On-line kérdőíves felmérés 2011. szeptember 9-16 között • 30 működési tapasztalattal rendelkező helyi TDM szervezet megkeresése • 26 értékelhető válasz (87%) • Jelentős turisztikai desztinációk szervezeti nem válaszoltak a megkeresésre
3
A kutatás témakörei • Helyi TDM szervezetek – földrajzi elhelyezkedése – működési formája – megalakulás ideje
6
A TDM szervezet működési formája
7
A TDM szervezet megalakulásának éve
8
Vállalkozó szellem, piacorientáltság • 3,75-ös átlag
9
Vállalkozói szellem mérése • TDM szervezetek konkrét tevékenysége • A tevékenységek prioritásai • A pénzügyi gazdálkodás súlypontjai
10
TDM tevékenységekSzervezetek Önálló turisztikai arculat kidolgozása és alkalmazása a marketingmunkában 25 Turisztikai információs rendszer fejlesztése (táblák, térképek, touch info) 25 Saját turisztikai honlap működtetése, e-Marketing 24 Ajándéktárgyak, könyvek árusítása 23 Tourinform iroda működtetése 23 Desztinációval kapcsolatos kutatások és felmérések (vendégkör elemzés, imázs kutatás) 22 Turizmus szakmai képviselete, érdekképviselet a desztinációban 22 Konkrét részvétel a desztinációban megvalósuló turisztikai fejlesztési projektekben (marketing, tanácsadás, kommunikácó) 21 Tanácsadás, pályázatírás, szakértői munka 16 Idegenvezetés, túravezetés 13 Egyéb 11 Szálláshely közvetítés jutalék fejében 8
11
Egyéb tevékenységek • jegy- és újságértékesítés • szakmai képzések • saját garantált programok • túraközpont hálózat kialakítása • ingyenes szálláshely közvetítés • kártyarendszer működtetése • régiós buszjárat működtetése
12
Jövőbeli elképzelések 1, A TDM szervezet saját hatáskörén belül megvalósítható, alapvető célja a közvetlen bevételszerzés • ajándékbolt működtetés, helyi termékek árusítása • kerékpárkölcsönzés • idegenvezetés • túravezetés • valutaváltás • kisvasút üzemeltetés
13
Jövőbeli elképzelések 2, A desztináció konkrét és közvetlen értékesítését célozza • utazásszervezés- és közvetítés • szállásközvetítés jutalékért
14
Jövőbeli elképzelések 3, A desztináció közvetett értékesítését szolgálja • túraközpont hálózat fejlesztés (pl. bor) • Tourinform iroda működtetése • pályázatírás és kommunikációs feladatok elvégzése a tagok részére • marketing kampányok lebonyolítása • törzsvendég program • web2 fejlesztések • mobil telefonra történő alkalmazások bevezetése, üzemeltetése
15
Jövőbeli elképzelések 4, A desztináció egységét és arculatát erősíti • a szervezet és környezete közötti kapcsolat fejlesztése • kommunikáció fejlesztése • minőségbiztosítás • városszépítő, parkfenntartó tevékenység
16
A kutatás témakörei • Tevékenységek finanszírozása, költségvetés • Tevékenységek ‘ár-érték’ aránya
17
TDM szervezet finanszírozása • a tagok (s ezek közt az önkormányzatok) befizetései • a TDM szervezet saját vállalkozási bevételei • a pályázati (jellemzően TDM pályázat) források
18
TDM szervezetek pályázaton nyert forrásai
19
TDM szervezetek költségvetése a pályázati forrás nélkül
20
‘Ár-érték’ arány – mire költenének leginkább (1) és legkevésbé (7) HelyezésPontok Saját bevételszerző tevékenység előkészítése, a feltételek kialakítása (idegenvezetés, kölcsönzés, ajándékbolt stb) 175 Saját turisztikai honlap működtetése, e-Marketing 275 Tourinform iroda működtetése 381 Turisztikai információs rendszer fejlesztése (táblák, térképek, touch info) 4100 Önálló turisztikai arculat kidolgozása és alkalmazása a helyi marketingmunkában 5123 Turizmus szakmai képviselete, érdekképviselet a desztinációban 6136 Desztinációval kapcsolatos kutatások és felmérések (vendégkör elemzés, imázs kutatás) 7138
21
A kutatás témakörei • TDM szemléletmód: – leginkább a turisztikai vállalkozások, a kínálati elemek fejlesztésében érdekelt (88,5%) – célja a turisztikai imázs erősítése belföldön (84,6%) – akkor sikeres, ha az adott desztinációban nő a vendégéjszakák száma (84,6%) – elsősorban a tulajdonosi / tagsági köre felé felel (80,8%) – vezetőjét érdemes inkább a profitorientált világból választani (80%) – fenntartásában a bevételszerző lehetőségeket prioritásként kell kezelni (78,5%)
22
Összegző gondolatok • a szervezetek alapműködésének biztosítása nem függhet az egyéb bevételszerző tevékenységtől, hiszen ez esetben a vezető energiáját a szervezet életben tartása köti le • a tevékenységek között érdemes lesz szelektálni: kevesebb, de jobb hatékonyságú (jobban mérhető) tevékenység hosszú távon növeli az eredményességet • a desztináció közvetlen értékesítésének kérdését megnyugtató módon rendezni kell.
23
A teljes elemzési anyagot az utolsó simítások után szívesen rendelkezésre bocsátjuk minden kedves érdeklődőnek! Köszönjük a részvételt és a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.